Hallo,
Heb een 400/40 Mbps abonnement. heb in de woonkamer 1 wifipod. In de morgen prima verbinding.
Na de middag zakt de download naar 200 Mbps.
Waarom die wisselende snelheid en hebben jullie nog een wifiversterker die beter werkt dan de wifipod'. De APO aansluiting is 19 jaar oud kan dat ook een reden zijn?.
Groeten, Stacey98
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het AOP zoals zichtbaar in je eerdere topic Internet valt steeds poosje uit is prima en up-to-date en hoogstens 5~6 jaar oud.
Voor een wisselende downloadsnelheid via Wi-Fi zijn meerdere oorzaken mogelijk, op afstand is dit relatief lastig te onderzoeken. Overigens is 200 Mbps download meer dan voldoende voor normaal dagelijks gebruik, in de praktijk merk je hierbij geen verschil met 400 Mbps.
Heb een afbeelding bij geplaatst. Wat mij opvalt is dat ik in de morgen een prima verbinding heb. na de morgen zakt het aantal Mbps met 100.
Is dit normaal?
Gr. Stacey98
Op de modemrouter is i.i.g. de volledige downloadsnelheid haalbaar, dus de bottleneck lijkt in de link tussen modem en SmartWifi pod of tussen SmartWifi pod en jouw apparaat te liggen. Met Wi-Fi kan niet gegarandeerd worden dat je altijd de maximale downloadsnelheid ter beschikking hebt, als deze wat lager ligt dan de snelheid die jouw abonnement ter beschikking stelt betekent niet dat de verbinding niet in orde is.
Hallo,
Ik begrijp dit niet goed, ziggo zegt dat de wifipod een verbetering geeft. Wat heb ik aan een wifipod die niet goed functioneert.
Jammer geld, misschien is de wifipod wel niet goed, vreemd als je zonder wifipod soms nog beter signaal hebt dan met.
Als ik morgens via de smartwifiapp een scan doe, dan is de uitkomst dat de snelheid beter kan, een wifipod kan uitkomst bieden.
Zeg het maar.
Gr. Stacey98
Je kunt niet zomaar stellen dat toevoegen van een access point verbetering oplevert, dit verschilt per situatie. De dekking verbetert meestal wel, maar of ook de snelheid verbetert is van diverse factoren afhankelijk, vandaar ook mijn eerdere vragen. De snelheden die je ziet zijn prima voor dagelijks gebruik, een verschil tussen 300 en 400 Mbps ga je in de praktijk niet merken.
Het zal aan mij liggen, bij Ziggo gaat het altijd goed.
Toch maar eens verder kijken of dat bij alle providers zo is.
Jullie zijn niet goedkoop, dus eens kijken bij andere providers.
Toch een beetje teleurgesteld, bij al heel lang klant bij Ziggo en daarvoor.
Je schrijft 'jullie', ik ben echter een medeklant en niet werkzaam voor Ziggo. Bij andere providers zijn de voor- en nadelen van Wi-Fi exact hetzelfde. Een downloadsnelheid van 300 i.p.v. 400 Mbps is m.i. geen reden om over te stappen naar een andere provider, zeker niet zonder eerst wat onderzoek uit te voeren.
Zou je nog naar mijn overige vragen willen kijken?
Ik lees veel over wifipod 6, zou dat voor mij een verbetering zijn?
Heb wifipod 5 gekocht, kan ik hem dan omruilen?
Als je een apparaat gebruikt dat voor Wi-Fi 6 geschikt is, dan zou een SmartWifi pod 6 verbetering kunnen opleveren. In de regel wordt deze echter alleen toegestuurd aan nieuwe klanten sinds oktober 2023, uitsluitend in bruikleen.
Het nieuwe zwarte modem is toch geschikt voor Wifi 6, wanneer komt er een eind aan dat stomme beleid van Ziggo om alleen nieuwe klanten te laten profiteren van nieuwe ontwikkelingen. 20 jaar lid zegt dus niets meer, die blijven toch wel. Mooi niet ik ben het helemaal zat. Geen aanmerkingen op jullie als moderators, maar die slimme jongens die dit bedenken denken zeker dat je deze mannier klanten houdt.
Sorry moest het even kwijt
Ik ben ook geen moderator (zij hebben 'Ziggo' voor hun naam staan) maar een medeklant en dus onderhevig aan hetzelfde beleid, klant sinds 2014 na verhuizing vanuit UPC-gebied.
Voor de SmartWifi pod 6 wordt sporadisch wel een uitzondering gemaakt voor bestaande klanten met een zwart SmartWifi modem (Sagemcom F3896), dat inderdaad voor Wi-Fi 6 geschikt is. Een upgrade is echter alleen zinvol als jouw apparaat ook voor Wi-Fi 6 geschikt is.
Met welk apparaat heb je de speed tests uitgevoerd? In geval van een laptop/desktop, welk merk + type netwerkadapter?
Netwerkadapter: Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz
laptop: Lenovo Thinkbook
Met deze apparatuur kan een SmartWifi pod 6 een kleine verbetering opleveren. Echter wil ik nogmaals benadrukken dat je hiervan niets gaat merken in het dagelijks gebruik.
Hi, @stacey98
Wat vervelend om te lezen dat je problemen ervaart in de verbinding! Zoals @tobiastheebe al goed aangeeft, zou je dit verschil van snelheid niet per se in het gebruik moeten merken. Maar ik begrijp dat jij hierin wel problemen ervaart. Kun je uitleggen hoe je dit, naast een speedtest, opmerkt?
Om problemen in de AOP uit te sluiten, zou je de snelheid (direct) bekabeld op het modem kunnen testen. Ervaar je dan ook een verschil in snelheid? Zo niet, dan heeft het verschil in snelheid vermoedelijk te maken met interferentie. Je vindt hier meer informatie over deze eventuele storingsbronnen.
Goede morgen,
Alle adviezen opgevolgd. Morgens een prima signaal, na de middag zakt het signaal.
Test gedaan met de smart wifi app, dan valt mij het volgende op:
De ene keer is het een prima signaal, andere keer kan de verbinding beter met een smartpod. Maar die zit er al tussen.
Ja zeg het maar, moet er maar mee leven , vind het niet fijn. Bekabeld kan niet.
Gr. Stacey98
Zoals eerder aangegeven zou ik eens kijken hoe je ervaring is zonder de SmartWifi pod.
Hi! @stacey98
Ik ben benieuwd of je het advies van @tobiastheebe nog hebt opgevolgd en of je de verbinding getest hebt zonder de SmartWifi Pod. Kun je dat ons eens laten weten? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.