revdpoel

Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

WIFI valt continu uit

Hi

 

sinds een week of twee valt WIFI continu weg.
Bedraad internet gaat prima, maar WIFI niet. Zeer vervelend als ik via de laptop van mijn werk moet werken of een Teams vergadering heb.
Ik heb een Connect Box en heb alle tips die Ziggo geeft (reset, 5g, ander kanaal etc) wel uitgeprobeerd, maar niets helpt.
Een chat aangegaan op Ziggo site, maar daar schiet je dus echt niets mee op. Wat een onzin.

Iemand enig idee? Kan het zijn dat die Connect Box aan zijn einde is?

groet
Ron

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hi @Paul ,monteur is geweest. Vooralsnog geen problemen meer gehad. Fingers crossed. Maar dank voor jouw hulp en input.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@revdpoel Fijn om te lezen dat je eerste bevindingen sinds het monteursbezoek positief zijn! 😉 Mocht je onze hulp nog nodig hebben, dan weet je ons hier te vinden. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@revdpoel Hoe bevalt de SmartWifiPod die je recent besteld hebt? Werk de draadloze verbinding inmiddels naar wens?

Bekijk in context

47 Reacties 47
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

connectbox1.jpegconnectbox2.jpegdownstream.jpgupstream.jpg

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bijgevoegd in vorige reactie de gevraagde gegevens

groet
Ron

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is helemaal verouderd en zonder hedendaags Abonnee Overname Punt, hier zal een monteur aan te pas moeten komen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, morgen mogelijk al langs komen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Dank Bert
Is dit kosteloos?

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9654Likes

Goedemorgen @revdpoel en welkom op de Ziggo Community! Ik begrijp goed dat je baalt van een slechte wifi verbinding als je deze juist zo nodig hebt voor het werk. Bert helpt je al goed op weg. Een wegvallende verbinding kan worden veroorzaakt door slecht signaal wat bijvoorbeeld komt door een slechte eerste aansluitpunt. Ik heb modem op afstand uitgelezen en in de laatste 7 dagen zie ik echter geen problemen in het signaal. Daarnaast geef je zelf ook specifiek aan dat het echt om de wifi gaat en dat de bekabelde verbinding goed blijft.

 

Ik plan met alle plezier een monteur voor je in en het maken van een goed eerste aansluitpunt is ook kosteloos. Maar ik wil toch nog even kijken naar de wifi want ik denk niet dat het eerste aansluitpunt de oorzaak is van je wegvallende wifi. Je geeft aan dat je hierin al veel hebt geprobeerd. Toch even een controlevraag, de wifi kanalen van je modem (zowel 2,4 als 5Ghz) staan nu nog op automatisch. Had je deze ook een tijdje vastgezet op een kanaal? En verbind je de apparatuur direct met de wifi van je modem of gebruik je nog een accesspoint? 

Een stap die we ook nog kunnen ondernemen is wissel van het modem. Zodat we zeker zijn dat het niet gewoon een probleem is dat er iets stuk is gegaan in het modem zelf. 

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hai Anne, ik maak geen gebruik van een Access Point. Ik heb de Wifi kanalen nooit vastgezet op een vast kanaal. Kun je me uitleggen hoe ik dat doe?

Voor het thuiswerken gebruik ik twee schermen. De ene is gekoppeld aan mijn PC, welke bekabeld internet heeft. Het andere scherm hangt aan laptop werk, welke Wifi gebruikt. De PC heeft de hele dag verbinding, geen vuiltje aan de lucht. Het is de laptop die steeds het signaal verliest, ook gewoon tijdens een Teams meeting. Ik kan daarna weer verbinden en na een seconden of 20 zit ik weer in de meeting. Maar ja, dat gebeurt wel erg regelmatig en is aardig vervelend. 

groet
Ron

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9654Likes

Het vastzetten van de wifi kanalen en andere instellingen van je aanpassen kun je doen door op je modem in te loggen. De stappen daarvoor vind je hier, maar ik zal ze ook even in het kort noteren.

 

  • Ga naar http://192.168.178.1/ en log in
  • Kies links voor Geavanceerde instellingen
  • Kies vervolgens voor Draadloos en dan Draadloos Signaal
  • Hier kun je de kanalen op handmatig instellen en dan een kanaal kiezen

 

Laat het maar weten als je hier nog vragen over hebt. 

 

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ok, ga ik doen.
Nog een vraagje. Mijn vrouw heeft er met haar laptop zelden last van. Kan het ook aan mijn laptop liggen?? Hoewel deze pas 2 maanden oud is? Kan ik op een of andere manier netwerk/wifi kaart checken in laptop?

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9654Likes

Hoi @revdpoel, het kan aan de wifi ontvanger in de laptop liggen. Dat is lastig te bepalen omdat er zoveel factoren invloed op (kunnen) hebben. De ene wifi-ontvanger in de laptop is de andere niet. Er zal altijd wel wat verschil zijn in hoe goed het ontvangst is. Sommige apparaten werken wat beter met 5Ghz wifi en anderen weer met 2,4Ghz. Vanuit de Ziggo kant kunnen we voornamelijk ons richten op het modem en de optimalisatie daarvan. Als daarna nog steeds de wifi op specifiek één apparaat weg wegvalt dan is dat inderdaad een indicatie dat het probleem daar zit. 

Er is geen makkelijke manier om dat te checken, maar daarvoor kun je advies vragen bij fabrikant van de laptop. Misschien moeten de stuurprogramma's opnieuw geinstalleerd worden oid. Maar dat is vaak wat ingrijpender en complexer dus ik zou eerst kijken wat het resultaat van de modem optimalisatie is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@revdpoel Wat ook wel wil helpen is de 2,4 en 5 GHz een andere netwerknaam geven en dan met of 2,4 of 5 GHz verbinding maken, dan kan de laptop niet overspringen van b.v. 5 GHz naar 2,4 GHz wat wel eens wil gebeuren en dan ben je je verbinding ook kwijt.

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

@Anne B op handmatig gezet. We gaan zien of het helpt.
@Bert ik zie niet hoe ik een 2.4 of 5 GHZ een naam kan geven ...

 

Screenshot.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1111.png

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Dank.
Ik heb toch de nieuwe laptop maar een gecontroleerd. Bij de WIFI-instellingen stond Automatisch verbinden uit. Dat heb ik aan gezet. Vandaag geen verbroken verbindingen gehad 

 

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hi @Bert  en @Anne B de laatste week valt WIFI weer regelmatig uit tijdens werk op laptop werkgever.
Automatisch verbinden staat aan, maar dat doet ie niet. Het lijkt wel of dat vanzelf op een of andere manier wordt terug gezet naar UIT. Vervelend als ik steeds uit een Teams meeting wordt gegooid.
Ik deel graag even up- en downstream waarden. Zien jullie iets geks?
Alvast bedankt.

Ook nog even check uitgevoerd. Die vind geen vreemde zaken


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@revdpoel Ik zie geen verbetering in je upstream waarden, het is nog net zo slecht als in je eerdere screenshot.

Is er ooit een monteur geweest om één en ander hedendaags te maken?

revdpoel
Topicstarter
Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hi @Bert nee er is nooit iemand langs geweest. Denk je dat daar de oorzaak van het probleem kan zitten?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

In april was dit tabblad niet geplaatst, maar nu is op de downstream behoorlijk ruis aanwezig.

Plaats ook eens een schermprint van de volledige netwerkhistorie (rechts naast de upstream). Dit kan vaak aanwijzingen opleveren.

Ruis is een veroorzaker van vele storingen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @revdpoel,

Goed dat je via dit topic opnieuw aan de bel trekt! Het is ontzettend vervelend wanneer de internetverbinding niet werkt zoals het hoort. Ik heb gelijk even een blik geworpen op het signaal en ik zie net als experts @Bert en KBX458 de nodige ruis terug op met name de downstream. In mijn meting is de gehele verbinding, inclusief het stuk binnenhuisinstallatie meegenomen. Kun je een foto delen waarop het aansluitpunt (AOP), de installatie en het modem te zien zijn? Aan de hand daarvan kunnen we eerst met jou een  mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. 

Uitgelicht topic