Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
jo21
Level 2

Waarom heb ik netwerk problemen na omruil Sagem Modem?

Een paar weken geleden een nieuw zwart sagem modem gehad.

de oude een grijs/wit modem werkte altijd en goed.

Is het mogelijk dat ik weer dat oude modem kan gebruiken?

Met de sagem is de verbinding met internet altijd goed (speedtest volle snelheid)

Maar met me netwerk is een drama,het valt uit of het word steeds trager zowel bedraad als wifi

na stroom eraf is het weer even (max 24 uur ok)

elke dag resetten dus ,heb het meeste vaste ip adressen in me netwerk en zeker weten geen dubbele ipadressen.

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

1: Is je AOP wel geschikt voor de Sagemcom ???

Als die ouder is dan een jaar of 7, waarschijnlijk niet en mogelijk de versterker ook niet, omdat de Sagemcom veel hogere frequenties gebruikt voor het binnenkomend signaal met Docsis 3.1 en als dat niet lukt terugvalt naar Docsis 3.0, maar dat heeft zijn beperkingen.

 

2: Je kunt wel naar buiten een goede verbinding denken te ervaren en allerlei data verzoeken doen om data naar binnen te krijgen, maar als het signaal naar binnen dan niet goed is, dan komen er teveel defecte data pakketten naar binnen en moet het modem te hard werken om die te corrigeren en nieuwe aan te vragen en dat vergt zoveel van de processors, dat binnen daar ook last van ondervindt.

 

Ziggo garandeert het modem binnen 1,5 meter van het AOP, omdat alle andere vormen problemen kunnen veroorzaken.

Zeker een modem achter een versterker wordt niet meer gegarandeerd, vanwege vele problemen, vandaar de splitter die tegenwoordig altijd meegestuurd wordt, 1 uitgang met een 1,5 meter kabel naar het modem en de andere naar de versterker voor de TV coax kabels.

 

Als je nu een monteur laat komen, dan zal die het modem na de splitter direct achter je AOP aansluiten en de kosten zijn dan voor jezelf.

Bekijk in context

0 Kudos
21 Reacties 21
Gio2903
Level 17

je oude modem gebruiken kan niet, deze is gedeactiveerd en mocht het wel kunnen, is het een korte termijn oplossing. de witte modems gaan er namelijk uit.

 

kun je eens een foto plaatsen van de AOP waarop het modem is aangesloten?

puppie
Level 17

En doe eens wat er in deze handleiding staat. 
https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-m...

wel doen voordat je een reset geeft anders krijg je hele mooie waarden.
Ook de netwerk historie hier plaatsen.
Getallen experts kunnen dan meestal al voorspellen waar het fout gaat.
En die experts van getallen zitten hier op dit klant help klant forum.

Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @jo21, je mag van ons verwachten dat je altijd een stabiel netwerk hebt.

Ik heb je modem uitgelezen, en dat ziet er niet goed uit. Het modem krijgt een enorm gedempt signaal binnen. Ik zie dat je ook televisie kijkt via de COAX kabel. Wat voor splitter zit er op de hoofdaansluiting? Of zit hier een kabelversterker?

Zou je een foto kunnen sturen van de situatie? Mocht dat verder allemaal goed zijn dan is een monteursbezoek noodzakelijk.

jo21
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor jullie suggesties.

Inderdaad vanaf het AOP zit er een kabelversterker en een hele lange kabel naar het modem denk wel 30 meter.

Maar me internetverbinding naar buiten is goed.

 

Problemen ontstaan in me interne netwerk  192.168.1.xxx dus.

Ontstaat pas vaak na 24 uur na een reset , en in verbindingen die veel en continu data gebruiken.

b.v de nas en me camera's  die erg traag zijn te bereiken via pc of laptop.

En nog gekker van buitenaf via internet zijn ze juist wel goed bereikbaar.

 

Met het vorige wit/grijze modem had ik daar geen problemen mee.

 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

1: Is je AOP wel geschikt voor de Sagemcom ???

