1
Vraag
2
Reacties
NBCK

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

WIFI internet instabiel op tablets

Internet via Wifi werkt perfect op smartphone (Galaxy S8) en laptop (Asus S14), maar op tablet (Galaxy tab A 2019) is internet erg instabiel: Het wifi-signaal is goed, maar internet laadt het ene moment goed en dan weer erg traag of helemaal niet.

Wie herkent dit en/of heeft een oplossing?

Instellingen:

  • 2.4 GHz ingeschakeld: 802.11b/g/n gemengd, kanaal automatisch, kanaalbreedte 20 Mhz
  • 5 GHz uitgeschakeld
  • Beveiliging: WPA2-PSK
  • Wifi-gastnetwerk uitgeschakeld
  • IPv6-firewall uitgeschakeld

 

32 Reacties 32
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Nou dan wens ik TS veel succes met oeverloos allerlei instellingen uitproberen en verdere trial and error pogingen. Zelden succesvol op dit forum omdat het basisproduct in de kern al slecht is. Dat is idd mijn mening en kan ik idd niet bewijzen. TS mag zelf kiezen of hij dit gedoe aan wil gaan. Gewoon op marktplaats voor ca. 15 euro een netgear router/accesspoint kopen kan ook. Ik heb zelf een wndr4500 als accesspoint en die is weliswaar trager dan de connectbox bij een speedtest, maar nooit traag als ik gewoon internet en deze is wel stabiel!

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

“Nou dan wens ik TS veel succes met oeverloos allerlei instellingen uitproberen en verdere trial and error pogingen. Zelden succesvol op dit forum omdat het basisproduct in de kern al slecht is.”

Mijn ervaring: Gelukkig blijft het niet bij oeverloos uitproberen en is het vaak wel succesvol, anders zouden ik en en anderen er geen spat tijd meer insteken als het zinloos zou zijn, dan zou er zeker een leukere tijdbesteding te vinden zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18188Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@NBCK eerst dit je had beter de Tab A 2018 kunnen kopen de 2019 is net iets minder op sommige vlakken.

Dan ben ik benieuwd bedoel je met : "internet laadt het ene moment goed en dan weer erg traag of helemaal niet" het gedrag van een webbrowser en welke gebruik je die van Samsung zelf, Chrome of een andere? 

Dan welke versie heb je daarmee bedoel ik met 2 of 3 Gb ram geheugen?

Hoeveel apps zijn standaard in de achergrond actief dus social media notificaties dat soort zaken, zet dat zoveel mogelijk uit. Verder als tip uit zetten hoeft niet gebruik iets meer de optie apparaat onderhoud vooral het deeltje geheugen en sluiten van apps in de achtergrond.

 

Off topic

Er wordt door providers wel naar fabrikanten gewezen, vergeet niet dat die fabrikanten de onhebbelijke uitdaging hebben dat hun apparaten wereldwijd met verschillende modems en routers moeten samenwerken. Met elk weer hun eigen firmware met de nodige onhebbelijkheden, wat dat betreft mogen de providers best iets meer de hand in eigen boezem steken.

Henno wrote:

@Wlmpie

“ Ik verdenk toch de Connectbox.” 

Verdenkingen moeten aanwijsbaar bewezen worden, anders blijven het theorieën, en leiden niet tot niets.

Een bewijs lijkt mij toch het elke keer wijzen op statefull en stateless bij IPV6 dat lijkt mij persoonlijk meer een tekortkoming in de Ziggo firmware dan in de clients.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @NBCK en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik zie dat onze experts al verschillende goede tips & adviezen gegeven hebben waarmee je de problemen met de draadloze verbinding op kunt lossen. Heb je ook al gekeken naar de laatste tip van @Be rt ?
Daarnaast raad ik ook aan de draadloze verbinding in huis te optimaliseren met behulp van dit topic. 

Be rt wrote:

@NBCK schreef: “IPv6-firewall uitgeschakeld” ???

Dat lijkt me niet goed, dan ligt je hele netwerk open voor heel de wereld.

Maar nu je probleem, een mogelijke oplossing die Android verbindingsproblemen wel eens oplost:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Laat maar weten of het met behulp van de gegeven adviezen lukt. Anders denken wij hier graag verder met je mee. 

NBCK
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

@NBCK schreef: “IPv6-firewall uitgeschakeld” ???

Dat lijkt me niet goed, dan ligt je hele netwerk open voor heel de wereld.

Maar nu je probleem, een mogelijke oplossing die Android verbindingsproblemen wel eens oplost:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 


Bedankt Be rt! Maar ik had juist op advies van Henno de DHCPv6 aangepast van Stateful naar Stateless.. Wat is nu de beste instelling??

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Stateful is de beste instelling

NBCK
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

@NBCK eerst dit je had beter de Tab A 2018 kunnen kopen de 2019 is net iets minder op sommige vlakken.

Dan ben ik benieuwd bedoel je met : "internet laadt het ene moment goed en dan weer erg traag of helemaal niet" het gedrag van een webbrowser en welke gebruik je die van Samsung zelf, Chrome of een andere? 

Dan welke versie heb je daarmee bedoel ik met 2 of 3 Gb ram geheugen?

Hoeveel apps zijn standaard in de achergrond actief dus social media notificaties dat soort zaken, zet dat zoveel mogelijk uit. Verder als tip uit zetten hoeft niet gebruik iets meer de optie apparaat onderhoud vooral het deeltje geheugen en sluiten van apps in de achtergrond.

 

Off topic

Er wordt door providers wel naar fabrikanten gewezen, vergeet niet dat die fabrikanten de onhebbelijke uitdaging hebben dat hun apparaten wereldwijd met verschillende modems en routers moeten samenwerken. Met elk weer hun eigen firmware met de nodige onhebbelijkheden, wat dat betreft mogen de providers best iets meer de hand in eigen boezem steken.

Henno wrote:

@Wlmpie

“ Ik verdenk toch de Connectbox.” 

Verdenkingen moeten aanwijsbaar bewezen worden, anders blijven het theorieën, en leiden niet tot niets.

Een bewijs lijkt mij toch het elke keer wijzen op statefull en stateless bij IPV6 dat lijkt mij persoonlijk meer een tekortkoming in de Ziggo firmware dan in de clients.


Bedankt voor je reactie RoWi.,

Wat erg, ik dacht ik koop de nieuwste versie, dan zal het wel de beste versie zijn!

De tablet wordt gebruikt door mijn zoontje, die er spelletjes op speelt: Brawl Stars, Roblox, etc.. browsers maakt hij vrijwel geen gebruik van.

Het probleem uit zich als volgt: Het spelletje start op en laadt, maar als hij het dan aan het spelen is, dan blijft het steeds hangen (het spel 'glitcht’) of er komt de melding binnen het spel dat er internetverbinding.

Internet is op de tablet dus continu instabiel. En dat terwijl het op de laptop en op mijn telefoon (Galaxy S8) gewoon erg goed en stabiel is.

Uitzetten van achtergrondapps heb ik hem ook al geleerd. Wat ik nog wel kan doen is notificaties uitzetten. Hij krijgt heel veel youtube-notificaties. Dat ga ik proberen!

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@NBCK Doet moet een misverstand van mijn zijde zijn: stateful geeft minder problemen.

NBCK
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemorgen @NBCK en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik zie dat onze experts al verschillende goede tips & adviezen gegeven hebben waarmee je de problemen met de draadloze verbinding op kunt lossen. Heb je ook al gekeken naar de laatste tip van @Be rt ?
Daarnaast raad ik ook aan de draadloze verbinding in huis te optimaliseren met behulp van dit topic. 

Be rt wrote:

@NBCK schreef: “IPv6-firewall uitgeschakeld” ???

Dat lijkt me niet goed, dan ligt je hele netwerk open voor heel de wereld.

Maar nu je probleem, een mogelijke oplossing die Android verbindingsproblemen wel eens oplost:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Laat maar weten of het met behulp van de gegeven adviezen lukt. Anders denken wij hier graag verder met je mee. 


Bedankt voor je bericht Paul. Helaas hebben de tips tot dusver niet geholpen. De draadloze verbinding is op andere apparaten prima en stabiel, dus ik verwacht geen verbetering door me daar op te richten.. Het is echt alleen deze tablet die het moeilijk heeft..

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@NBCK je geeft aan dat het spellen op het tablet een melding geven over de internet verbinding. Die spellen zijn sterk afhankelijk van een stream van data. Browsers etc daarentegen hebben geen continue stroom nodig. Nu wij je naar WiFi of tablet. Je weet echter niet of de spellen het probleem veroorzaken. Als met netflix of youtube iets op de tablet doet, blijft dat werken? En als je netflix of youtube op een van de werkende apparaten gebruikt, wordt dat dan ook onderbroken?

NBCK
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is opgelost! Nadat ik de notificaties van youtube heb uitgezet, werkt de tablet weer helemaal goed! @RoWi. : Bedankt voor deze tip!

En alle andere tipgevers ook heel erg bedankt voor jullie hulp!

NBCK
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Henno wrote:

@NBCK je geeft aan dat het spellen op het tablet een melding geven over de internet verbinding. Die spellen zijn sterk afhankelijk van een stream van data. Browsers etc daarentegen hebben geen continue stroom nodig. Nu wij je naar WiFi of tablet. Je weet echter niet of de spellen het probleem veroorzaken. Als met netflix of youtube iets op de tablet doet, blijft dat werken? En als je netflix of youtube op een van de werkende apparaten gebruikt, wordt dat dan ook onderbroken?


Dag Henno,

Netflix had ik niet geprobeerd, maar op Youtube kwam het wel voor dat video's langzaam laadden. Maar gelukkig is het probleem opgelost dankzij het uitzetten van de Youtube-notificaties! Bedankt voor al je hulp en tips.

RoWi.

Level 20
  • 18188Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
NBCK wrote:

Het probleem is opgelost! Nadat ik de notificaties van youtube heb uitgezet, werkt de tablet weer helemaal goed! @RoWi. : Bedankt voor deze tip!

En alle andere tipgevers ook heel erg bedankt voor jullie hulp!

@NBCK ik was dit topic alweer vergeten fijn dat het heeft geholpen.

Die notificatie opties vragen regelmatig om een verbinding en geheugen, soms is het practisch, soms dat bleek nu ook komt het de werking niet altijd ten goede.

Ik heb de vorige reacties ook gelezen, het zal een samenloop van meerdere zaken zijn, waarbij net iets teveel van het systeem wordt gevraagd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic