Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
rj70
Level 1

WIFI wachtwoord aanpassen zonder speciaal teken

Ik ben recent overgestapt van KPN naar Ziggo en wil graag mijn 'oude' ssid en wifi wachtwoord weer instellen op de Ziggo connectbox, alleen deze dwingt mij om een speciaal karakter te gebruiken voor het wachtwoord.

Kan ik dit wijzigen, mijn wachtwoord is veilig genoeg alleen heeft niet het speciale karakter en het is uiteindelijk ook mijn WIFI ?

Reden is uiteraard dat ik 1001 apparaten heb draaien in huis die een bepaald ssid en wachtwoord verwachten en het een mega klus is om die allemaal te updaten.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een speciaal teken voor de PSK is niet vereist, sterker nog: dit is niet aanbevolen. De vereisten zijn: 10 karakters waarvan een hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Met '1001' apparaten kun je beter een of meerdere losse access points installeren zodat de configuratie onafhankelijk van de provider en het modem is.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een speciaal teken voor de PSK is niet vereist, sterker nog: dit is niet aanbevolen. De vereisten zijn: 10 karakters waarvan een hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Met '1001' apparaten kun je beter een of meerdere losse access points installeren zodat de configuratie onafhankelijk van de provider en het modem is.

rj70
Level 1
Topicstarter

Bedankt. Het lijkt me inderdaad de beste oplossing om provider onafhankelijk te worden middels een access point.

0 Kudos