Na tijdenlang tobben met wegvallend internet via wifi, ga ik hier om hulp vragen.
We hebben regelmatig last van wegvallende internetverbinding via wifi.
Contact gezocht met Ziggo. Hun antwoord was dat als internet via kabel in orde is, het niet aan het modem kan liggen.
Ons modem staat in bridge modus en we hebben eigen router.
Dit omdat via het Ziggo modem de wifi ook al beroerd was.
Helaas heeft het gebruiken van eigen router niet erg veel geholpen.
Ubiquiti Amplifi router met twee mesh punten gaf enige verbetering qua snelheid, viel ook hier de verbinding met internet weg.
Dus niet het wifi bereik, maar internet valt weg.
Omdat het via Ziggo aan de router zou liggen, nieuw besteld.
Asus TUF AX3000 met twee mesh punten.
Eerst de router aangesloten en geïnstalleerd. Zelfde verhaal. Internet valt regelmatig weg.
Router op andere plaats hangen gaf geen verbetering. Mesh points niet eens meer uitgepakt en alles retour gestuurd.
Ubiquiti weer terug gezet, maar nadat ik het weer beu werd, tegen beter weten in, toch weer een andere router gekocht.
Nu hangt er de TP-Link Archer AX6000 met RE505X mesh point.
Maar ook hiermee regelmatig waardeloos internet.
Op goede momenten snelheid boven 400Mbps download, 40Mbps upload.
Regelmatig klapt dit naar beneden, rond of onder 1Mbps download, en onder 1Mbps upload.
Van alles uitgeprobeerd, zoals soundbar via kabel i.p.v. wifi, draadloos alarm tijdelijk uitgezet, etc. Niks helpt.
Behalve dat ik me er vreselijk aan erger, doen bepaalde apps (zoals Toon van Eneco) het dan ook niet.
Bovendien hoor ik ook gemopper van overige huisgenoten....
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ons modem is de ch7465lg-zg Connect Box
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het probleem is gevonden.....
Ik heb de Speedtests telkens op mijn mobiel uitgevoerd.
Toen ik Speedtest op een laptop via ethernet uitvoerde, lag de snelheid rond 400Mbps.
Toch ook eens getest via wifi. Nog altijd boven 400Mbps, terwijl ik tegelijkertijd met mijn mobiel testte. Op mijn mobiel 5Mbps....
iPhone van mijn zoon erbij gepakt en ook die gaf boven 400Mbps aan.
Gezocht op Google, blijkt dat het een bekend probleem is bij de Samsung Galaxy S20 is.....
Ik ben dus waarschijnlijk al die tijd voor niks bezig geweest. Het probleem van wegvallend internet ligt niet aan Ziggo, maar aan mijn Samsung 😳🙈
Ik ga alle kabels nu weer netjes in orde maken. Het zou alleen wel fijn zijn als ik een langere kabel tussen AOP en modem zou kunnen krijgen.
In elk geval hartelijk dank voor alle moeite en aangedragen oplossingen! 🤗
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
Ervaar je ook instabiliteit via ethernet?
Dank voor je reactie.
Hoe kan ik de gegevens hier plaatsen? Als ik ze kopieer en plak, wordt het geweigerd wegens HTML tekens? 🤔
Ik heb wel alvast foto's van de aansluiting bijgevoegd
Het AOP (btv 1 IEC-NL) is prima en up-to-date. Modem op versterker is echter niet meer de juiste aansluitwijze. Op het AOP dient een splitter (POA-254) te worden geplaatst waarop modem en versterker worden aangesloten. De IEC/F-kabel naar de versterker kan het beste worden vervangen.
Je kunt de gegevens kopiëren naar een tekstdocument en dat uploaden naar dit topic.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 586000000 | 4 | 38 | 256qam | 2 |
2 | 578000000 | 4 | 38 | 256qam | 1 |
3 | 594000000 | 4 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 602000000 | 4 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 610000000 | 4 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 618000000 | 3 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 626000000 | 4 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 634000000 | 3 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 642000000 | 3 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 650000000 | 3 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 658000000 | 3 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 674000000 | 3 | 37 | 256qam | 13 |
13 | 682000000 | 3 | 38 | 256qam | 14 |
14 | 690000000 | 3 | 38 | 256qam | 15 |
15 | 738000000 | 2 | 37 | 256qam | 21 |
16 | 754000000 | 2 | 37 | 256qam | 23 |
17 | 762000000 | 2 | 37 | 256qam | 24 |
18 | 770000000 | 2 | 37 | 256qam | 25 |
19 | 778000000 | 2 | 37 | 256qam | 26 |
20 | 786000000 | 2 | 37 | 256qam | 27 |
21 | 794000000 | 2 | 37 | 256qam | 28 |
22 | 802000000 | 2 | 37 | 256qam | 29 |
23 | 810000000 | 1 | 37 | 256qam | 30 |
24 | 818000000 | 1 | 37 | 256qam | 31 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 1308048932 | 5 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306837252 | 0 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306834698 | 7 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306837548 | 18 |
5 | Goed (Locked) | 38.983 | 1306832278 | 21 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 1306827994 | 6 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306832583 | 6 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 1306837532 | 5 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306837928 | 6 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306833581 | 9 |
11 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306838197 | 9 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306830192 | 8 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306833778 | 10 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 1306838387 | 8 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306838924 | 8 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 1306828899 | 16 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306839172 | 8 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306826431 | 8 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306830986 | 11 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 1306839369 | 9 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 1306827291 | 9 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 1306826430 | 6 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 1306832736 | 8 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 1306840030 | 16 |
1 | 52000000 | 38 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 38400000 | 37 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 45200000 | 37 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 58800000 | 38 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
08-10-2023 17:23:15 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[217.105.174.192];CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
08-10-2023 09:13:04 | warning | [54:67:51:83:0E:CB][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 40 | |
08-10-2023 06:59:24 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
08-10-2023 06:59:15 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
01-01-1970 01:01:24 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
07-10-2023 07:26:51 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
05-10-2023 21:46:15 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[217.105.174.192];CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
05-10-2023 20:54:19 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
05-10-2023 20:54:10 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
01-01-1970 01:01:24 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
05-10-2023 01:31:07 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
02-10-2023 11:14:46 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
02-10-2023 05:40:21 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
28-09-2023 23:20:39 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
28-09-2023 23:20:30 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
28-09-2023 23:09:25 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
28-09-2023 23:09:16 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
01-01-1970 01:01:25 | notice | Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
28-09-2023 22:49:27 | notice | REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; | |
28-09-2023 22:49:18 | warning | MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=54:67:51:8d:48:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:6c:ec:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Dus als ik het goed begrijp, wordt het modem op de splitter op AOP aangesloten en niet (meer) op de versterker?
