1
Vraag
2
Reacties
schonkeren

Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Waarom gaat *al* mijn internetverkeer met Ziggo ineens via een USA Transparent Proxy?

Met een nieuw IP adres (217.62.0.0), kreeg ik ook ineens opvallend veel "challenges" als ik bij een website kwam.

Kan gebeuren maar ik keek toch eens iets verder. En ik ben er achter gekomen dat *al* mijn internet verkeer van *al* mijn hosts via een transparante Proxy in Nevada lopen!??!

Nu ben ik benieuwd of ik de uitzondering ben wiens internetverkeer volledig "getapt" wordt in de USA (want dat is wat er feitelijk gebeurt... AL mijn internetverkeer loopt nu via de VS, niet via NL).

Zelf testen? GA NAAR
https://www.infobyip.com
http://whatismyip.network/proxy-check-tool-detect-how-isp-transparent/
http://www.toolsvoid.com/proxy-test

Your IP address is
209.141.53.254 (---> dit is het Proxy adres, niet mijn externe IP op 217.62)
Your (approximate) physical location is
Las Vegas, Nevada, United States
Your internet service provider is
FranTech Solutions

Dus mijn vraag... Want Ziggo weet zoals gewoonlijk weer helemaal niets van hun eigen internet... LOOPT JULLIE VERKEER OOK VIA DE USA? En... WAAROM???! Is dit voor de overheid?

Dank 🙂


PS: nee, dit is niet omdat ik een VPN oid heb...
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
217.62.0.0 is een IP-adres van Ziggo, zie: https://db-ip.com/217.62.0.0 , dus U heeft een geldig IP-adres gekregen.
209.141.53.254 is van een anonieme proxy-server en indien dat door Ziggo wordt gedaan dan zouden toch wel meer klanten dit euvel hebben. Tot nu toe heeft nog niemand zich gemeld met hetzelfde probleem. Daarom denk ik toch dat er bij U iets niet helemaal goed zit. Indien U Windows 10 gebruikt, zet bij PROXY beide instellingen op UIT. Als de bovenste optie op AUTOMATISCH staat kan dat soms problemen geven.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Rick Hunter

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Welke webbrouwser gebruik je? Mogelijk zit er een plugin/extentie welke je verkeer transparant doorstuurt.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
schonkeren ,

Ziggo heeft genoeg kennis in huis over hun eigen netwerk en mijn verkeer loopt via de normale kanalen. U heeft geen VPN zegt U maar U heeft wel degelijk iets dat niet normaal is. Controleer eens goed op malware, virussen of extensies van een browser.
schonkeren
Topicstarter
Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Ziggo support weet absoluut niets, ze zijn blijkbaar niet een echte provider maar meer een front-end. Ze wisten niet eens of het IP adres binnen hun ranges valt. Ik kan geen extern ip adres krijgen dat van ziggo zelf is terwijl ik oooook nog ineens een transparant proxy heb ineens, toch? Dan moet het haast wel via Ziggo zelf gebeuren...? Ik ga er dieper induiken, maar iets klopt er niet...
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
217.62.0.0 is een IP-adres van Ziggo, zie: https://db-ip.com/217.62.0.0 , dus U heeft een geldig IP-adres gekregen.
209.141.53.254 is van een anonieme proxy-server en indien dat door Ziggo wordt gedaan dan zouden toch wel meer klanten dit euvel hebben. Tot nu toe heeft nog niemand zich gemeld met hetzelfde probleem. Daarom denk ik toch dat er bij U iets niet helemaal goed zit. Indien U Windows 10 gebruikt, zet bij PROXY beide instellingen op UIT. Als de bovenste optie op AUTOMATISCH staat kan dat soms problemen geven.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
schonkeren
Als ik Google kom ik uit op een programma met de naam Adguard en de term Stealth Mode.
Zegt dat je iets?
schonkeren
Topicstarter
Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Moet ik antwoorden nu? 🙂

Thx 😉
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
schonkeren wrote:
Moet ik antwoorden nu? 🙂

Thx 😉


schonkeren

Niets moet:wink:, maar terugkoppeling is wel het kan handig voor anderen, als die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Hopelijk wil je vertellen wat men moet doen om het probleem te lijf te gaan.

Groet,
DennyW
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
schonkeren
DennyW wrote:
Als ik Google kom ik uit op een programma met de naam Adguard en de term Stealth Mode.
Zegt dat je iets?



Je hebt het antwoord van Denny als beste aangewezen.
Dat is ook een soort antwoord van jou.

Dit was dan kennelijk de oplossing voor je. Ik snap het nog niet helemaal.
Kun je dit nog toelichten?
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
hanh ,

Dit is weer zo'n typisch geval van onkunde. Men installeert een programma maar weet niet precies hoe het werkt. En dan Ziggo beschuldigen van onwetendheid en gebrek aan kennis.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Sparco1955 wrote:

Dit is weer zo'n typisch geval van onkunde. Men installeert een programma maar weet niet precies hoe het werkt. En dan Ziggo beschuldigen van onwetendheid en gebrek aan kennis.


