1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Rene Nieuwenhui

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Waarom is de snelheid buiten het Ziggo netwerk zo traag?

Goede middag.
Vrijdag terug gekomen van vakantie en sinds die tijd heb ik last van een trage verbinding tot wegvallende verbinding. Volgens de Ziggo snelheidstest heb ik een prima verbinding maar deze meet de snelheid binnen het Ziggo netwerk. Ga ik echter met elke willekeurige app mijn snelheid buiten het netwerk meten dan is deze aanmerkelijk slechter, zie bijgevoegde screenshots.
Is dit een bekend probleem en wordt hier aan gewerkt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rene Nieuwenhui
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Probleen opgelost, lag bij het modem. Na prima contact met de helpdesk binnen twee dagen omgeruild. Pluim voor Ziggo ??????

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
dgkimpton

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg nog geen 2Mb ook met het Ziggo speedtest. Het is al twee weken zo. En dat terwijl ik voor 150Mb betaalen. Momenteel zeer slecht dienst.
Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes
War zie je bij deze test?

http://www.dslreports.com/speedtest
dgkimpton

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
http://www.dslreports.com/speedtest/40643447

iets beter, maar toch veel minder dan verwacht.
Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes
Meet je met wifi?
dgkimpton

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, met een vaste verbinding door 100mbs ethernet. Vroeger werkt het prima, laatste twee weken niet. Niks bij mijn systeem is veranderd gewoon slechte snelheid een zeer hoge latency.
Steefb

Level 20
  • 16889Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8033Likes
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Ook even de coax opnieuw verbinden.

Geef eens een screenshot van de waardes in de Network status van je modem. "Downstream bonded channels ","Upstream bonded channels" en je "Network Log". Plaats ook gelijk maar een foto van je AOP (waar Ziggo je huis binnenkomt
Rene Nieuwenhui
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Probleen opgelost, lag bij het modem. Na prima contact met de helpdesk binnen twee dagen omgeruild. Pluim voor Ziggo ??????
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey @Rene Nieuwenhuizen. Super goed om te lezen! Geniet van je snelle verbinding ^^

@dgkimpton. Als je snelheid zo laag is, gaat er sowieso ergens iets mis. Samen komen we vast en zeker snel achter de oorzaak en op de oplossing. Hoe gaat het nu?