Ik meen dat dat ooit zo zat, maar dat is een tijd terug aangepast door een Ziggo monteur 🤔
Het modem dient al een aantal jaar niet meer op een versterker te worden aangesloten.
De actuele downstream/upstream-waarden zijn overigens goed en de historie laat alleen een aantal resets zien.
Wij gebruiken de coax verder niet meer voor tv. Kan dan de kabel rechtstreeks van AOP naar modem, of moet dat toch via die splitter?
In dit geval kan het modem inderdaad direct op het AOP aangesloten worden met een (nieuwe) IEC/F-kabel groen/rood, deze kan kosteloos toegestuurd worden.
Oké. Ik heb nu rood/rood, dus kan het nu niet zo aansluiten.
Het zou fijn zijn als de kabel opgestuurd kan worden.
Maar zou dit de oplossing voor ons probleem zijn, of kan er nog iets anders aan de hand zijn? 😅
Je kunt het modem aansluiten op de kabel waarmee nu de versterker aangesloten is en op die manier testen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een IEC/F-kabel groen/rood toesturen en komt binnenkort langs in dit topic.
Ik vroeg mij nog af: ervaar je ook instabiliteit via ethernet?
Die kabel is helaas heel erg kort. Ik weet niet of ik dat voor elkaar ga krijgen, maar ga het zo wel even proberen.
Ethernet lijkt goed te gaan, al gebruiken we bijna alles via wifi.
Ik heb wel op advies van Ziggo een tijdje getest met een laptop via ethernet en op het moment dat internet via wifi inzakte, leek de snelheid via kabel gewoon in orde.
Vandaar mijn twijfel of dit de oplossing van ons probleem is 😅
Het helpt om zoveel mogelijk uit te sluiten, het modem direct op het AOP aansluiten is een goed begin. Ik denk momenteel niet dat het probleem alleen op Wi-Fi betrekking heeft, gezien je met drie verschillende routers/AP's stabiliteitsproblemen ervaart en zelf "Dus niet het wifi bereik, maar internet valt weg." aangaf.
Ja, dat is waar. Vandaar dat ik ook al e.e.a. heb kunnen uitsluiten wat eventueel de wifiverbinding zou kunnen storen (draadloos alarm en soundbar).
Uiteindelijk moet het toch goed komen, lijlt me 😄
Nou, modem rechtstreeks op AOP gekregen, maar ook daarmee geen verbetering 😢
Misschien een vreemde gedachte, maar heb je de UTP-kabel tussen modem en router al eens vervangen? Kortstondige onderbrekingen van de link kunnen een dergelijke enorme latency (met als resultaat zeer lage snelheden) veroorzaken.
Je kunt ook nog testen met een PC direct op het modem aangesloten. Hiervoor is wel tijdelijk ontkoppelen van de router en een modem reset noodzakelijk.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het probleem is gevonden.....
Ik heb de Speedtests telkens op mijn mobiel uitgevoerd.
Toen ik Speedtest op een laptop via ethernet uitvoerde, lag de snelheid rond 400Mbps.
Toch ook eens getest via wifi. Nog altijd boven 400Mbps, terwijl ik tegelijkertijd met mijn mobiel testte. Op mijn mobiel 5Mbps....
iPhone van mijn zoon erbij gepakt en ook die gaf boven 400Mbps aan.
Gezocht op Google, blijkt dat het een bekend probleem is bij de Samsung Galaxy S20 is.....
Ik ben dus waarschijnlijk al die tijd voor niks bezig geweest. Het probleem van wegvallend internet ligt niet aan Ziggo, maar aan mijn Samsung 😳🙈
Ik ga alle kabels nu weer netjes in orde maken. Het zou alleen wel fijn zijn als ik een langere kabel tussen AOP en modem zou kunnen krijgen.
In elk geval hartelijk dank voor alle moeite en aangedragen oplossingen! 🤗
Bijzonder fenomeen. Kun je eventueel de link plaatsen naar waar je hebt gelezen dat dit een bekend probleem is met de Galaxy S20? Ik lees dit namelijk voor het eerst.
Ik heb de moderators gevraagd om een IEC/F-kabel groen/rood (1,5 meter) toe te sturen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.