Als die ouder is dan een jaar of 7, waarschijnlijk niet en mogelijk de versterker ook niet, omdat de Sagemcom veel hogere frequenties gebruikt voor het binnenkomend signaal met Docsis 3.1 en als dat niet lukt terugvalt naar Docsis 3.0, maar dat heeft zijn beperkingen.

 

2: Je kunt wel naar buiten een goede verbinding denken te ervaren en allerlei data verzoeken doen om data naar binnen te krijgen, maar als het signaal naar binnen dan niet goed is, dan komen er teveel defecte data pakketten naar binnen en moet het modem te hard werken om die te corrigeren en nieuwe aan te vragen en dat vergt zoveel van de processors, dat binnen daar ook last van ondervindt.

 

Ziggo garandeert het modem binnen 1,5 meter van het AOP, omdat alle andere vormen problemen kunnen veroorzaken.

Zeker een modem achter een versterker wordt niet meer gegarandeerd, vanwege vele problemen, vandaar de splitter die tegenwoordig altijd meegestuurd wordt, 1 uitgang met een 1,5 meter kabel naar het modem en de andere naar de versterker voor de TV coax kabels.

 

Als je nu een monteur laat komen, dan zal die het modem na de splitter direct achter je AOP aansluiten en de kosten zijn dan voor jezelf.

0 Kudos
puppie
Level 17

@jo21 waarom wil jij de gevraagde gegevens niet met ons delen en blijf jij hameren op het oude modem.
Plaatjes vertellen ons meer dan getypte woorden.
Maar als jij het niet wil delen dan is dat jouw keus en ga ik mij afsluiten van dit topic.

0 Kudos
jo21
Level 2
Topicstarter

Bert gaf me het antwoord: dat een slechte verbinding inderdaad het interne netwerk kan verstoren dat was eigenlijk de vraag.

De sagem verplaatsen nabij het AOP is geen optie.

De sagem staat nu naast een glas overgangs punt dus zal dat de goedkoopste oplossing worden lijkt me.

docis 3.1 word een  het einde verhaal  voor mij dus.

 

maar ik zal wat waardes posten:

 

29-01-2025 11:56:30 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
29-01-2025 08:19:41 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 08:14:05 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 06:45:45 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 06:45:42 warning MDD message timeout;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 06:45:42 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 04:34:59 notice US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 04:34:59 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 03:31:52 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 03:31:52 notice US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 02:55:59 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 02:45:45 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 02:24:47 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-01-2025 02:21:16 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;


ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 594000000 -5.8 39 QAM 256 3
2 578000000 -5.7 39 QAM 256 1
3 586000000 -5.6 39 QAM 256 2
4 602000000 -6.4 36 QAM 256 4
5 610000000 -6.8 39 QAM 256 5
6 618000000 -7.1 38 QAM 256 6
7 626000000 -7.5 38 QAM 256 7
8 634000000 -7.5 38 QAM 256 8
9 642000000 -7.4 34 QAM 256 9
10 650000000 -7.5 38 QAM 256 10
11 658000000 -7.5 37 QAM 256 11
12 666000000 -7.6 37 QAM 256 12
13 674000000 -8 38 QAM 256 13
14 682000000 -8.4 38 QAM 256 14
15 690000000 -8.8 37 QAM 256 15
16 698000000 -8.9 37 QAM 256 16
17 706000000 -9.1 37 QAM 256 17
18 714000000 -9.3 37 QAM 256 18
19 722000000 -9.5 37 QAM 256 19
20 730000000 -9.4 37 QAM 256 20
21 738000000 -9.5 37 QAM 256 21
22 746000000 -9.3 37 QAM 256 22
23 754000000 -9.8 36 QAM 256 23
24 826000000 -10.2 36 QAM 256 32
ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (Locked) 39 20 0
2 Goed (Locked) 39 27 0
3 Goed (Locked) 39 26 0
4 Goed (Locked) 36 51 0
5 Goed (Locked) 39 34 0
6 Goed (Locked) 38 56 0
7 Goed (Locked) 38 58 0
8 Goed (Locked) 38 100 0
9 Goed (Locked) 34 47955837 106923
10 Goed (Locked) 38 186 4
11 Goed (Locked) 37 106 0
12 Goed (Locked) 37 66 0
13 Goed (Locked) 38 85 0
14 Goed (Locked) 38 107 0
15 Goed (Locked) 37 126 0
16 Goed (Locked) 37 111 0
17 Goed (Locked) 37 135 0
18 Goed (Locked) 37 236 0
19 Goed (Locked) 37 153 0
20 Goed (Locked) 37 148 0
21 Goed (Locked) 37 158 0
22 Goed (Locked) 37 145 0
23 Goed (Locked) 36 216 0
24 Goed (Locked) 36 202 0
D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 168 4K 3301 QAM 4096 368
D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Goed (Locked) 33 -13.7 105929873 225745756

