1
Vraag
2
Reacties
eddyhhw

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde meldingen in eventlog Technicolor modem

Goedemiddag

 

Recent hebben wij intern wat netwerkproblemen gehad. Deze lijken nu opgelost en staan hier verder los van. 

Maar bij het verhelpen van deze interne problemen heb ik ook gekeken naar de eventlog van onze technicolor modem.

Dit zijn met name vreemde DHCP warnings (modem staat in bridge) en andere vreemde meldingen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De 'docsDevResetNow' events geven aan dat het modem via SNMP een reset-opdracht heeft ontvangen van het CMTS, meestal n.a.v. een wijziging in de configuratie. De 'honoring MDD', 'DHCP warning' en 'TLV-11' events zijn onderdeel van het gebruikelijke opstartproces van het modem en duiden niet op een probleem. Alleen het 'DHCP failed' event is ongebruikelijk. Het modem neemt zelf ook een DHCP-lease af bij het CMTS (10.x.x.x) naast de router, dit staat los van bridge mode.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De 'docsDevResetNow' events geven aan dat het modem via SNMP een reset-opdracht heeft ontvangen van het CMTS, meestal n.a.v. een wijziging in de configuratie. De 'honoring MDD', 'DHCP warning' en 'TLV-11' events zijn onderdeel van het gebruikelijke opstartproces van het modem en duiden niet op een probleem. Alleen het 'DHCP failed' event is ongebruikelijk. Het modem neemt zelf ook een DHCP-lease af bij het CMTS (10.x.x.x) naast de router, dit staat los van bridge mode.

eddyhhw
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dankjewel,

wat ik alleen wel vreemd vind is dat er geen stroomuitval geweest is en ik maar 1 keer de stroom van het modem gehaald heb.

Het lijkt er dus op dat er meerdere keren opgestart wordt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Een docsDevResetNow zorgt voor een reset van het modem, dat is twee keer gebeurd, op 26-10 en 2-11.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic