Ik heb een goed download signaal met kabel 600 Mbps, echter via Wifi kom ik niet hoger dan 30Mbps en is zelfs de upload hoger 40 Mbps. Wat is er fout want dit klopt toch niet. Er zitten geen muren of wat dan ook tussen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@olie Je kan in taakbeheer van Windows controleren welke achtergrond applicaties er meedraaien op de achtergrond. Via CTRL+ALT+DEL en vervolgens Taakbeheer/Task Manager kun je dit openen. Kijk vervolgens bij de Processen en Performances om te checken welke applicaties mogelijk van invloed zijn op de processor (CPU) en de netwerkverbinding. Voor de speedtest wordt namelijk de CPU ook belast, op het moment dat je computer bezig is met andere taken, krijg je mogelijk een lager speedtest resultaat. Dit verklaard mogelijk waarom je op de ene computer wel een goede snelheid behaald en op de andere niet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk modem heb je precies?
Hebben de 2,4 en 5 GHz een verschillende SSID/wifinaam of dezelfde?
Indien dezelfde, kun je die eens verschillende namen geven en dan verbinding maken met de 5 GHz, indien mogelijk.
Hallo Bert, Ik ben een leek maar volgens mij hebben ze dezelfde naam hoe dit te veranderen weet ik helaas niet. Ik heb een witte Ziggo modem.
Hier zijn de stappen om de naam te veranderen.
Ik heb Wifi Pods ontvangen, deze ga ik nu proberen en hoop dat het beter gaat.
@olie Top! We wachten jouw bevindingen met de WifiPods dan even af.
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
@olie Heel graag gedaan 😉
@olie Nog de beste wensen voor 2022! Hoe bevallen de WifiPods? Werkt alles op dit moment volledig naar wens? We horen het graag als wij jou hier nog ergens mee kunnen helpen.
Paul bedankt voor de wensen, maar voor jou uiteraard hetzelfde en dat je hopelijk ( niet al te veel problemen ) succesvol kan oplossen. Ik blijf helaas echter problemen houden met mijn internet snelheid, soms is die goed
Ook voor jou Paul uiteraard de beste wensen voor 2022, en dat je de problemen die er zijn kunt oplossen. Ik blijf echter problemen houden met mijn internet snelheid deze zou met draad 600 mb moeten zijn, maar dat haalt ie soms wel maar heel vaak niet en kom ik tot zo,n 222 Mb zoals nu net gemeten. Ik heb alles er af gegooid en kijk met draad op computer en meet deze snelheid. Op de tv kijk ik ook zonder draad en vaak kan ik mijn opgenomen programma's niet afkijken. Er is dus waarschijnlijk toch iets mis met mijn internet. Hopelijk weet jij wat dat kan zijn want dit is vervelend en zou toch opgelost kunnen worden dat ik wel de snelheid krijg waarvoor ik betaal.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
De download snelheid wordt bepaald door verschillende factoren. Klinkt vreemd en maak absoluut geen reclame. Maar mijn vrouw heeft geen probleem met Samsung en ook met mijn iPhone is de download snelheid afhankelijk van de server waar het te downloaden file staat. Deze Hawei tablet is de eerste en tevens de laatste, de WiFi snelheid (optie constant zichtbaar) staat vaak op 0kb. De Marantz/ Yamaha (audio) streamers zijn verre van stabiel via wifi. Draadloos (WiFi) is makkelijk, maar absoluut niet zo stabiel als via CAT 7 internet kabel. De reden interferentie, ook jouw buren hebben wifi waardoor...
@olie Bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding maar zie zo op het oog geen afwijkingen m.b.t. het signaal. Maak je alleen gebruik van de bekabelde en draadloze verbinding via het modem of heb je naast het modem en de Pods ook nog andere randapparatuur aangesloten? Kun je anders een foto delen waarop jouw aansluiting en het modem te zien zijn?
Hallo Paul, ik heb een foto gemaakt zodat je mee kan kijken hoe de situatie zit, de computer die geschikt is voor deze snelheid waar ik mijn internet op meet is verbonden met de kabel, de rest in huis zoals tv is dat niet en word gebruik gemaakt van Wifi. Ik heb alles verwijderd geen pods of wat dan ook en meet net de internetsnelheid en kom niet verder dan 245 MB. dan is er toch iets helaas niet in orde toch ?
Ik heb gedaan wat u zei en dit komt eruit, ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft wat er nu aan de hand is met die grote verschillen met de internet snelheid.
1 | 626000000 | -5 | 37 | 256qam | 4 |
2 | 634000000 | -6 | 37 | 256qam | 5 |
3 | 642000000 | -6 | 37 | 256qam | 6 |
4 | 650000000 | -6 | 37 | 256qam | 7 |
5 | 658000000 | -6 | 37 | 256qam | 8 |
6 | 666000000 | -5 | 36 | 256qam | 9 |
7 | 674000000 | -5 | 37 | 256qam | 10 |
8 | 682000000 | -6 | 37 | 256qam | 11 |
9 | 690000000 | -6 | 37 | 256qam | 12 |
10 | 698000000 | -6 | 37 | 256qam | 13 |
11 | 706000000 | -6 | 37 | 256qam | 14 |
12 | 714000000 | -6 | 37 | 256qam | 15 |
13 | 722000000 | -6 | 37 | 256qam | 16 |
14 | 738000000 | -6 | 37 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | -6 | 37 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | -6 | 37 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | -6 | 37 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | -6 | 37 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | -6 | 36 | 256qam | 23 |
20 | 786000000 | -6 | 36 | 256qam | 24 |
21 | 826000000 | -5 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | -5 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | -6 | 36 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | -6 | 37 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 37.636 | 6399493353 | 130 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 6399500456 | 87 |
3 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399503260 | 92 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399496026 | 111 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399495935 | 88 |
6 | Goed (Locked) | 36.175 | 6399488549 | 5969 |
7 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399502683 | 85 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 6399503834 | 94 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399504339 | 86 |
10 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399497956 | 138 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 6399502940 | 95 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399503649 | 290 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399504439 | 333 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 6399505105 | 189 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 6399499300 | 151 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399504606 | 143 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399488838 | 94 |
18 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399497209 | 83 |
19 | Goed (Locked) | 36.387 | 3163675430 | 40078135 |
20 | Goed (Locked) | 36.387 | 919063145 | 18386663 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399506240 | 55 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399504326 | 72 |
23 | Goed (Locked) | 36.610 | 6399506523 | 98 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 6399491795 | 87 |
@olie Je binnenkomend signaal is net binnen de laagste signaalsterkte, dat houdt niet over, ook zie ik veel niet te repareren data pakketten, Post RS Errors zouden 0 moeten zijn.
Als eerste zou je dit kunnen proberen:
Haal hierna het modem 30 seconden van de stroom en plaats hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie.
Mocht het signaal dan nog slecht zijn, dan zal Ziggo aan de bak moeten.🙂
Hallo Bert, Ik heb gedaan zoals de video het laat zien en kapje verwijderd daarna de stroom eraf gehaald in eerst instantie haalde ik plots wel de snelheid die ik zou moeten krijgen maar helaas na een tijdje te hebben gewacht viel die weer heel snel terug zoals je ziet. Dus het lijkt er sterk op dat het binnen komende signaal gewoon niet goed is , want het is verre van stabiel en nog niet de helft van wat het zou moeten zijn 11.00 uur 222.4 mb en 290.5 mb om 13.00uur
Ik heb geprobeerd de bestanden mee te verzenden maar krijg de melding dat deze te groot zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.