 

 

 

 


ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
0 58800000 49.5 5120 QAM 64 7
1 52000000 49.5 5120 QAM 64 8
2 45200000 47.8 5120 QAM 64 9
3 38400000 47.5 5120 QAM 64 10
ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 ATDMA 0 3 0 0
1 ATDMA 0 3 0 0
2 ATDMA 0 3 0 0
3 ATDMA 0 3 0 0
D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
25 14 40.0 2K QAM 64
D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
25 OFDMA 280 98000000 24 0

05880000049.55120QAM 647
15200000049.55120QAM 648
24520000047.85120QAM 649
33840000047.55120QA 6410

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0300
1ATDMA0300
2ATDMA0300
3ATDMA0300

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
251440.02KQAM 64

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

downstream is laag en upstream te hoog,

met de lange kabel blijft je een zwak signaal

houden mogelijk wordt de hoge upstream veroorzaakt door de versterker en of meerdere splinters 

het beste kun je het modem toch verplaatsen naar het aop en op de splitter/aop aansluiten met een kabel niet langer dan 1,5 meter 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @jo21 , is het afgelopen weekend nog gelukt om je modem te verplaatsen en opnieuw aan te sluiten? 

0 Kudos
jo21
Level 2
Topicstarter

Hoi,

Het modem verplaatsen is geen optie.

Modem is nu afgekoppeld en zit inmiddels op de glasvezel.

Splitter die ik gebruikte was de mcp-03 en de versterker de HMV 41

Als iemand het nog interessant vind kan ik het modem nog eens rechtstreeks op het AOP of via de splitter met korte kabel aansluiten en dan die waardes doorgeven

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Hoe zijn de waardes nu

Ben benieuwd hoe het modem aangesloten zit op glasvezel ?

Hatolex
Level 16

Dat zal ongetwijfeld geen ziggo  modem zijn.😄

0 Kudos
puppie
Level 17

@jo21 kun jij eens een foto plaatsen van de achterzijde van het modem zodat wij kunnen zien hoe het aangesloten is.
Jij praat namelijk over glasvezel en coax door elkaar.
Ergens klopt er iets niet.
Dus een plaatje graag want dat zegt meer dan 1000 woorden.

0 Kudos
jo21
Level 2
Topicstarter

oo sorry wat een spraakverwarring 

 

Ik bedoelde ik heb nu glasvezel van kpn 

Het ziggo modem staat nu uit.

 

kpn glasvezel komt binnen waar het ziggo modem stond

en het ziggo modem staat/stond weer 30 meter van het ziggo AOP

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.....

 

 

0 Kudos
puppie
Level 17

Kun jij het zoggo modem eens rechtstreeks op het AOP aansluiten.
Daar een tijdje laten staan en dan bijvoorbeeld na een uur of twee de waarden hier eens plaatsen.
up en down en netwerkhistorie.
En een foto van het AOP en eventuele versterkers en of splitters van de coax installatie.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@jo21  schreef:

oo sorry wat een spraakverwarring 

 

Ik bedoelde ik heb nu glasvezel van kpn 

Het ziggo modem staat nu uit.

