1
Vraag
2
Reacties
MC1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar plaats ik de hoofd wifibooster?

Hallo,

Ik heb vandaag de 3 tp-link M4R wifiboosters geïnstalleerd, ik begon met de eerste die ik aansloot aan mijn modem met het ethernetkabeltje en via de eerste booster heb ik ook de andere 2 geïnstalleerd, maar is het nu de bedoeling dat die eerste dan aan het modem blijft vastzitten met die ethernetkabel? Ik dacht namelijk dat ik die na installeren los kon halen en hem ook ergens in huis neer kon zetten...... 

Wanneer ik hem los haal dan stopt meteen de hele wifi ermee.  Als ik ziggo aan de lijn heb wordt na 12 min de verbinding verbroken zonder dat ik antwoord heb gekregen. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Het eerste M4 station ( = de master ) moet ALTIJD m.b.v. een netwerk kabel verbonden blijven. Maar u kan wel een langere netwerkkabel gebruiken, zodat u de master ergens anders kan plaatsen.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

Bekijk in context

5 Reacties 5
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Het eerste M4 station ( = de master ) moet ALTIJD m.b.v. een netwerk kabel verbonden blijven. Maar u kan wel een langere netwerkkabel gebruiken, zodat u de master ergens anders kan plaatsen.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

MC1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dacht ik al, jammer, ik snap ook niet waarom die zo groot gemaakt is dan. De wifibooster die ik hiervoor had was een klein kastje die prima in de meterkast kon staan, maar nu is het echt zo'n groot ding, dat had toch ook wel kleiner gekund dan.....

Bedankt voor je reactie. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MC1  schreef:

....De wifibooster die ik hiervoor had was een klein kastje die prima in de meterkast kon staan, maar nu is het echt zo'n groot ding, dat had toch ook wel kleiner gekund dan... 


Ach, hoe groter de behuizing, des te groter de kans dat de antennes ook wat groter/beter zijn, wat natuurlijk direct weer effect heeft op de wifi verbinding.

Maar is uw meterkast zo klein, dat de M4 er niet bij in past?

MC1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja best wel klein ja, de vorige booster stak ik in een stopcontact en dat ging prima maar die nieuwe bungelt aan een stekker en de deur kan nu niet meer dicht. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MC1  schreef:

Ja best wel klein ja, de vorige booster stak ik in een stopcontact en dat ging prima maar die nieuwe bungelt aan een stekker en de deur kan nu niet meer dicht. 


Ik zou zo-wie-zo de M4 zo vastmaken/ophangen dat deze rechtop staat/hangt. Dit i.v.m. antennes en de horizontale uitstraling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic