Pasi
Expert
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

Waarom TOB Ik met TOBI

Hallo,

Ik probeer een monteur te regelen via de klantenservice pagina voor de installatie van een AOP, maar dat gaat niet goed, want ik krijg de chat niet actief. Ik heb ondertussen alle AD-blockers en de PI-Hole uitgezet, getest op FireFox, Chrome, Edge en via m'n smartphone ( wifi uit, dus via mobiele data ), maar alleen TOBI verschijnt en nergens de chat knop/box.
Wie TOBI is, ik heb geen idee, maar die krijg ik ook niet gestart. Tevens zal zo'n automatische en digitale 'hulp' waarschijnlijk niets van mijn vraag begrijpen en waarschijnlijk alleen maar 'domme' antwoorden geven zoals : ...zit de stekker er wel in...?

ToBi Contact Klantenservice Ziggo.png

Als ik m'n browser weer default instel, dan krijg ik wel een Chat window, maar mis ik nog de startknop, die onder de tekst moet staan.

Chat.png

Overigens kan Ziggo ook bij het aanmaken van een vraag ( op dit forum ) ook nog wat verbeteren. Ik moet o.a. een 'BORD' selecteren, daarmee zal men een subgroep bedoelen. Maar de aanwezig keuzes zijn zo minimaal en daarom zo globaal, dat een splitsing daarin eigenlijk geheel geen nut heeft en e.e.a. alleen maar onnodig moeilijk maakt.

Een bord kiezen.png

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

Vanmiddag is de monteur langs geweest en heeft de AOP geplaatst. Daarop is een nieuwe POA-01-B splitter geplaatst en omdat de aansluitingen daarvan anders zijn, zijn er ook 2 nieuwe coaxkabels geplaatst. Na het doormeten van de coax verbinding, bleek er vlak buiten het huis nog een 'probleempje' te zitten, maar de huidige modem waarden zijn/lijken dusdanig dat acuut opgraven niet nodig is. We kijken het even aan.

Zeer tevreden over de procedures en de vriendelijke en behulpzame monteur, maar helaas valt een uurtje later de onderstaande mail in m'n postbakje. Het plaatsen van een AOP zou gratis zijn en dat is wat anders dan in de mail staat. Nu is een foutje natuurlijk menselijk, maar dit is dan weer zo jammer !!

@Marije: zou je hierna kunnen kijken ? Alvast b.v.d. !!!

Ziggo Mail Postvak IN.png

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2542Reacties
  • 323Oplossingen
  • 463Likes

Super fijn dat de monteur is geweest en dat er het 1 en ander is aangepast! Nu is het inderdaad even ervaren met hoe het gaat, @Pasi.

Ook ik ben een beetje teleurgesteld in de kosten die nu in rekening worden gebracht, omdat ik het nog duidelijk heb aangegeven naar de monteur ook. 

Menselijk foutje kan inderdaad gebeuren en laten we er maar vanuit gaan dat dit het ook is ;-). Ik heb de kosten gelijk voor je vergoed! 

Bekijk in context

Uitgelicht
12 Reacties 12
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46933Reacties
  • 2830Oplossingen
  • 10256Likes

Vreemd, ik zie onderstaand:

Heb je blokkers aanstaan in je browser?

1111.png

"Tevens zal zo'n automatische en digitale 'hulp' waarschijnlijk niets van mijn vraag begrijpen en waarschijnlijk alleen maar 'domme' antwoorden geven zoals : ...zit de stekker er wel in...?"

Vooringenomenheid zonder uitgeprobeerd te hebben?

Dan zal het je toch gaan verrassen, ik heb het zojuist geprobeerd en een monteur gekozen, dan komen de Corona maatregelen, daarna AOP ingevuld en er komt de mogelijkheid voor een medewerker.

Dus niet dom, maar behoorlijk getest op eenvoudige vragen en bij niet begrijpen een medewerker.

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

@Bert  schreef:

Vreemd, ik zie onderstaand:

Heb je blokkers aanstaan in je browser?

...Vooringenomenheid zonder uitgeprobeerd te hebben?

Dan zal het je toch gaan verrassen....

Als ik TOBI niet kan starten, dan kan ik 'm ( haar ? ) ook niet proberen !!!

En ja, ik gebruik AD-blockers en anti-trackers in m'n browsers, maar wie niet. Als men zich tegenwoordig op het internet begeeft en privacy belangrijk vindt, dan is dat een must, net zoals een goede virusscanner.

Maar ik heb alle AD-blockers e.d. uitgezet én toen werkte het ook niet. Zoals vermeldt, zelfs via de smartphone ( met wifi uitgezet ) werkte het niet en dat gaat dan geheel buiten mijn eigen netwerk om.

Overigens, zou de software voor een chat, natuurlijk zo gemaakt moeten worden dat deze niet door ADblockers e.d. wordt 'gevangen'. Dat je voor de chat AD-blockers e.d. moet uitzetten, is net zo slecht dat als je voor sommige software je virusscanner tijdelijk moet uitzetten ..... gewoon DOM !!!!

Het lijkt ook hier weer een beetje op het 0885459651 verhaal, natuurlijk kan Ziggo het wel duidelijker en dus veiliger maken voor de klant, maar waarom zouden we dat doen. Dat kost alleen maar geld.

Ziggo : regel dat e.e.a. zichtbaar is MET AD-Blockers en dergelijke. Het is misschien wat extra programmeer werk, maar denk ook eens aan de veiligheid van de klanten !!!