 

kpn glasvezel komt binnen waar het ziggo modem stond

en het ziggo modem staat/stond weer 30 meter van het ziggo AOP

hoop dat het zo een beetje duidelijk is.....

 

 


je bent dus overgestapt van Ziggo naar KPN ?

0 Kudos
jo21
Level 2
Topicstarter

Ik heb ze  deze maand nog beide

20250204_104751.jpg

20250204_104511.jpg

SmartWifi modem status voor monteursOnderdeel Status TypeKanaal overzicht Downstream Upstream

status voor monteursVerbondenDOCSIS 3.0
Primary Downstream kanaalGoed (Locked)SC-QAM
EuroDOCSIS 3.0 kanalen244
DOCSIS 3.1 kanalen11

  

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
15940000000.241QAM 2563
25780000000.541QAM 2561
35860000000.541QAM 2562
46020000000.341QAM 2564
56100000000.540QAM 2565
66180000000.541QAM 2566
76260000000.841QAM 2567
86340000000.840QAM 2568
96420000000.841QAM 2569
106500000000.940QAM 25610
116580000000.840QAM 25611
126660000000.841QAM 25612
13674000000-140QAM 25613
14682000000-1.640QAM 25614
15690000000-1.940QAM 25615
16698000000-2.140QAM 25616
17706000000-1.940QAM 25617
18714000000-1.940QAM 25618
19722000000-240QAM 25619
20730000000-1.940QAM 25620
21738000000-2.140QAM 25621
22746000000-240QAM 25622
23754000000-2.540QAM 25623
24826000000-2.240QAM 25632

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)4100
2Goed (Locked)4100
3Goed (Locked)4100
4Goed (Locked)4100
5Goed (Locked)4000
6Goed (Locked)4100
7Goed (Locked)4100
8Goed (Locked)4000
9Goed (Locked)4100
10Goed (Locked)4000
11Goed (Locked)4000
12Goed (Locked)4100
13Goed (Locked)4000
14Goed (Locked)4000
15Goed (Locked)4000
16Goed (Locked)4000
17Goed (Locked)4010
18Goed (Locked)4000
19Goed (Locked)4000
20Goed (Locked)4000
21Goed (Locked)4010
22Goed (Locked)4000
23Goed (Locked)4000
24Goed (Locked)4000

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
331684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Goed (Locked)39-4.71927891980

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000047.35120QAM 647
15200000047.35120QAM 648
245200000465120QAM 649
338400000465120QAM 6410

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0700
1ATDMA0700
2ATDMA0700
3ATDMA0700

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
251438.02KQAM 64

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
25OFDMA28098000000430

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
04-02-2025 15:24:44noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
04-02-2025 14:31:06warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 14:31:06noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 14:19:17warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 14:19:17noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 13:16:10noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 13:16:10warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 12:25:54noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 12:25:54warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 12:03:41noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
04-02-2025 12:03:21noticeGUI Login Status - Login Fail from LAN interface
04-02-2025 11:22:42warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:22:42noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:18:52errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:06:14warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:06:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:06:12criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:05:36criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:05:35criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:05:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:05:13criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:04:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:04:43criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:04:22criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:04:21criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:04:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:04:01criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:03:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:03:41noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
04-02-2025 11:03:40warningTCS Partial Service;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:03:40criticalNo Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:02:55criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:02:54warningREG-RSP-MP Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:02:49noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
04-02-2025 11:02:48notice

TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=a0:55:1f:d4:8d:51;CMTS-MAC=00:17:10:91:cf:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

 

 

0 Kudos
puppie
Level 17

@jo21 de aansluiting is sterk verouderd dus die zou zeker vervangen moeten worden.
de getallen daar zou @tobiastheebe misschien zijn gedachten eens over kunnen uitspreken.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@jo21 Met die zeer verouderde wandcontactdozen kan de Sagemcom niet goed functioneren, ze zijn te beperkt in frequenties en afscherming voor 4G en 5G en een Ziggo installatiemonteur kan dit gratis voor je oplossen.

De monteur bestellen KLIK HIER | Klantenservice | Ziggo