1
Vraag
2
Reacties
Jelle boot

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vreemde meldingen in netwerk history connectbox

beste Lezers,

ik heb Vreemde meldingen in mijn netwerk history connectbox.

heb is begonnen met vele signaal uitval.  monteur geweest aansluitingen veranderd zag verder niks . modem uitgelezen ja veel fouten , kijken of t nu beter gaat.

probleem blijft.  2e monteur komt, veranderd weer de aansluiting naar de oude situatie , meet signaal buiten in de kast naar binnenshuis, prima signaal.   snapt veder ook niet de problemen, als t weer zo blijft krijgt u een andere modem. 

probleem bleef,   andere concect box gekregen , ziet er het zelfde uit alleen ander model nr.

 

nu valt het signaal niet meer meerdere malen uit, echter wel veel vreemde meldingen in de history, waarvan ik denk das toch niet goed zo.   het internet wilt nog steeds soms even blijven hangen,(merk ik aan traag laden soms,  en op de nvidia shield klapt netflix er soms uit, wel geluid geen beeld.

verder werkt alles gewoon tv ook prima beeld.

 

kan iemand mij iets vertellen over de meldingen, ziggo zelf zegt vraag t maar op het forum,(weten het ook niet denk ik)   

 

BVD Jelle

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Jelle boot. Fijn dat je in ieder geval geen uitval hebt opgemerkt. Meldingen in het modem kunnen ook gewoon wijzen op communicatie, het is lang niet altijd iets dat wijst op een probleem. De meldingen die je ziet leveren geen probleem op voor je verbinding, daarover dus geen zorgen. Uitzondering daarop is de T3, maar ook die is in de meeste gevallen niet merkbaar.

 

Op DOCSIS Events kan je heel veel informatie vinden over modemlogs en de verschillende betekenissen hiervan, ik raad je zeker aan hier eens een kijkje te nemen. Bijvoorbeeld over de DHCP melding staat vermeld:

 

The modem has an internal IP address on Cable network. About half way through the lease period, the modem will automatically attempt to renew that lease.

 

There were extensions added to the DHCP protocol in preparation for DHCPv4 / DHCPv6 interoperability. This means that there are a number of options transmitted with the DHCP responses that are not recognized by standard DHCP clients but generally inconsequential particularly in a IPV4 network. The modem’s DHCP client is a basic client so it can’t process the DHCP extensions so it throws the invalid field warning but completes the DHCP operation with the non-extended fields without issue.

 

The frequency / occurrence of this message is dependent on the modem model, firmware, and CMTS / Modem configuration. This message can safely be ignored.

 

Ook kan je bijvoorbeeld in dit topic een uitleg vinden over de Dropped INPUT packet melding. Ik hoop dat dit je de duidelijkheid geeft waar je naar opzoek was en wens je alvast hele fijne feestdagen. 

 

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn nogal wat afwijkingen te zien die veroorzaakt kunnen worden door de aansluitmaterialen en aansluitwijze binnen of buiten.

Buiten is voor Ziggo, binnen is deels voor jezelf:

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo Bert

hierbij de fotos   na de connectbox hang een 8poort switch waarvan 1kabel naar de woonkamer gaan naar een 5poort switch .  tv en nvidia shield en music tidal streamer.

8poort gaat ook naar boven naar de asus router die als acsespoint staat met daaraan me desktop en me synology nas. en een cctv achterzijde huis.

(cctv ook aan de 8poort) voorzijde huis.

mvg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat ziet er verder goed uit, ik vermoed dat Ziggo hier aan zet is.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Jelle boot en een warm welkom op de Community,

Goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt! Ik begrijp dat jouw internetverbinding regelmatig wegvalt. Ook bij jou hoort de internetverbinding fatsoenlijk te werken. Ik heb gelijk even een blik geworpen op het signaal en het valt mij op dat met name het upstream signaal op meerdere momenten verstoord is op meerdere aansluitingen in de wijk. Hiervan is inmiddels een melding gedaan naar onze monteursafdeling en de verwachting is dat de storing op 5 oktober 2021 opgelost wordt. 

Heb je na 5 oktober nog last van uitval, dan lijkt het mij verstandig om een afspraak in te plannen met een individuele storingsmonteur. 

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dag Paul,

dat is goed werk,  ben benieuwd.   

zit de storing dan in een hoofd centrale?   voor ons blok staat zo klein kastje. waar alles goed zou zijn volgens de voorgaande monteur.

ik neem aan dat het vandaaruit naar een andere hoofd aansluiting gaat.

ik weet niet hoe zo iets in elkaar steekt en wat en waar dat in de wijk staat.

mvg Jelle

 

bvd voor de inzet .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jelle boot Er zijn vanuit jouw wijk meer meldingen binnengekomen vandaar dat er nu een algemeen storingsticket op wijkniveau geopend is. Onze storingsmonteurs lopen dan de eind-, groeps en wijkversterker(s) na om zo de oorzaak te achterhalen. Waar de oorzaak precies zit, kan ik op dit moment nog niet zeggen. Dit kan ik pas zien zodra het storingsticket is gesloten.