Maar Ziggo verdient natuurlijk ook wat aan al die internet trackers, die Ziggo toelaat op haar website. Als daar gewoon geen trackers actief zijn, dan is een AD-blocker e.d. ook niet nodig.

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

Helaas, na ruim 2 ½ uur in de wacht te hebben gestaan voor tst 1200, is mijn GiGaset toestel leeg.

Teleurstellend dat men zo lang in de wacht moet staan. Natuurlijk wordt er ( waarschijnlijk ) direct geopperd dan men ook online de helpdesk kan bereiken ( maar dat lukt ook niet, zie hierboven ) en dat eventueel e.e.a. ook via mail kan, maar ....... bellen moet ook mogelijk zijn !!!!!

Hopelijk, dat als straks het grote geld weggaat bij Ziggo, dat e.e.a. weer beter wordt. Maar ik vrees dat dan alles het putje ingaat .....

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2542Reacties
  • 323Oplossingen
  • 463Likes

Hey @Pasi

Super irritant dat je zo hebt zitten tobben met TOBi. Dat moet de bedoeling natuurlijk niet zijn van een chatbot. Je feedback hierover is doorgezet naar het team dat TOBi ontwikkelt. Zij gaan kijken of zij hier iets mee kunnen om de gebruikerservaring te verbeteren. 

Inmiddels wil ik graag weten of het je al is gelukt om een monteur in te plannen voor de installatie van je AOP. Als dat nog niet is gelukt, wil ik graag een monteur voor je inplannen! Laat je hier weten of ik dat nog voor je kan doen en op welke dagen een afspraak dan het beste voor je uitkomt?

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

@Marije 

Het zou fijn zijn als ergens volgende week, in de middag een monteur daarvoor langs komt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2542Reacties
  • 323Oplossingen
  • 463Likes

Regel ik graag voor je, @Pasi! Wel even handig om te weten wat ik door kan geven aan de monteur (naast dat het gaat om een AOP installatie). Is de AOP defect, verouderd? Wat is er precies aan de hand? Dan kan ik de situatie vast voor de monteur schetsen.

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

@Marije 

Er is geen AOP aanwezig, op de groene coaxkabel is ( jaaaaren geleden ) een F-connector geknepen. De lengte van de coax is niet erg lang, maar misschien kan de monteur er toch een AOP op/aan zetten.

Op de huidige F-connector zit een splitter en vandaar 2 coaxkabels naar de Compal ConnectBox en TraTec FRA-752X. Splitter en coaxkabels moeten dus ook vervangen worden ( i.v.m. F-connector aansluiting ) door types met coax aansluiting.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2542Reacties
  • 323Oplossingen
  • 463Likes

Super bedankt voor je snelle reactie! Ik heb nu (op het adres in je profiel) een monteur ingepland op woensdag 2 juni tussen 12:00 en 18:00 uur, @Pasi

Komt die dag je nu net niet goed uit, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak nog wijzigen. 

Als de monteur is geweest, laat je dan hier nog even weten of alles is gelukt en goed gegaan? Als ik dan nog iets voor je kan doen, kunnen we dat via deze weg fiksen ;-).

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

@Marije  schreef:

Super bedankt voor je snelle reactie! Ik heb nu (op het adres in je profiel) een monteur ingepland op woensdag 2 juni tussen 12:00 en 18:00 uur, @Pasi

Komt die dag je nu net niet goed uit, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak nog wijzigen. 

Als de monteur is geweest, laat je dan hier nog even weten of alles is gelukt en goed gegaan? Als ik dan nog iets voor je kan doen, kunnen we dat via deze weg fiksen ;-).

Dank je 👍👍👍👍👍 !!

Datum/tijd is prima en natuurlijk maak ik een logje over het verloop.

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

Vanmiddag is de monteur langs geweest en heeft de AOP geplaatst. Daarop is een nieuwe POA-01-B splitter geplaatst en omdat de aansluitingen daarvan anders zijn, zijn er ook 2 nieuwe coaxkabels geplaatst. Na het doormeten van de coax verbinding, bleek er vlak buiten het huis nog een 'probleempje' te zitten, maar de huidige modem waarden zijn/lijken dusdanig dat acuut opgraven niet nodig is. We kijken het even aan.

Zeer tevreden over de procedures en de vriendelijke en behulpzame monteur, maar helaas valt een uurtje later de onderstaande mail in m'n postbakje. Het plaatsen van een AOP zou gratis zijn en dat is wat anders dan in de mail staat. Nu is een foutje natuurlijk menselijk, maar dit is dan weer zo jammer !!

@Marije: zou je hierna kunnen kijken ? Alvast b.v.d. !!!

Ziggo Mail Postvak IN.png

Bekijk in context

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2542Reacties
  • 323Oplossingen
  • 463Likes

Super fijn dat de monteur is geweest en dat er het 1 en ander is aangepast! Nu is het inderdaad even ervaren met hoe het gaat, @Pasi.

Ook ik ben een beetje teleurgesteld in de kosten die nu in rekening worden gebracht, omdat ik het nog duidelijk heb aangegeven naar de monteur ook. 

Menselijk foutje kan inderdaad gebeuren en laten we er maar vanuit gaan dat dit het ook is ;-). Ik heb de kosten gelijk voor je vergoed! 

Bekijk in context

Pasi
Expert topicstarter
Expert
  • 3915Reacties
  • 223Oplossingen
  • 1440Likes

@Marije  schreef:

...Ik heb de kosten gelijk voor je vergoed! 

Da's een super snelle reactie, m'n inkt was nog maar nauwelijks droog !! Klasse 👍 !!!

Uitgelicht topic