1
Vraag
2
Reageer en help mee
palb1

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

WIFI-printer - IP-adres reserveren

Ik heb een probleem met m'n (draadloze) WIFI-printer, welke ik graag vanuit diverse computers of mobiels wil benaderen.

Heel vaak gebeurt het, dat ik iets niet kan uitprinten, en dan moet ik naar de printer toelopen, om deze te herstarten, waarna de desbetreffende printopdrachten meteen worden uitgevoerd.

Omdat ik denk, dat het om de DHCP-server gaat, heb ik het IP-adres van de printer "gereserveerd.

Echter: dat heeft het probleem niet opgelost.

Wie kan mij helpen?

 

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zie je hier ook een IPv6 IP adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Het kan tot 5 seconden duren voor je een IPv6 adres ziet.

palb1
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

My Public IPv6 is:

Not Detected
 
Dit staat op die site (What is My IP?): IP not detected
 
palb1
palb1
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik bedoel natuurlijk IPv6 is not detected

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK duidelijk, dat is het dus niet, dat scheelt, maar wat nu wel.

 

Nog een poging, kijk eens hoe hier de tijd ingevuld staat?

Als dat 3600 is, wijzig dit eens in zoals hieronder staat.

 

Bert_0-1648070717341.png

 

palb1
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert :     Sorry, maar het staat er al precies zo. Dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@palb1 

 

Heb je ook de mogelijkheid de printer een vast IP adres toe te kennen ? zo ja probeer dat , maar kijk wel uit dat je geen ip adres gebruikt wat is toegekend.

 

Na het aanpassen even een reboot geven aan de printer en je modem.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @palb1 

Meer uit nieuwsgierigheid: het probleem van draadloos printen, is dit een probleem vanaf eerste dag of is er tussentijds iets veranderd aan je netwerk doordat je bijvoorbeeld een nieuw modem hebt?

palb1
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Wim C.  Inderdaad is er wel iets veranderd. Eerst had ik een tweede router, nl een Orbi. Deze functioneerde heel goed met een hoge draadloze snelheid door het hele huis. Toen kreeg ik twee Wifi-pods van Ziggo. Om die volledig te kunnen proberen heb ik de Orbi's uitgeschakeld (heb ik natuurlijk nog wel).

De draadloze printer functioneerde op het Orbi-netwerk prima, maar op het Ziggo-netwerk moet ik deze steeds (dagelijks) rebooten. Geen erg groot probleem, maar, ik denk, onnodig.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@palb1 misschien een raar idee en ik denk ook maar wat: zo’n printer is natuurlijk ook maar een dom ding, maar wat ze wèl vaak kunnen (en dat lukt mij niet eens) is de namen van netwerken onthouden. Stel nou dat je bij je nieuwe situatie de huidige netwerknaam èn het wachtwoord veranderd in de netwerknaam en wachtwoord van je vorige situatie. Je neemt je printer natuurlijk in de maling, maar wellicht is er een kans dat je printer denkt: “Hee, ik ben weer thuis!” 

Ik realiseer me dat je dan alle andere apparatuur ook moet aanpassen en dat is niet altijd een feestje.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic