Vraag
Reacties
Oplossing
JonBro
Level 1

Waarom is een specifieke website niet bereikbaar vanaf mijn Ziggo internetverbinding?

Voor alle devices op zowel bekabeld of wifi verbindingen is raisin.nl niet bereikbaar.
via telefoon 5g netwerk (Youphone) is het wel te bereiken

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Vrijwel altijd gebeurt dit omdat de betreffende website of zijn hoster jouw ip adres geblokkeerd heeft.

Dat kan bijv. gebeuren na teveel ongeldige inlogpogingen.

 

Neem contact op met één van deze partijen.

 

Vaak worden dit soort blokkades overigens automatisch na enige tijd opgeheven. 

 
 
 

Bekijk in context

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb je privébericht ontvangen. Je maakt gebruik van een DNS-server van Ziggo en deze geeft het correcte IPv4-adres voor de domeinnaam terug. Ik kan dit adres bereiken via ping maar jij niet. Het lijkt er dus op dat jouw externe/publieke IPv4-adres van Ziggo geblokkeerd wordt door de hostingprovider (Versio), je kunt het beste met hen contact opnemen.

Bekijk in context

0 Kudos
16 Reacties 16
Pineapple
Level 16

Ik heb Ziggo internet. Test even uitgevoerd, en ik bereik de website gewoon probleemloos, zowel bekabeld als via wifi;

Pineapple_0-1711284865496.png

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welke foutmelding zie je? Maak je gebruik van een VPN? Kun je een traceroute naar de site uitvoeren?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Vrijwel altijd gebeurt dit omdat de betreffende website of zijn hoster jouw ip adres geblokkeerd heeft.

Dat kan bijv. gebeuren na teveel ongeldige inlogpogingen.

 

Neem contact op met één van deze partijen.

 

Vaak worden dit soort blokkades overigens automatisch na enige tijd opgeheven. 

 
 
 
JonBro
Level 1
Topicstarter

Foutmelding:

This site can’t be reached

www.raisin.nl took too long to respond.

 

Traceroute:

traceroute to 18.159.115.7 (18.159.115.7) from 31.151.20.151, 30 hops max, 38 byte packets
1 31.151.20.1 10.000 ms 10.000 ms 10.000 ms
2 212.142.54.113 10.000 ms 10.000 ms 10.000 ms
3 213.51.7.94 10.000 ms 10.000 ms 0.000 ms
4 213.51.64.58 10.000 ms 10.000 ms 20.000 ms
5 * * *
6 * * *
7 * * *
8 * * *
9 * * *
0 Kudos
JonBro
Level 1
Topicstarter

bedankt voor de tip, als ik een VPN gebruik dan werkt het wel

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval is waarschijnlijk jouw IPv4-adres geblokkeerd door Raisin, zoals aangegeven door Steefb.

Dokie
Level 11

Ik weet niet of het helemaal hetzelfde is, maar ik heb 2 domeinen in 1 hostingpakket. De website van 1 domein is gewoon bereikbaar via wifi thuis en 5G, maar een andere komt alleen via 5G binnen. Ik heb een site gevonden om te checken of de domeinnaam op een zwarte lijst staat, maar daar lijkt alles in orde.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Afhankelijk van de foutmelding die je ziet kan het ook een onjuiste verwijzing in DNS zijn. Tenzij je zelf DNS-servers hebt ingesteld, maak je van DNS-servers van Ziggo gebruik. Dit is dus waardevol om te controleren. Hiervoor kun je bijvoorbeeld het commando nslookup in Windows/macOS/Linux gebruiken.

0 Kudos
Dokie
Level 11

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op www.voorbeeld.nl doet er te lang over om te antwoorden.

 

  • Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
  • Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
  • Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.

Ik ben helaas niet bekend met gebruik van nslookup.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik neem vooralsnog aan dat je Windows gebruikt. Kun je onderstaande commando's uitvoeren in de Opdrachtprompt (cmd.exe) en het resultaat hiervan toesturen via een privébericht?

 

0 Kudos
Dokie
Level 11

@tobiastheebe  Als het goed is heb je nu een privébericht van mij.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb je privébericht ontvangen. Je maakt gebruik van een DNS-server van Ziggo en deze geeft het correcte IPv4-adres voor de domeinnaam terug. Ik kan dit adres bereiken via ping maar jij niet. Het lijkt er dus op dat jouw externe/publieke IPv4-adres van Ziggo geblokkeerd wordt door de hostingprovider (Versio), je kunt het beste met hen contact opnemen.

0 Kudos
Dokie
Level 11

@tobiastheebe  dank je wel voor je antwoord. Echter hoe kan het dan dat op dezelfde server in hetzelfde hosting pakket een andere domeinnaam wel bereikbaar is?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als het bij de andere domeinnaam/website inderdaad om dezelfde server en hetzelfde IP-adres gaat, dan lijkt het een blokkade op siteniveau te zijn.

0 Kudos
Dokie
Level 11

Ik heb het ook gemeld bij Versio, maar nog geen reactie gehad.

0 Kudos
Dokie
Level 11

@tobiastheebe  Ondertussen contact gehad met versio en er was inderdaad een blokkade van mijn ip-adres op het domein. Vreemd want ik heb recent helemaal niet ingelogd. Nou heb ik onder dat domein ook een verborgen startpagina waarmee elke browser hier opstart als homepagina. Die wordt dus wel vaak bezocht, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn. Dat gaat al jaren zonder problemen.

 

Maar goed, het probleem is dus opgelost en nu hopen dat het niet weer ontstaat. Bedankt voor je tijd en moeite.