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Paul,

de storingen zijn opgelost zegt ziggo in een sms.

echter had ik nog steeds meldingen,  dus modem even opnieuw gestart.

nu heb ik allemaal critical meldingen en een vreemde status. partial bonding?

zie de bijlages.

 

mvg  Jelle

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jelle boot Balen dat het ook na het oplossen van de algemene netwerkstoring nog speelt! Als ik jouw verbinding bekijk zie ik op dit moment ook nog ruis terug op de upstream. Om dit op te lossen moet er een individuele storingsmonteur langskomen. Ik heb een afspraak voor jou geregeld op vrijdag 8 oktober 2021 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens Mijn Monteursafspraken. Laat je ons weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok dat is prima. ik zie de monteur graag de boel komen oplossen

wat kan die monteur doen?   de aansluitingen zijn nu al 2x veranderd. 2 monteurs geweest.

binnen is alles 100% wordt er steeds verteld en de waardes vinden ze ook steeds prima.

snap je wat ik bedoel.  jij ziet dat het niet okay is , maar de monteur vinden het wel goed.

 

mvg Jelle

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jelle boot De monteur zal het signaal vanaf het aansluitpunt tot en met het netwerk (buiten) doorlichten. Ik heb mijn bevindingen m.b.t. het signaal bijgesloten in de werkbon. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat dit de juiste oplossing is. 

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok  dit is vorige keer ook gedaan en goed gekeurd.     goed dat je jouw bevindingen erbij doet,

we gaan het zien vrijdag.

bedankt

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jelle boot We wachten jouw  bevindingen vol smart af en houden contact. 😉

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

monteur net geweest,   alles is goed, niks gedaan dus.   meet apparatuur aan de aansluiting gehangen alles is 100%.

geen ruis.    maar jij meet wel ruis.   

de man zegt ik ga de modem uit laten lezen voor 7 dagen terug, hij bellen  ja nee 7 dagen geen fouten of iets.

apart ik zie van alles in me modem voorbij gaan.  en ook 506 t3 time outs.

monteur zegt ligt aan mij waarschijnlijk.   doordat ik het ip bij dhcp heb aangepast.   hij beweerde dat je dat eigenlijk niet kan aanpassen,   

vreemd hoor .

 

mvg Jelle

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jelle boot Wat vreemd zeg! Maar heb je sinds de monteur weg is ook nog uitval geconstateerd op de internetverbinding of werkt dat wel volledig naar wens?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Jelle boot We zijn benieuwd of alles op dit moment naar tevredenheid werkt?

Jelle boot
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hi Paul .

ja het werk geen uitval gemerkt, wel nog steed vreemde meldingen.

maar dit geloofd ziggo niet.    monteurs beetje met elkaar bellen en  dan zeggen nee bij ons zien we niks in het systeem.

ik type toch echt niet deze meldingen zelf in het scherm.

het werkt dus moet ik  maar niet zeuren?     ik zie vreemde meldingen vraag gewoon een antwoord.

is niks vreemd aan lijkt mij.  het word afgewimpeld

mvg Jelle

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Jelle boot. Fijn dat je in ieder geval geen uitval hebt opgemerkt. Meldingen in het modem kunnen ook gewoon wijzen op communicatie, het is lang niet altijd iets dat wijst op een probleem. De meldingen die je ziet leveren geen probleem op voor je verbinding, daarover dus geen zorgen. Uitzondering daarop is de T3, maar ook die is in de meeste gevallen niet merkbaar.

 

Op DOCSIS Events kan je heel veel informatie vinden over modemlogs en de verschillende betekenissen hiervan, ik raad je zeker aan hier eens een kijkje te nemen. Bijvoorbeeld over de DHCP melding staat vermeld:

 

The modem has an internal IP address on Cable network. About half way through the lease period, the modem will automatically attempt to renew that lease.

 

There were extensions added to the DHCP protocol in preparation for DHCPv4 / DHCPv6 interoperability. This means that there are a number of options transmitted with the DHCP responses that are not recognized by standard DHCP clients but generally inconsequential particularly in a IPV4 network. The modem’s DHCP client is a basic client so it can’t process the DHCP extensions so it throws the invalid field warning but completes the DHCP operation with the non-extended fields without issue.

 

The frequency / occurrence of this message is dependent on the modem model, firmware, and CMTS / Modem configuration. This message can safely be ignored.

 

Ook kan je bijvoorbeeld in dit topic een uitleg vinden over de Dropped INPUT packet melding. Ik hoop dat dit je de duidelijkheid geeft waar je naar opzoek was en wens je alvast hele fijne feestdagen. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic