1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jos33

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

WPA/WPA2 beveiliging zwak

Ik heb een SmartWifi modem. Al mijn Apple apparaten geven aan dat de WPA/WPA2 beveiliging zwak is. Ik heb in diverse thread hier de suggestie gelezen van @Tom dat je die instellingen kunt wijzigen wanneer je inlogt op je modem. Heb ik gedaan, maar blijkbaar krijg ik andere schermen dan in het voorbeeld staat aangegeven. Ten eerste staat de WPA instelling niet onder 'Beveiliging; maar onder 'Draadloos' en daarna pas 'Beveiliging'. Het 'i' icoon geeft aan dat de encryptie 'TKIP+AES' is. Beide frequentie staat ingesteld op WPA2-PSK. Een eventuele alternatieve optie kan zijn 'WPA-PSK/WPA2-PSK', maar dat lijkt mij niet de bedoeling. De 5Ghz instelling staat 'grayed-out' en kan sowieso niet gewijzigd worden.

Ik heb het modem geoptimaliseerd met de 'SmarWifiweb.ziggo.nl' wat op zich prima gaat maar het beveiligingsniveau wordt daarmee blijkbaar ook niet geoptimaliseerd zoals mijn Apple apparaten graag willen.

Is dit wel mogelijk met de bestaande Ziggo modems?

20 Reacties 20
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Jos33 het zijn nogal wat tips en adviezen, maar hopelijk kan je er iets mee (of is tenminste één en ander duidelijker!)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic