1
Vraag
2
Reageer en help mee
Justinddevries

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom een WiFi versterker aan het modem koppelen?

Goedemiddag, ik sinds deze week het nieuwste (ziggo) modem geïnstalleerd. Tevens heb ik 3 versterkers meegestuurd gekregen en deze heb ik ook geïnstalleerd. Echter moet 1 vd 3 versterkers (TP-link) aan het modem gekoppeld blijven. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik wil deze derde versterker namelijk ook gebruiken in het huis, om het WiFi signaal op te vangen. Alvast bedankt!

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welk nieuwste Ziggo modem heb je ontvangen?

Wit of zwart, de modelcode staat onderop het modem.

 

Ervan uitgaande dat je de 3 TP-Link Deco's hebt ontvangen.

De Deco's moeten nu eenmaal op die manier aangesloten zijn op het modem volgens de installatiewijze, anders werken ze niet: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

De wifi op het modem moet uitstaan om verbindingsproblemen te voorkomen, want het modem werkt niet samen met het mesh systeem van de TP-Link Deco's.

 

Wil je het modem ook laten werken als wifi verbinding in een mesh systeem met andere wifi verbindingen, dan is daar dit systeem voor: SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Het eerste Deco station moet gekoppeld zijn aan de Ziggo modem/router ! Maar u kan natuurlijk altijd een langere netwerkkabel daarvoor gebruiken, om zo het station wat centraler in huis te kunnen plaatsen.



in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Goedemiddag @Justinddevries en welkom op de Community, 

Aan hulp geen gebrek! Heb je alle antwoorden die je nodig had gevonden in de reacties van Bert en Pasi? We zijn benieuwd naar een update. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic