Beste,
Ik heb sinds kort een nieuw internet modem van ziggo (zwart).
Alle kabels en Poa van ziggo geïnstalleerd.
nu heb ik sinds gisteren weer een onstabiel netwerk.
mijn vermoede is dat er iets fout ziet in het binnenkomend signaal.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is heel de dag onstabiel ik merk het vooral via wifi.
Er staat alleen een modem.
De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed en de historie laat geen bijzonderheden zien. (Downstream = inkomend signaal.)
Deze waarde zijn wel heel wisselend.
dit was eerst gewoon stabiel +- hetzelfde
Gestuurd
Ik had eigenlijk een ander beeld bij 'instabiliteit', m.i. valt een ietwat fluctuerende downloadsnelheid daar niet onder. Wi-Fi is altijd onderhevig aan omgevingsfactoren. In het dagelijks gebruik ga je geen enkel verschil merken tussen 100 of 200 Mbps. Ik heb de latency (reactietijd) van jouw modemrouter getest, deze is goed (~15 ms van/naar internet).
Iphone 14.
Maar is dat niet vreemd dan dat dit zo anders is?
De iPhone 14 ondersteunt Wi-Fi 6, dat is positief. RealSpeed laat zien dat de maximale downloadsnelheid op zowel de modemrouter als jouw desktop haalbaar is.
Maak je op de iPhone mogelijk gebruik van iCloud Private Relay (Privédoorgifte in iCloud) of een andere VPN? Op een site als whatismyipaddress.com zou je 'Ziggo B.V.' als ISP moeten zien en moet het IPv4-adres overeenkomen met het IPv4-adres op de pagina Beheer → Informatie (83.84.xxx.yyy).
@Irisvanderbijl had je deze reactie van @tobiastheebe nog gezien?
Hi Jos,
ja heb ik gezien.
De ICloud private relay staat inderdaad aan maar dat heeft niks te maken met de test voor de wifi snelheid.
als ik kijk in de ziggo app is de snelheid van het modem 202mbs en als je de wifi test doet komt er ongeveer naast het modem 170mbs en 27mb up uit.
eerst was dit 200mbs en 31mb up.
Een VPN als iCloud Private Relay heeft wel degelijk invloed op de haalbare snelheden. Verder laat de eerdere test via RealSpeed zien dat 200 Mbps wel haalbaar is, zowel op als achter de modemrouter.
Goedemiddag @Irisvanderbijl, wat een teleurstelling dat je niet altijd de volledige snelheid haalt.
Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen in dit topic. Zou je de postcode en je huisnummer in je profiel willen zetten? Alleen Ziggo medewerkers hebben inzage in deze informatie.
Hi Marco,
Klopt, Gedaan.
Dank je wel voor het aanvullen van je profiel @Irisvanderbijl.
Het signaal wat binnenkomt op je modem ziet er keurig uit. Zoals eerder aangegeven kan de snelheid soms wat fluctueren via de wifi. Probeer indien mogelijk eens een apparaat met een vaste kabel aan te sluiten. Je zou dan altijd 200mbit down en 30mbit up moeten halen.
Beste Tobias zou jij mijn modem kunnen uitlezen of alle signalen goed zijn?
Heb namelijk sinds gisteren het modem direct op de AOP aangesloten.
Of er geen storingen of verkeerde signalen zijn.
Alvast bedankt.
Hi Marco,
Sinds de POA tussen uit is is het signaal weer stabiel en snel.
via de kabel is het goed.
De DS/US-waarden waren goed en zijn dat nog steeds, niets wees erop dat het signaal werd verstoord. Als er verder niets is veranderd zoals uitschakelen van VPN, dan vind ik vreemd als 200/30 Mbps nu wel (consistent) haalbaar is op de iPhone.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.