1
Vraag
2
Reacties
elianmars

Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Waarom heb ik een langzame wifi verbinding op Samsung Galaxy S20

Na tijdenlang tobben met wegvallend internet via wifi, ga ik hier om hulp vragen.

We hebben regelmatig last van wegvallende internetverbinding via wifi. 

Contact gezocht met Ziggo. Hun antwoord was dat als internet via kabel in orde is, het niet aan het modem kan liggen.

Ons modem staat in bridge modus en we hebben eigen router. 

Dit omdat via het Ziggo modem de wifi ook al beroerd was.

Helaas heeft het gebruiken van eigen router niet erg veel geholpen.

Ubiquiti Amplifi router met twee mesh punten gaf enige verbetering qua snelheid, viel ook hier de verbinding met internet weg.

Dus niet het wifi bereik, maar internet valt weg.

Omdat het via Ziggo aan de router zou liggen, nieuw besteld. 

Asus TUF AX3000 met twee mesh punten. 

Eerst de router aangesloten en geïnstalleerd. Zelfde verhaal. Internet valt regelmatig weg.

Router op andere plaats hangen gaf geen verbetering. Mesh points niet eens meer uitgepakt en alles retour gestuurd.

Ubiquiti weer terug gezet, maar nadat ik het weer beu werd, tegen beter weten in, toch weer een andere router gekocht.

Nu hangt er de TP-Link Archer AX6000 met RE505X mesh point.

Maar ook hiermee regelmatig waardeloos internet.

Op goede momenten snelheid boven 400Mbps download, 40Mbps upload.

Regelmatig klapt dit naar beneden, rond of onder 1Mbps download, en onder 1Mbps upload.

Van alles uitgeprobeerd, zoals soundbar via kabel i.p.v. wifi, draadloos alarm tijdelijk uitgezet, etc. Niks helpt.

Behalve dat ik me er vreselijk aan erger, doen bepaalde apps (zoals Toon van Eneco) het dan ook niet.

Bovendien hoor ik ook gemopper van overige huisgenoten....

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ons modem is de ch7465lg-zg Connect Box

25 Reacties 25
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 161Oplossingen
  • 1158Likes

Ha @elianmars, wat goed om te lezen dat je het euvel hebt ontdekt! Ik heb voor de zekerheid een nieuwe kabel naar je verzonden, deze ontvang je binnen 3 werkdagen 🙂 Als er nog iets is laat het ons gerust weten!

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Super, dank je wel! 😄

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32282Posts
  • 2279Oplossingen
  • 16289Likes

Uit dat topic haal ik geen algemeen probleem met de Galaxy S20. De 'oplossingen' die worden aangedragen hebben niet specifiek betrekking op de S20.

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

https://www.google.nl/search?q=slow+wifi+samsung+s20&sca_esv=571840155&source=hp&ei=k_sjZc2XN76W9u8P...

Ik heb voor mijn telefoon dan ook (nog?) geen oplossing gevonden, maar het blijkt dat dat mijn telefoon het enige apparaat in huis is, dat last heeft van slecht internet via wifi.

Stom dat ik niet eerder met een ander apparaat de snelheid heb getest.

Voor (bijna) niks Ziggo lastig gevallen en twee keer een andere router met meshpunten aangeschaft 🙈

Mobiel internet is ook niet al te best op mijn telefoon, trouwens. Maar.goed, dat is een probleem voor mij en niet voor Ziggo.

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Vandaag de kabel ontvangen, waarvoor hartelijk dank. 

Ik heb alles weer netjes gemaakt in de meterkast.

Verder een aantal extra wifipunten gemaakt m.b.v. de router en meshpoints die ik nog had liggen.

Nu overal goede wifi, ook op zolder en in de achtertuin 😄

Probleem met mijn Galaxy S20 lijkt ook verholpen, na enige aanpassingen.

Nogmaals dank voor alle hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic