1
Vraag
2
Reacties
olie

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

WIFI signaal is hopeloos

Ik heb een goed download signaal met kabel  600 Mbps, echter via Wifi kom ik niet hoger dan 30Mbps en is zelfs de upload hoger 40 Mbps. Wat is er fout want dit klopt toch niet. Er zitten geen muren of wat dan ook tussen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@olie Je kan in taakbeheer van Windows controleren welke achtergrond applicaties er meedraaien op de achtergrond. Via CTRL+ALT+DEL en vervolgens Taakbeheer/Task Manager kun je dit openen. Kijk vervolgens bij de Processen en Performances om te checken welke applicaties mogelijk van invloed zijn op de processor (CPU) en de netwerkverbinding. Voor de speedtest wordt namelijk de CPU ook belast, op het moment dat je computer bezig is met andere taken, krijg je mogelijk een lager speedtest resultaat. Dit verklaard mogelijk waarom je op de ene computer wel een goede snelheid behaald en op de andere niet. 

Bekijk in context

44 Reacties 44
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk modem heb je precies?

Hebben de 2,4 en 5 GHz een verschillende SSID/wifinaam of dezelfde?

Indien dezelfde, kun je die eens verschillende namen geven en dan verbinding maken met de 5 GHz, indien mogelijk.

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Hallo Bert, Ik ben een leek maar volgens mij hebben ze dezelfde naam hoe dit te veranderen weet ik helaas niet. Ik heb een witte Ziggo modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hier zijn de stappen om de naam te veranderen.

Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @olie en een warm welkom op de Community,

Goed dat je  met je vraag aanklopt op dit forum! Ik zie dat onze expert @Bert al de nodige tips heeft gegeven waarmee je de wifi kunt verbeteren. Heb je al naar zijn tips gekeken? We horen graag of het gelukt is. 

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb Wifi Pods ontvangen, deze ga ik nu proberen en hoop dat het beter gaat.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@olie Top! We wachten jouw bevindingen met de WifiPods dan even af. 

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@olie Heel graag gedaan 😉 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@olie Nog de beste wensen voor 2022! Hoe bevallen de WifiPods? Werkt alles op dit moment volledig naar wens? We horen het graag als wij jou hier nog ergens mee kunnen helpen. 

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Paul bedankt voor de wensen, maar voor jou uiteraard hetzelfde en dat je hopelijk ( niet al te veel problemen ) succesvol kan oplossen. Ik blijf helaas echter problemen houden met mijn internet snelheid, soms is die goed

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ook voor jou Paul uiteraard de beste wensen voor 2022, en dat je de problemen die er zijn kunt oplossen. Ik blijf echter problemen houden met mijn internet snelheid deze zou met draad 600  mb moeten zijn, maar dat haalt ie soms wel maar heel vaak niet en kom ik tot zo,n 222 Mb zoals nu net gemeten. Ik heb alles er af gegooid en kijk met draad op computer en meet deze snelheid. Op de tv kijk ik ook zonder draad en vaak kan ik mijn opgenomen programma's niet afkijken. Er is dus waarschijnlijk toch iets mis met mijn internet. Hopelijk weet jij wat dat kan zijn want dit is vervelend en zou toch opgelost kunnen worden dat ik wel de snelheid krijg waarvoor ik betaal.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

De download snelheid wordt bepaald door verschillende factoren. Klinkt vreemd en maak absoluut geen reclame. Maar mijn vrouw heeft geen probleem met Samsung en ook met mijn iPhone is de download snelheid afhankelijk van de server waar het te downloaden file staat. Deze Hawei tablet is de eerste en tevens de laatste, de WiFi snelheid (optie constant zichtbaar) staat vaak op 0kb. De Marantz/ Yamaha (audio) streamers zijn verre van stabiel via wifi. Draadloos (WiFi) is makkelijk, maar absoluut niet zo stabiel als via CAT 7 internet kabel. De reden interferentie, ook jouw buren hebben wifi waardoor...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@olie Bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb even een blik geworpen op de verbinding maar zie zo op het oog geen afwijkingen m.b.t. het signaal. Maak je alleen gebruik van de bekabelde en draadloze verbinding via het modem of heb je naast het modem en de Pods ook nog andere randapparatuur aangesloten? Kun je anders een foto delen waarop jouw aansluiting en het modem te zien zijn? 

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Hallo Paul, ik heb een foto gemaakt zodat je mee kan kijken hoe de situatie zit, de computer die geschikt is voor deze snelheid waar ik mijn internet op meet is verbonden met de kabel, de rest in huis zoals tv is dat niet en word gebruik gemaakt van Wifi. Ik heb alles verwijderd geen pods of wat dan ook en meet net de internetsnelheid en kom niet verder dan 245 MB. dan is er toch iets helaas niet in orde toch ? 

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb gedaan wat u zei en dit komt eruit, ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft wat er nu aan de hand is met die grote verschillen met de internet snelheid.

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1626000000-537256qam4
2634000000-637256qam5
3642000000-637256qam6
4650000000-637256qam7
5658000000-637256qam8
6666000000-536256qam9
7674000000-537256qam10
8682000000-637256qam11
9690000000-637256qam12
10698000000-637256qam13
11706000000-637256qam14
12714000000-637256qam15
13722000000-637256qam16
14738000000-637256qam18
15746000000-637256qam19
16754000000-637256qam20
17762000000-637256qam21
18770000000-637256qam22
19778000000-636256qam23
20786000000-636256qam24
21826000000-537256qam29
22834000000-537256qam30
23842000000-636256qam31
24850000000-637256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)37.6366399493353130
2Goed (Locked)37.636639950045687
3Goed (Locked)37.356639950326092
4Goed (Locked)37.3566399496026111
5Goed (Locked)37.356639949593588
6Goed (Locked)36.17563994885495969
7Goed (Locked)37.356639950268385
8Goed (Locked)37.636639950383494
9Goed (Locked)37.356639950433986
10Goed (Locked)37.3566399497956138
11Goed (Locked)37.636639950294095
12Goed (Locked)37.3566399503649290
13Goed (Locked)37.3566399504439333
14Goed (Locked)37.6366399505105189
15Goed (Locked)37.6366399499300151
16Goed (Locked)37.3566399504606143
17Goed (Locked)37.356639948883894
18Goed (Locked)37.356639949720983
19Goed (Locked)36.387316367543040078135
20Goed (Locked)36.38791906314518386663
21Goed (Locked)37.356639950624055
22Goed (Locked)37.356639950432672
23Goed (Locked)36.610639950652398
24Goed (Locked)37.356639949179587
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@olie Je binnenkomend signaal is net binnen de laagste signaalsterkte, dat houdt niet over, ook zie ik veel niet te repareren data pakketten, Post RS Errors zouden 0 moeten zijn.

 

Als eerste zou je dit kunnen proberen:

 

 

 

Haal hierna het modem 30 seconden van de stroom en plaats hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie.

 

Mocht het signaal dan nog slecht zijn, dan zal Ziggo aan de bak moeten.🙂

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Hallo Bert, Ik heb gedaan zoals de video het laat zien en kapje verwijderd daarna de stroom eraf gehaald in eerst instantie haalde ik plots wel de snelheid die ik zou moeten krijgen maar helaas na een tijdje te hebben gewacht viel die weer heel snel  terug zoals je ziet. Dus het lijkt er sterk op dat het binnen komende signaal gewoon niet goed is , want het is verre van stabiel en nog niet de helft van wat het zou moeten zijn 11.00 uur  222.4 mb en 290.5 mb om 13.00uur

olie
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb geprobeerd de bestanden mee te verzenden maar krijg de melding dat deze te groot zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic