De titel van mijn vraag zegt het eigenlijk al.
Waarom is de netwerk data van de next-mini niet gescheiden van mijn Internet verbinding?
Ik heb sinds kort het goedkoopste Internet abonnement 100/25 mbps daar komen wij prima mee toe.
Maar omdat ik goed op ons gebruik heb gelet viel me dit op dat bij andere providers de tv data over een aparte vlan gaat waarom is dat bij Ziggo ook niet zo?
Nu gaat die tv data toch van mijn kleine Internet verbinding af.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor lineaire TV maakt de Next Mini gebruik van een aparte 64 Mbps service flow op het modem, echter denk ik dat dit alleen met het modem in router mode werkt. Andere diensten verlopen inderdaad via de reguliere service flows van het abonnement. In principe biedt ieder abonnement ruim voldoende capaciteit om een Next Mini te gebruiken, inclusief voor streaming in 4K. Ziggo maakt (in het HFC-gedeelte van de infrastructuur) geen gebruik van VLAN's, voor QoS worden de eerder genoemde service flows gebruikt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor lineaire TV maakt de Next Mini gebruik van een aparte 64 Mbps service flow op het modem, echter denk ik dat dit alleen met het modem in router mode werkt. Andere diensten verlopen inderdaad via de reguliere service flows van het abonnement. In principe biedt ieder abonnement ruim voldoende capaciteit om een Next Mini te gebruiken, inclusief voor streaming in 4K. Ziggo maakt (in het HFC-gedeelte van de infrastructuur) geen gebruik van VLAN's, voor QoS worden de eerder genoemde service flows gebruikt.
Bedankt @Tobias het werkt ook heel goed.
Zonet voor het eerst een groot bestand 3.8gb gedownload terwijl mijn vrouw op youtube naar video's kijkt en ik naar NLD1 op ziggogo.tv. Ik zat steeds tegen de top van 100mbps aan en toch liep alles tiptop.
Maar zo'n aparte vlan zoals andere providers het doen leek me wel beter / eerlijker. Ik betaal immers al voor het tv signaal en dan gaat de data ervan ook nog eens van mijn internet bandbreedte af. Dus zou niet gek zijn dat Ziggo daar een scheiding in zou maken. Of als je een Next gebruikt dat je dan een kleine internet verhoging krijgt bijvoorbeeld +15mbps.
Als je 1gbit hebt is dat natuurlijk niets maar als je zoals wij maar 100mbps hebt is het 15% meer.
Enfin, bedankt weer 👍
@Random schreef:maar als je zoals wij maar 100mbps hebt is het 15% meer.
De stream van de mini next zal max 5mbps zijn. Dus zelfs bij 100mbps max 5%.
Voor lineaire TV zijn er HEVC streams van 5,5 Mbps (i.i.g. NPO 1 t/m 3) en AVC streams van 7 Mbps.
@tobiastheebe schreef:Voor lineaire TV maakt de Next Mini gebruik van een aparte 64 Mbps service flow op het modem, echter denk ik dat dit alleen met het modem in router mode werkt. Andere diensten verlopen inderdaad via de reguliere service flows van het abonnement. In principe biedt ieder abonnement ruim voldoende capaciteit om een Next Mini te gebruiken, inclusief voor streaming in 4K. Ziggo maakt (in het HFC-gedeelte van de infrastructuur) geen gebruik van VLAN's, voor QoS worden de eerder genoemde service flows gebruikt.
In bridge mode is er maar 1 downstream service flow die 2de is dan weg en er is er maar 1 over
Ja ik dacht misschien lukt het wel om die 15mbps erbij te krijgen :-E
Ik meet 7.5mbps.
@MR_CHIP schreef:
@tobiastheebe schreef:
[...]
In bridge mode is er maar 1 downstream service flow die 2de is dan weg en er is er maar 1 over
Dank voor de bevestiging, logisch. Ik kan dat zelf helaas niet zien op mijn UBC1318.
@Random schreef:
Ja ik dacht misschien lukt het wel om die 15mbps erbij te krijgen :-E
Ik meet 7.5mbps.
Vermoedelijk wordt dan naar een AVC stream gekeken. Op mijn ES-8-150W zie ik meestal ook ~7 Mbps naar de Mediabox Next als via Replay TV wordt gekeken. Voor lineaire TV geef ik zonder twijfel de voorkeur aan DVB-C.
@Random meestal is de service flow al iets hoger dan je abbo
ik heb een 1Gbps abbo ik haal 1020/1040 ish max
De snelheden van de service flows zijn inderdaad altijd 7% hoger dan de geadverteerde snelheden.
Oh ja inderdaad @MR_CHIP ik zie dat bij mij inderdaad ook dus in feite hebben ze al precies die ~ 7mbps down erbij gedaan 👌
@tobiastheebe schreef:
@Random schreef:Ja ik dacht misschien lukt het wel om die 15mbps erbij te krijgen :-E
Ik meet 7.5mbps.
Vermoedelijk wordt dan naar een AVC stream gekeken. Op mijn ES-8-150W zie ik meestal ook ~7 Mbps naar de Mediabox Next als via Replay TV wordt gekeken. Voor lineaire TV geef ik zonder twijfel de voorkeur aan DVB-C.
Ik heb zonet getest met SBS6 en NLD1 die gaven beiden rond de 7mbps aan op inderdaad een Edgeswitch die jij ook hebt.
Ja DVB-C is ook fijn om te hebben maar omdat ik vermoed dat streamen de toekomst word of misschien al is had ik een abonnement genomen met die next-mini om dat eens te ervaren en dat bevalt eigenlijk ook prima.
Ik heb niet zo'n hoge eisen, als het beeld niet stoort zijn wij al snel tevreden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.