Sandraaaaa

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

WD Cloud My home Offline

Sinds een paar maanden heb ik Wifibooster via Ziggo (TP link) met de app Deco. Hierdoor heb ik een ander netwerk gecreeerd, waardoor mijn WD Cloud My Home op offline blijft staan. 

 

De WD Cloud heb ik verbonden met de WIfi booster, en in de app van de booster staat de WD CLoud ook als gekoppeld aangegeeven. 


De WD Cloud My Home blijft echter offline, ook na stroom eraf gehaald te hebben, softe en harde reset. VOlgens mij moet ik het netwerk van de Cloud aanpassen, maar geen idee hoe... of heb ik dat verkeerd.


Hoop echt dat iemand mij kan helpen, bij al maanden aan het ploeteren... 

13 Reacties 13
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

hoe staat de TP link ingesteld 

acces point en router

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Sandraaaaa  schreef:

...Hierdoor heb ik een ander netwerk gecreeerd, waardoor mijn WD Cloud My Home op offline blijft staan... 



Als de Deco set in router mode staat, dan wordt het netwerk wat achter het 1ste Deco station ( = de master ) zit, afgeschermd van het netwerkt wat voor die 1ste Deco zit. Anders gezegd, dan kan het netwerk ervoor niet communiceren met het netwerk erachter, maar anders om ( van achteren naar voren ) gaat wel.
Is de WD cloud 'achter' aangesloten, dan is deze onbereikbaar voor ieder apparaat van 'voor'.


Als u Deco set in AccessPoint mode zet, dan wordt alles één groot netwerk en zijn dit soort problemen vaak verholpen.


M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

Sandraaaaa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De TP link staat nu inmiddels als acces point ingesteld, maar helaas de WD CLoud blijft offline

 

Sandraaaaa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Thnxs voor het reageren. 

Ik heb de cloud inmiddels van de master verwijderd en aan een andere TP link gekoppeld. Via de Deco app heb ik nu access point ingesteld, maar de WD Cloud blijft offline aangeven. 


Heb je nog andere tips voor me? (ben een echte leek op dit gebied

 

P.s. de leidraad heb ik ook gelezen, maar kom er niet zoveel verder mee.

Sandraaaaa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je wel voor je reactie uiteraard!

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

heb je de WD Cloud al een reset gegeven ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb zelf ook 2 WD Clouds 

 

1 - WD My Cloud 4 TB

1 - WD My Home Cloud de nieuwste

Allebei online.

 

De WD MyCloud kan je via ip adres bereiken en kom je in je Admin menu.

 

De Andere cloud moet je via de App instellen wan deze ziet hij als externe Harde Schijf op de PC

 

Belangrijk te weten is dat je 2 Apps hebt

3A00B426-7EEA-472F-8DA1-EB2F4B9F2883.jpeg

De Oranje is van de WD MyCloud oude versie en de Blauwe is van de WD My Cloud Home.

 

Start deze Apps even op en check of de firmware up to date js 

 

De WD MyCloud als volgt

084B9822-B76D-4C48-8BA8-C2A5B628A1AE.jpeg

Druk op de Firmware en je komt op deze pagina.

 

DACCDCCD-0BFA-4314-B505-D90580C68E3A.jpeg

Bij de Blauwe App het zelfde 

 

C47E2A3C-130D-45E7-9F2D-D056483DED29.jpeg

Druk op de Naam van je Cloud zie gele lijn

5CA54B5E-2DDF-416B-BA35-17CDAE778D1A.jpeg

Druk op Software zie Gele lijn en krijg je deze pagina.

 

876E6E26-9DF9-4E01-8D3C-E648E9CD23DF.jpeg

Als het goed is heb je ook bij WD een Account moeten aanmaken, log daar in en check via je Pagina of alles up to date is en software op OS5 staat. Je kan het beste even de WD My Cloud Home of WD MyCloud even aan je modem pluggen. Je hoeft geen poorten of instellingen te open. Plug hem even achter je modem zonder de stroom, zet je modem even minuut uit van de stroom en herstart deze, is hij online start dan ook de WD My Cloud en als goed gaat moet hij werken.

 

Werkt hij niet, probeer even andere UTP kabel, helpt vaak ook wel.

 

Hoop dat je hier verder mee kan @Sandraaaaa 

Sandraaaaa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja, zowel een softe als een harde

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Probeer even in te loggen op de accounts en kijken of je software zoals ik heb omschreven ge-update moet worden.

Sandraaaaa
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Cloud blijft op offline... alles wat hierboven staat geprobeerd.... nu cloud losgekoppeld vam alles en probeer alles opnieuw te installeren.... maar helaas, hij blijft aangeven dat er geen verbinding is met internet

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

waar zit de WD Cloud My Home op aangesloten connectbox of tplink ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Sandraaaaa  Heb je een e-mail gehad want hij staat geblokt, als je teveel inlogt of probeert dan blockt de Cloud zich.

 

Daarom moet je hem ook weer unlocken door in te loggen via de PC met je e-mail en wachtwoord, dan krijg je een e-mail en die klik je aan en hij is unblockt.

 

En hang hem aan je modem met UTP en niet aan de TP-Link Deco’s

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Sandraaaaa 

 

Heb je de Linker foto of de rechter foto van de WD MyCloud ik heb ze allebei omdat mijn oude ook zei zoek het uit, dus nieuwe gekocht, bleek dat door eerst back up te maken op een externe harde schijf, daarna een fabrieksherstel, de cloud weer werkend was. Ze hadden mij de verkeerde Software gestuurd.

 

Heb je  IMG_6829.jpgIMG_6827.jpg

Uitgelicht topic