Sparco1955

Adguard blijkt wel een heel uitgebreide Ad-Blocker te zijn.

AdGuard voor Windows AdGuard is een uniek programma dat alle noodzakelijke mogelijkheden heeft voor onbezorgd surfen op het internet. Het combineert werelds meest geavanceerde adblocker met volledige privacy bescherming en een ouderlijk toezicht tool — en alles werkt in iedere browser of app.


Ik kan mij zo voorstelen dat je als goedwillende computergebruiker je niet meteen in alle ins en outs verdiept als b.v. het blokkeren van advertenties je hoofddoel is; de z.g. Stealth Mode is slecht een van de in- of uitschakelbare opties.

Als je er achter komt dat er buiten jouw medeweten een proxy gebruikt wordt schrik je toch wel even.
TS ging ook meteen op onderzoek uit en heeft heel goed voorwerk verricht.
TS beschuldigt Ziggo niet echt; hij stelt een (insinuerende) vraag.
Als gewone mede forumgebruiker lig ik hier niet wakker van en waarschijnlijk de Ziggo-medewerkers ook niet. Die zijn, wat dat betreft, wel wat gewend.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
DennyW ,

Dus de bewering: "Want Ziggo weet zoals gewoonlijk weer helemaal niets van hun eigen internet" zie jij als een vraag? En welk onderzoek heeft deze persoon dan gedaan volgens jou? Als hij van meet af aan had vermeldt dat hij Adguard had geïnstalleerd en vervolgens problemen had gekregen dan was er eerder een concreet antwoord mijnerzijds gekomen. Nee, de problemen kwamen na een nieuw IP-adres dat niet eens van Ziggo zelf was volgens hem. Lees het originele bericht nu eens goed door, het bestaat uit een conclusie, ietwat vreemde informatie en onterechte beschuldigingen. Als hij de informatie van dat programma goed had gelezen dan zou hij toch wel hebben gezien dat het zijn IP-adres kan verhullen. Buiten zijn medeweten gaat dus niet op, een IP-adres verhullen is meestal gebruik maken van een VPN server. Dus volgens mij was dat "goede" voorwerk helemaal niet zo goed. Goed voorwerk zou zijn:
Ten eerste, de informatie van nieuwe software goed doornemen.
Ten tweede, een systeem herstelpunt maken alvorens nieuwe software te installeren.
En jouw conclusie dat Ziggo medewerkers er waarschjnlijk ook niet wakker van liggen, vind ik nogal bevreemdend. Hen wordt wel onkunde en onwetendheid verweten terwijl zij met de gebrekkige informatie die gegeven wordt ook weinig kunnen doen. Dat zij er volgens jou wel aan gewend zijn, zegt meer over de klanten dan over de medewerkers.
schonkeren
Topicstarter
Level 1
  • 174Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes
Ziggo heeft helemaal geen toegang tot de echte internet backbone hardware. Zij zijn een service reseller, niet een klassieke internet provider. Zo snel je technisch vastloopt kunnen ze niets. En als je als internetbedrijf niet eens weet welke IP ranges wel of niet bij jou horen... Dan ben je niet goed bezig.

En ik ken ècht mijn TCP-IP wel, azijnpisser. Maar als verschillende websites een verschillend IP adres geven, dan klopt er "iets" niet. En aangezien 1 van de 2 IP adressen idd Ziggo toebehoort maar het andere aan een transparant hidden proxy.... Dan is het lastig te bepalen WAAR die proxy het verkeer onderschept. Aan de lokale kant? Hoe kom ik dan uit in de USA? Via Ziggo? Een of andere tap die uitgevoerd moet worden? Ik onderken echt wel het verschil tussen VPN of proxy adressen adressen vs mijn reguliere IP adres. En ik ken mijn extenties. En browsers. En mijn OS. En ja, ik was verbaasd toen ik het correcte antwoord vond. Wie verwacht er nu dat een ad-blocker headers omleidt naar de VS... Het was mij niet eerder opgevallen, maar als je ineens overal "Nieuw IP" waarschuwingen krijgt, aangevuld met onverwachte Captchas... En websites die (voor mij dan toch) "ineens" detecteren dat mijn internet verkeer via een hidden proxy loopt... Dan dicteert gezond verstand dat je ERG ERG ERG paranoide moet worden. En de ervaring leert dat je dan OF een Russisch/Chinees virus hebt, OF de USA/NL zit achter je aan via je ISP... Verkeerde torrents of websites bezoeken en je hangt al voor een "uitgebreid" sleepnet onderzoek.

***Tekst aangepast/verwijderd door moderator***

Denny, bedankt 🙂
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Goedemorgen iedereen,

Ik heb enkele reacties in dit topic aangepast en verwijderd. Dit om de sfeer in dit topic en ook op de Ziggo Community te bewaren. Ik zie graag dat we het gezellig houden en dat we elkaar een reikende hand geven met de technische kennis die we hebben in plaats van elkaar uit te dagen met een vijandig vocabulaire.


Het topic is nu gesloten en verplaatsen we over enige tijd naar het archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic