Vraag
Reacties
Essie167
Level 1

Waarom brandt mijn status led wit?

Hallo allemaal,

Deze ochtend hadden wij nog een normale en stabiele internetverbinding. Ineens was de verbinding weg we hebben de modem gereset, maar dit heeft niks geholpen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met Ziggo na ongeveer 30 minuten veder is de conclusie: er is geen storing op mijn adres en er zijn geen afwijkingen te zien bij de modem.

Nu afgesproken met de Ziggo dat er een nieuwe modem wordt toegestuurd en er is voor de zekerheid een afspraak gemaakt met een monteur. Dit zou dan betekenen dat ik tot dinsdag mogelijk geen internet heb, in het ergste geval tot donderdag dan is de afspraak met de monteur.

Weten jullie mogelijk een tijdelijke oplossing? Of hebben jullie andere tips? Ik ben erg afhankelijk van mijn internet voor mijn werk.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
4 Reacties 4
Gio2903
Level 17

gaat om een wit modem of een zwarte?

in geval van een zwarte is er kans dat hij is overleden, bij een zwarte ook maar die kans is minder klein want die zijn nog niet zo oud.

zend het modem geen signaal meer uit of kun je er niet meer mee verbinden. je kunt hier even kijken of wifi nog ingeschakeld staat:

https://192.168.178.1/

Schermafbeelding 2025-07-06 175258.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik lees in het profiel van Essie167 dat het om een Sagemcom F3896 gaat.

• Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen van de tabbladen op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
  • Kun je het IPv4- en IPv6-adres van de pagina Beheer → Informatie toesturen via een privébericht?
  • Gebruik je andere netwerkapparatuur naast het modem? Zo ja, kun je direct op het modem testen?
0 Kudos
Essie167
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je reactie,

Het gaat om een zwarte modem helaas kan ik er momenteel niks meer mee. Alle mogelijke internetverbindigen werken niet alleen de coax kabel werkt zonder problemen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Kun je ook naar mijn vorige reactie kijken?

0 Kudos