Hi,
Ik heb vandaag het nieuwe modem aangesloten echter is het WiFi netwerk niet zichtbaar op mijn laptop.
Mijn telefoon en de laptop van mijn partner zijn wel verbonden.
Het betreft de smart wifi modem (zwart).
WiFi versterker nog niet aangesloten.
Instellingen modem (op netwerknaam na) niet aangepast.
Aangesloten netwerkkabels: hue hub.
Laptop: ASUS G501JW.
Besturingssysteem: Windows 10 Home 10.0.19045 Build 19045.
Ik lees hier op het forum dat het verwijderen van de netwerkadapter een oplossing zou kunnen zijn, echter heb ik deze nog niet gevonden in mijn systeem.
ik hoor graag of jullie mij verder kunnen helpen.
Mvg Bart
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Wil49 schreef:Hoi Doman,
Ik heb het item nog even verder onderzocht en ik heb alle goede raadgevingen gelezen. Uiteindelijk ook een bericht van een Ziggo moderator dat ze de zaak intern ook gaan oppakken. Zou wel tijd worden.
Dit is steeds weer dezelfde herhaling van zetten natuurlijk. 🙄
Het is onderhand natuurlijk al heel goed bekend wat er precies aan de hand is.
"Vreemd, Wifi wordt niet gevonden, intern uitzoeken/oppakken (onderste la)."
Ik heb nog niets van feedback vernomen van het "interne onderzoek".
Misschien kan Ziggo zelf een partij geschikte USB adapters aanschaffen en uitdelen indien nodig?
Hoewel extra externe USB adapters zeker geen ideale oplossing zijn.
@Doman schreef:
@Welmoed schreef:Ik snap je frustratie en begrijp dat het erg irritant en vreemd is dat je met je oude laptop alle netwerken ziet behalve die van je eigen modem.
Dit is niet "vreemd", maar een regelmatig terugkerend probleem hier met de nieuwe Sagemcom modems.
Laptops/apparaten met bepaalde Wifi chipsets zijn niet compatibel met het Wifi6 signaal van het nieuwe Sagemcom modem.
Dat moet nu toch ook onderhand algemeen intern bekend/gecommuniceerd zijn bij de Ziggo medewerkers?
Zie ook:
Sagemcom, wifi signaal niet zichtbaar op desktop en laptop.
@Alex schreef:Irritant dat dit niet werkt sinds je Sagemcom-modem! Ik zie dat hier al diverse goede opties/workarounds zijn genoemd. Mede door het bericht en uitzoekwerk van @Doman gaan we dit mogelijke issue wel verder uitzoeken. Dit kan wel enige tijd in beslag nemen, dus kan het nog steeds raadzaam naar een workaround te kijken.
@Doman - Ik reageer hier even, ook op je berichten die je hier hebt geplaatst. Dank voor het uitzoekwerk en alle informatie! Ik ga dit intern beleggen en hoop hier meer informatie over in te kunnen winnen.
.
Hallo Jans,
Ik heb emailcontact gehad met Sagemcom om te vragen of zij het probleem kennen en of ze een oplossing weten. Veel verder dan het geven van gescheiden namen voor 2,4 en 5 Mhz en het uitzetten van SmartWifi komen ze niet. Heb ik geprobeerd maar werkt dus niet.
In de discussie over dit onderwerp is als mogelijke andere oplossing het gebruik van een externe USB Wifi adapter zoals b.v. een TP-link Archer T2U Nano adapter. Deze kan 2 kanalen aan met een redelijke snelheid. Ik heb geen idee of het gaat werken.
Eigenlijk vind ik dat Ziggo met die oplossing zou moeten komen voor haar klanten met dit probleem dat niet door de klant wordt verorzaakt. ZIj hadden met het oude modem geen problemen. De oorzaak van dit niet-compatible probleem ligt bij het Sagem modem dat blijkbaar niet kan praten met de Realtek netwerkkaart, terwijl het modem dat wel zou moeten kunnen. Ziggo zou een dergelijke oplossing aan haar klanten moeten bieden omdat ze zelf blijkbaar ook geen andere oplossing weten. Bij wie moet je zoiets aankaarten.
Groet, Willem
@Wil49 dankje voor de aanvulling. Ook dank voor alle tips en adviezen.
Ik snap je punt volkomen. Het is ergens een beetje complex. Het zit (met de Ziggo-pet op) even zo: het modem zoals die is afgegeven, werkt (goed). Alles functies draaien zoals ze moeten draaien. Echter: er is een enorm scala aan apparaten welke allemaal met eigen specificaties, software en mogelijkheden op de markt is verschenen, door de hele geschiedenis heen.
Om dan voor elk denkbaar apparaat een mogelijkheid in te bouwen of support op te leveren welke er maar ooit uitgegeven is, is geen doen. Ik zou je graag een desbetreffende externe adapter sturen maar die hebben we hier simpelweg niet liggen. Wellicht is er nog iemand die een gouden tip heeft, maar ik kan dit helaas niet oplossen.
Kan anders @Francois83 of @W.Schram eens kijken of er nog iets te proberen valt?
Hallo Jacob,
Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik denk dat alle trucs intussen wel zijn uitgeprobeerd. De comptabiliteit van het modem met ook de oudere netwerkkaarten schiet echt te kort en dat had Ziggo moeten controleten.
Er is toch een flink aantal gebruikers dat met het door Ziggo aangeboden modem worden getroffen. Simpel zeggen dat het niet is op te lossen is wel wat kort door de bocht. Dus daarom een uitdrukkelijk verzoek om te onderzoeken of het beschikbaar stellen van een USB WiFi adapter met voldoende snelheid en dual band de oplossing is. Het merk wat ik eerder noemde is een voorbeeld. Er zijn vast voor jullie andere opties.
Ik hoop oprecht dat Ziggo haar verantwoordelijkheid neemt en ons te hulp komt. We betalen genoeg abonnementsgeld om een goede oplossing te krijgen.
Groet, Willem
Ook netwerk adapters hebben een end of life en dat is natuurlijk niet aan ziggo om op elk apparaat ondersteuning te blijven bieden. Je kan via https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/59705 prima een adapter bestellen, maar als ziggo dit voor alles gaat regelen wat niet meer ondersteund wordt is het hek van de dam.
Mooie oplossing is een wifi5 pod bestellen via ziggo. Dan kan je laptop wel weer verbinden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.