1
Vraag
2
Reacties
Partomo

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

WAN instellingen Asus RT-AC88U achter ConnectBox in Bridge Mode

Ik heb een nieuwe Asus RT-AC88U aangeschaft ter vervanging van mijn Apple Timecapsule voor gebruik als wireless router achter een Ziggo ConnectBox die in bridgemode staat. Met de Apple heeft dit altijd prima gewerkt, met de Asus wil het niet lukken.

Mijn vragen:

  • automatic of static IP
  • Indien static, wat vul ik in bij IP, default gateway en DNS?
  • wat is de goede volgorde van apparaten inpluggen?

Als ik m’n MacBook direct in de CB inplug werkt het prima, dus de CB is ok.

Mijn dank is groot!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Beste Partomo het moet idd op automatic staan alleen zie ik een fout in de dns server staan.


Dns server auto zetten of ander dns adressen er in zetten bijvoorbeeld 212.54.44.54 of 212.54.40.25 en of de servers van Google 8.8.8.8, 8.8.4.4

Bekijk in context

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het moet Automatic zijn, dwz dat je via DHCP van Ziggo een extern IP adres krijgt voor de ASUS. Net als wanneer je een PC of MAC met daarop DHCP aan, aansluit op de ConnectBox in Bridge.
Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Beste Partomo het moet idd op automatic staan alleen zie ik een fout in de dns server staan.


Dns server auto zetten of ander dns adressen er in zetten bijvoorbeeld 212.54.44.54 of 212.54.40.25 en of de servers van Google 8.8.8.8, 8.8.4.4
Partomo
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hartelijk dank allebei! Het werkt nu. Ik geloof dat ik niet lang genoeg tijd gunde aan de ConnectBox om eerst op te starten en dan pas de Asus in te pluggen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
He netjes. Ron keek verder dan mijn neus lang is.
Hij verdient het Beste Antwoord. Kun je op klikken als je net als ik denk, dat het nu wel goed gaat verder. Komt er een mooi groen vinkje voor de naam van het Topic te staan.
Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic