Luuk89
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

WDmyCloud

Hallo, iemand enig idee?

 

Wij hebben een WD MYCLOUD die maar.aan blijft geven offline te zijn. Alles al geprobeerd qua wd tips, ziggo heeft ipv6 naar ipv4 omgezet, dit werkt ook niet. We moeten er echt weer in kunnen, staan hele belangrijke fotos op.

85 Reacties 85
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45234Reacties
  • 2685Oplossingen
  • 9782Likes

Kun je er binnen je eigen netwerk wel of niet inkomen?

Of kun je er vanuit buiten niet inkomen?

RoWi.
Expert
Expert
  • 7111Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1740Likes

Word in de My Cloud app aangegeven dat het apparaat offline is of ergens anders?

Is het apparaat bekabeld aangesloten op de Connectbox of via wifi?

Bevinden zich tussen de WD en de Connectbox nog andere netwerk gerelateerde apparaten, zoals wifi toegangspunten.

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geeft in de app aan dat deze offline is, bij een ip scanner vind hij het.ip adres wel van de cloud

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bekabeld, kom er niet in via app op telefoon en op laptop. Blijft zeggen apparaat offline

RoWi.
Expert
Expert
  • 7111Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1740Likes


@Luuk89  schreef:

Bekabeld, kom er niet in via app op telefoon en op laptop. Blijft zeggen apparaat offline


Het heeft gewerkt begrijp ik uit je start bericht, dus de logische vraag is, wat is er veranderd?

Staat de WD wel in het overzicht van de aangesloten apparaten in het overzicht in de Connectbox?

 

Aanvulling ik lees net dat je wel het IP vind van de WD daarmee bedoel je het interne IP adres.

Jonathan-458
Super Expert
Super Expert
  • 2307Reacties
  • 155Oplossingen
  • 736Likes

Beste @Luuk89,

 

Leg de focus eerst op lokale toegang via uw Desktop/laptop bekabeld.

 

Voer het IP adres van de unit in in uw browser, als response het zelfde is, check dan de hardware.

 

Wat geven de LED op de WD MyCloud aan?

(Kleur & knipperen interval)

 

MVG

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5509Reacties
  • 377Oplossingen
  • 915Likes

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geen idee waar ik dat kan zien, heeft idd gewerkt,maar wel vaker dat hij offline was.

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Is bekabeld.op internet aangesloten, op hetzelfde netwerk kan ik hem niet vinden op de laptop.

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wij hebben een mycloud home

 

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Led dimt langzaam

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5509Reacties
  • 377Oplossingen
  • 915Likes

heb je de stroom er al 30 seconde af gehad?

 

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja al meerdere malen zowel van het.modem en harde schijf

Jonathan-458
Super Expert
Super Expert
  • 2307Reacties
  • 155Oplossingen
  • 736Likes

Beste @Luuk89,

 

Hierbij de handleiding met uitleg van LED status voor uw model:

My Cloud Home and My Cloud Home User Manual (westerndigital.com)

 

Interval van het LED lampje is erg belangrijk.

 

Is er onlangs iets veranderd in uw Thuis netwerk?

 

Als u inlogt op uw router en de clients/aangesloten apparaten bekijkt, ziet u het apparaat wel daarin terug komen?

 

MVG

Jonathan

 

ps: Als u tijdens initialisatie fase de stroom heeft onderbroken, dan raad ik u aan direct contact op te nemen met WD.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7111Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1740Likes

In de Connectbox inloggen via 192.168.178.1 dan admin en het benodigde wachtwoord ingeven het tweede tabblad heet vermoedelijk verbonden apparaten, hier zal de WD tussen moeten staan. 

 

 

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo, hier staat die wel.tussen ja wat nu?

avanhien
Gedreven Liefhebber
  • 42Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Had er ook wel eens last van en heb toen deze tip gekregen

 

Controleer deze 3 instellingen:


1. Rechtsklik Start -- Uitvoeren -- typ services.msc OK -- ga naar de service Function Discovery Resource Publication , dubbelklik erop en geeft hem het opstarttype 'Automatisch' -- en Start de service.

2. Doe hetzelfde voor de service Function Discovery Provider Host

3. Configuratiescherm (als pictogrammen weergeven) --> Programma's en onderdelen --> Windows onderdelen in- of uitschakelen. Daar de SMB 1.0/CIFS (bij Ondersteuning SMB 1.0/CIFS) voor cliënt aanvinken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 7111Reacties
  • 298Oplossingen
  • 1740Likes


@Luuk89  schreef:

Hallo, hier staat die wel.tussen ja wat nu?


Dan zou je intern vanaf een pc de nas gewoon moeten kunnen benaderen. Tenzij je hier een speciaal account voor nodig hebt. 

 

Zoals @Jonathan-458 ook aan gaf, wat is er veranderd, of is er iets anders gebeurd, dat zal boven water moeten komen.

Luuk89
topicstarter
Stamgast
  • 34Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Er is niks gebeurd of vernaderd snap er niks van, ellende 

Uitgelicht topic