Ik wou eens informeren of er meer mensen zijn met het volgende issue. Begin deze week heb ik mijn modem gereset voor de upgraded snelheid door te laten voeren 750/60.
Als ik de speedtest van ziggo uitvoer checkt hij het modem en het device. Het modem lijkt de snelheid te halen als ik Samknows moet geloven maar het client device blijft op 180Mbit steken. Nu heb ik diverse windows devices geprobeert (allemaal via kabel nieuwe cat6 en direct op het modem) en allemaal lijken te ze 'cappen' op 180Mbit. Mijn NAS komt soms wel hoger maar tikt ook niet de 700+ aan.
Settings in windows zijn allemaal gecheckt, zijn allemaal minimaal gigabit poorten, geen green ethernet of power save en drivers zijn up te date.
Ben ik de enige of zijn er nog meer lotgenoten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nou na een uurtje googlen en testen lijkt het opgelost te zijn!
https://www.speedguide.net/downloads.php deze tool! TCP Optimizer geniaal!
Run as admin --> Schuifje naar Rechts voor 100+Mbit --> Vinkje op Optimal en let's go!
Na een reboot zie onderstaand!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Mitcheman , goedemorgen, ik heb dezelfde ervaring tussen speedtest en Samknows. Daar ik speedtest dan toch wat nauwkeurige vind zou ik deze als maatstaf aanhouden. Heb je voorbeelden van de testgegevens voor een betere beoordeling? En ja, het is ook normaal dat je de max snelheid niet altijd haalt. Bekabeld wel maar met wifi niet.
zitten er nog gigabit switch en of access points router tussen ?
Alles direct op het modem zonder een switch ertussen.
@Mitcheman wat zie je hier? https://www.samknows.com/realspeed/ bij Router en Device?
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan zou de max snelheid ,moeten halen. Kun je vertellen welke modem je hebt en een foto van je aansluiting van binnenkomst Ziggo leiding?
Ik zal eerst nog even wat intern onderzoek doen voor ik iemand ziggo over de vloer krijg. Want ik weet niet wat hun dan kunnen en willen doen?
@Mitcheman Je hebt op je modem / router de volle snelheid van Ziggo, een monteur zal hier verder niets aan doen en de kosten voor de monteur zijn dan jezelf.
Dus moet er een oorzaak achter het modem gezocht moeten worden in je eigen netwerk en/of verbindingen.
het lijkt zich te beperken tot 1 kabel. Ik ga verder met onderzoek. Bedankt voor de hulp 🙂
Ben ik weer. Als ik mijn prive laptop op dezelfde kabel aansluit krijg ik wel de volle 750 Mbit. Sluit ik echter mijn pc of werklaptop op dezelfde kabel aan 180 tot 300 Mbit tops. Kan het misschien dat mijn modem niet goed overweg kan met mijn netwerkkaart? Want toen het nog 500Mbit was haalde ik de volle snelheid wel. Sinds de upgrade 750Mbit heb ik deze problemen.
Heeft jou werk laptop een VPN verbinding actief?
Btw iedereen is lyrisch over speedtest maar ik gebruik altijd de sspeedtest van de concurrent met de 3 letters.
@PeterH2020 Bij KPN zie je alleen wat je device aan snelheid naar binnen haalt.
Bij SamKnows https://www.samknows.com/realspeed/ zie je wat je modem binnenkrijgt en wat er overblijft naar je device en dat is handig om te weten of de beperking van de snelheid buiten of bij je binnen zit en nog veel meer informatie.
Hier zit de snelheid beperking dus binnen en niet buiten en dat klopt, want de verbinding van mijn laptop is via wifi en via een wifipunt wat 6 meter hierboven staat met een plafond ertussen.
Met de laptop via een wifi verbinding met het modem zou ik 1017 Mbit/s halen en bedraad 935 Mbit/s.
Dat begrijp ik @Bert .
Maar elke speedtest is weer afhankelijk van een server, deze zijn niet altijd meer constant.
Maar sam knows 😜
Uiteindelijk gaat het om het modem die krijgt de volle snelheid binnen daarna is het je eigen apparatuur wie dan roet in het eten kunnen gooien waarbij meestal de de CPU en netwerk chip van je computer de boosdoener is en uiteraard vaak ook de (oude) netwerk kabels.
Nou na een uurtje googlen en testen lijkt het opgelost te zijn!
https://www.speedguide.net/downloads.php deze tool! TCP Optimizer geniaal!
Run as admin --> Schuifje naar Rechts voor 100+Mbit --> Vinkje op Optimal en let's go!
Na een reboot zie onderstaand!
@Mitcheman TOP dat je dit gevonden hebt, dacht dat dat programma niet meer nodig zou zijn tegenwoordig.
Bij welke versie van Windows was dit effectief?
Windows 10 (werklaptop), windows 11 (pc).
@Mitcheman TOP, dankjewel voor deze oplossing, die kan weer terug toegevoegd worden aan de mogelijke oplossingen, ook voor Windows 11.
Voor 10 had ik hem ook al een aantal malen gebruikt met verbeteringen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.