Gisteren bezoek gehad van de monteur die de nieuwe (Zwarte) modem kwam installeren. Hij heeft toen o.a. de UPS hoofdleiding vervangen voor een nieuw kastje. Nu werkt alles goed incl de deco's maar iedere keer als ik de service scan start gaat het fout bij de tweede stap (verbinding naar mijn huis).
Iemand enig idee waar dit aan ligt, verder werkt alles goed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij mij ook. Wilde het even proberen.
Ik ben erachter gekomen dat mijn lange ethernet Cat 6 kabel de culprit is. Iedere keer dat ik er aanzit spring hij terug naar 1000mb maar dat duurt slecht enkele seconden en ik zie hem weer teruggaan naar 100 mb. Terwijl mijn zoon die een kortere, oude kabel gebruikt altijd 1000mb heeft.
Zou een beter kabel (30m) dit kunnen oplossen? Een cat 7 of 8 kabel?
Er zit een slecht contact of breuk in de kabel of in de aansluit port van PC of modem. Een kabel van type cat6 is ruim voldoende, zelfs een cat5e is al genoeg om 1000Mb/s te verwerken. Een cat 7 of cat 8 kabel is niet nodig en zijn alleen maar duurder. Probeer de kabel eens uit op de plek van je zoon, als die daar ook steeds terug gaat naar 100Mb/s dan wet je bijna zeker dat de kabel of een van de connectoren defect is.
OPGELOST! Het bleek een slecht contact in een hub te zijn, ik heb hem op een ander contact gezet en nu blijft hij op 1000 Mb download!
Nog bedankt voor jullie reacties!
*** Mod edit: privegegevens (IP + e-mail adres) verwijderd uit afbeelding omwille van privacy ***
Haal je afbeelding weg uit je reactie vanwege zichtbaarheid persoonlijke informatie.
Goed dat het nu lukt. Ik zie in je screenshot dat je netwerk op openbaar staat ingesteld, particulier is niet aangevinkt.
Als je netwerk op openbaar staat heeft je computer alleen maar verbinding naar het internet ook wel ‘client isolation’ genoemd. Dat is bedoeld als je gebruikt maakt van een openbaar (wifi) netwerk. Thuis is de instelling Particulier netwerk aan te bevelen, zeker als je ook gebruik maakt van smarthome (IoT) toepassingen, printers, chromecast, bediening smartTV’s etc.
Ok Karel, ik heb hem nu op particulier gezet en nog bedankt voor het verwijderen van de persoonlijke informatie in de afbeelding 👍
Het verwijderen van de informatie heeft een moderator gedaan, dat kan ik niet aangezien ik ook maar een klant ben.
Het probleem is voor mij opgelost, maar ik heb nog steeds dezelfde foutmelding over de tweede stap in de servicescan. Ik zie hier ook meer mensen over klagen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.