Voor alle devices op zowel bekabeld of wifi verbindingen is raisin.nl niet bereikbaar.
via telefoon 5g netwerk (Youphone) is het wel te bereiken
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vrijwel altijd gebeurt dit omdat de betreffende website of zijn hoster jouw ip adres geblokkeerd heeft.
Dat kan bijv. gebeuren na teveel ongeldige inlogpogingen.
Neem contact op met één van deze partijen.
Vaak worden dit soort blokkades overigens automatisch na enige tijd opgeheven.
Ik heb je privébericht ontvangen. Je maakt gebruik van een DNS-server van Ziggo en deze geeft het correcte IPv4-adres voor de domeinnaam terug. Ik kan dit adres bereiken via ping maar jij niet. Het lijkt er dus op dat jouw externe/publieke IPv4-adres van Ziggo geblokkeerd wordt door de hostingprovider (Versio), je kunt het beste met hen contact opnemen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb Ziggo internet. Test even uitgevoerd, en ik bereik de website gewoon probleemloos, zowel bekabeld als via wifi;
Welke foutmelding zie je? Maak je gebruik van een VPN? Kun je een traceroute naar de site uitvoeren?
Vrijwel altijd gebeurt dit omdat de betreffende website of zijn hoster jouw ip adres geblokkeerd heeft.
Dat kan bijv. gebeuren na teveel ongeldige inlogpogingen.
Neem contact op met één van deze partijen.
Vaak worden dit soort blokkades overigens automatisch na enige tijd opgeheven.
Foutmelding:
www.raisin.nl took too long to respond.
Traceroute:
bedankt voor de tip, als ik een VPN gebruik dan werkt het wel
In dat geval is waarschijnlijk jouw IPv4-adres geblokkeerd door Raisin, zoals aangegeven door Steefb.
Ik weet niet of het helemaal hetzelfde is, maar ik heb 2 domeinen in 1 hostingpakket. De website van 1 domein is gewoon bereikbaar via wifi thuis en 5G, maar een andere komt alleen via 5G binnen. Ik heb een site gevonden om te checken of de domeinnaam op een zwarte lijst staat, maar daar lijkt alles in orde.
Afhankelijk van de foutmelding die je ziet kan het ook een onjuiste verwijzing in DNS zijn. Tenzij je zelf DNS-servers hebt ingesteld, maak je van DNS-servers van Ziggo gebruik. Dit is dus waardevol om te controleren. Hiervoor kun je bijvoorbeeld het commando nslookup in Windows/macOS/Linux gebruiken.
De server op www.voorbeeld.nl doet er te lang over om te antwoorden.
Ik ben helaas niet bekend met gebruik van nslookup.
Ik neem vooralsnog aan dat je Windows gebruikt. Kun je onderstaande commando's uitvoeren in de Opdrachtprompt (cmd.exe) en het resultaat hiervan toesturen via een privébericht?
nslookup www.voorbeeld.nl
ping www.voorbeeld.nl
tracert -w 100 www.voorbeeld.nl
@tobiastheebe Als het goed is heb je nu een privébericht van mij.
Ik heb je privébericht ontvangen. Je maakt gebruik van een DNS-server van Ziggo en deze geeft het correcte IPv4-adres voor de domeinnaam terug. Ik kan dit adres bereiken via ping maar jij niet. Het lijkt er dus op dat jouw externe/publieke IPv4-adres van Ziggo geblokkeerd wordt door de hostingprovider (Versio), je kunt het beste met hen contact opnemen.
@tobiastheebe dank je wel voor je antwoord. Echter hoe kan het dan dat op dezelfde server in hetzelfde hosting pakket een andere domeinnaam wel bereikbaar is?
Als het bij de andere domeinnaam/website inderdaad om dezelfde server en hetzelfde IP-adres gaat, dan lijkt het een blokkade op siteniveau te zijn.
Ik heb het ook gemeld bij Versio, maar nog geen reactie gehad.
@tobiastheebe Ondertussen contact gehad met versio en er was inderdaad een blokkade van mijn ip-adres op het domein. Vreemd want ik heb recent helemaal niet ingelogd. Nou heb ik onder dat domein ook een verborgen startpagina waarmee elke browser hier opstart als homepagina. Die wordt dus wel vaak bezocht, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn. Dat gaat al jaren zonder problemen.
Maar goed, het probleem is dus opgelost en nu hopen dat het niet weer ontstaat. Bedankt voor je tijd en moeite.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.