Goedemorgen @revdpoel en welkom op de Ziggo Community! Ik begrijp goed dat je baalt van een slechte wifi verbinding als je deze juist zo nodig hebt voor het werk. Bert helpt je al goed op weg. Een wegvallende verbinding kan worden veroorzaakt door slecht signaal wat bijvoorbeeld komt door een slechte eerste aansluitpunt. Ik heb modem op afstand uitgelezen en in de laatste 7 dagen zie ik echter geen problemen in het signaal. Daarnaast geef je zelf ook specifiek aan dat het echt om de wifi gaat en dat de bekabelde verbinding goed blijft.
Ik plan met alle plezier een monteur voor je in en het maken van een goed eerste aansluitpunt is ook kosteloos. Maar ik wil toch nog even kijken naar de wifi want ik denk niet dat het eerste aansluitpunt de oorzaak is van je wegvallende wifi. Je geeft aan dat je hierin al veel hebt geprobeerd. Toch even een controlevraag, de wifi kanalen van je modem (zowel 2,4 als 5Ghz) staan nu nog op automatisch. Had je deze ook een tijdje vastgezet op een kanaal? En verbind je de apparatuur direct met de wifi van je modem of gebruik je nog een accesspoint?
Een stap die we ook nog kunnen ondernemen is wissel van het modem. Zodat we zeker zijn dat het niet gewoon een probleem is dat er iets stuk is gegaan in het modem zelf.