Nalaatje

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

WIFI werkt niet meer

Goedenavond! 

Ik hoop dat (een van) jullie mij kan helpen. 
Sinds vandaag heb ik problemen met mijn wifi verbinding. Mijn router en modem heb ik beiden uitgezet en weer opnieuw aangezet na ongeveer 15 minuten. Dat meerdere keren gedaan, omdat ik nog steeds geen wifi verbinding heb. 

De WiFi naam is tevens niet meer zichtbaar op mijn telefoon, tablet en laptop. 

Ik heb een mediabox next icm tp link m4 wifi boosters. Via mijn 5g verbinding heb ik ook geen toegang tot de modem instellingen (https/192. enz). 

Ook heb ik de modem en de WiFi boosters gereset in de hoop dat dat zou helpen. 

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij 😀

Alvast bedankt voor jullie reacties! 

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9560Posts
  • 562Oplossingen
  • 3451Likes

Er lijkt een signaalprobleem of ander modem-gerelateerd probleem te spelen, gezien de oplichtende pijltjes.

Heb je al gecontroleerd of er een bekende storing is op jouw adres/postcode?

Zodra je de laptop hebt verbonden met het modem, kun je dan de downstream/upstream-gegevens plaatsen, indien de webinterface toegankelijk is?

Zou je verder een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Bekijk in context

Nalaatje
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na een uur het modem van de stroom afgehaald te hebben en weer opgestart, is gelukkig het wifi netwerk weer zichtbaar. Mijn oude wachtwoord werkte na het resetten niet meer, maar het wifi wachtwoord wat op het modem staat, werkte wel. Dus ik heb, voor nu, gelukkig weer wifi. 
Het topic kan daarom gesloten worden. 

Nu de deco wifi boosters opnieuw installeren. Dat is een klusje voor morgen.

Bedankt Tobias, voor het meedenken en je snelle reacties! Top 👍 👍 

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9560Posts
  • 562Oplossingen
  • 3451Likes

Welk type modem(router) gebruik je? Wat geven de LED's hierop aan?

De Mediabox Next is de TV-decoder en voorziet niet de internetverbinding.

Heb je de mogelijkheid om de laptop via ethernet aan te sluiten op het modem en zodoende de internetverbinding te controleren?

Nalaatje
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor uw snelle reactie! Ik heb een Smart WiFi modem, Connectbox.  Een foto heb ik bijgevoegd. 

Ik zal morgenochtend even kijken of ik een kabel kan vinden om de laptop aan te sluiten op het modem. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9560Posts
  • 562Oplossingen
  • 3451Likes

Er lijkt een signaalprobleem of ander modem-gerelateerd probleem te spelen, gezien de oplichtende pijltjes.

Heb je al gecontroleerd of er een bekende storing is op jouw adres/postcode?

Zodra je de laptop hebt verbonden met het modem, kun je dan de downstream/upstream-gegevens plaatsen, indien de webinterface toegankelijk is?

Zou je verder een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Nalaatje
topicstarter
Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na een uur het modem van de stroom afgehaald te hebben en weer opgestart, is gelukkig het wifi netwerk weer zichtbaar. Mijn oude wachtwoord werkte na het resetten niet meer, maar het wifi wachtwoord wat op het modem staat, werkte wel. Dus ik heb, voor nu, gelukkig weer wifi. 
Het topic kan daarom gesloten worden. 

Nu de deco wifi boosters opnieuw installeren. Dat is een klusje voor morgen.

Bedankt Tobias, voor het meedenken en je snelle reacties! Top 👍 👍 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9560Posts
  • 562Oplossingen
  • 3451Likes

Fijn om te lezen, laat het gerust weten als je later nog vragen hebt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic