Onlangs printer aangeschaft met WFi.
Moet voor draadloze verbinding van printer WPS en -knop inschakelen in Connect Box
Hoe, is mij duidelijk.
Om “ongelukken” te voorkomen de volgende vraag:
Maken laptop en smartphones na het inschakelen van WPS nog automatisch verbinding met het huidige draadloze netwerk (zelf gekozen naam en wachtwoord) of moet op die apparaten nog iets aangepast worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Blauwvinger Voor zo ver ik weet is wat de WPS knop doet het volgende:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat voor internet modem heb je van Ziggo, als het een platte witte is een Smart Wifi Modem dan kan je op de WPS knop aan de voorkant drukken.
Maar kan ook zijn dat de WPS in het modem is uitgeschakeld, dan moet je even inloggen op http://192.168.178.1 en dan even zoeken waar WPS uitgeschakeld staat en daar inschakelen.
Maar je kan ook je printer via de wifi verbinden door je wifi en je wachtwoord in te voeren.
Anders kan je hier nog even kijken - WPS-functie
Het activeren van de WPS is mij bekend.
Verbinden van de printer met het draadloze netwerk Connectbox 3.0 kan uitsluitend d.m.v. knoppen aanwezig op de printer.
Bedankt voor je reactie.
@Blauwvinger elke printer is anders gelukkig, blij dat het mogelijk is zo 😊
Blijft nog wel de oorspronkelijke vraag open of het instellen van WPS ook gevolgen heeft voor de huidige draadloze verbinding van laptop en smartphones.
@Blauwvinger Voor zo ver ik weet is wat de WPS knop doet het volgende:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.