Hi, we zitten al enkele jaren bij Ziggo echter de laatste tijd word de wifi toch wel heel erg slecht. De modem word met regelmaat gereset maar de wifi blijft slecht. Zo slecht dat de kids bijna niet kunnen gamen in de bioscoop.
Ik heb een speedtest gedaan:
37.8mbps download en
16.5mbps upload.
Hier word ik niet erg blij van.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@plaggie Welk modem heb je in gebruik?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Hoi @plaggie! Welkom hier op de Ziggo Community 🙂
Toe maar, een ware thuisbioscoop voor de kids! Dat is goed geregeld zeg. Natuurlijk is het wel een flinke domper als de draadloze wifi verbinding dan niet optimaal is waardoor het gamen bijna niet lukt. Gamen via de draadloze wifi verbinding is niet aan te raden en als je de mogelijkheid hebt om één en ander bekabeld aan te sluiten gaat daar de voorkeur naar uit.
Lukt dit niet om wat voor reden dan ook? Dan gaan we natuurlijk ons uiterste best doen om de draadloze verbinding te optimaliseren. @Be rt heeft je verzocht een foto te maken van je hoofdaansluiting en ook enkele gegevens vanuit je modem hier te posten. We kunnen dan met je meekijken naar die informatie en beoordelen of dat allemaal in de haak is. Check ook alvast de informatie en tips op deze pagina. Mogelijk kun je daar al winst mee boeken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.