1
Vraag
2
Reacties
Theotje

Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Vreemde melding netwerkdiagnose

Heb een connectbox (Arris). Krijg te zien als ik een netwerk diagnose uitvoert de melding'' zie Tags'' Modem al opnieuw opgestart maar weer de zelfde melding. Het gekke is dat alles naar behoren werkt zowel verbinding met Lan als met wifi, ook via de extra wifi punt (bedraad).
Heb wel gisteren meegemaakt dat de verbinding wegviel van mijn laptop die via de utp kabel verbonden was vanuit de connectbox terwijl de wifi ook verbonden met de connecbox wel in stand werd gehouden, de wifi verbinding van de extra wifi punt viel ook uit. Kon ook niet op dat moment inloggen op mijn connectbox, kreeg weer een inlogpagina van UPC terwijl ik in het Ziggo gebied woon, nadat ik de connectbox en de extra wifipunt opnieuw had opgestart kon ik weer inloggen en werkte alles weer naar behoren.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
In de nacht van 1-2 april netwerk onderhoud gehad, netwerk diagnose is weer prima. Geen reset gedaan
Hierbij alsnog de Down en Up streams zoals het er nu uitziet. SNR(db) van de down-streams waren voor het onderhoud alle rond de 38, nu sommige kanalen verhoogd. Is alles in orde zoals het er nu bijstaat?






Bekijk in context

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Je kan modem even 30 seconde stroomloos maken en opnieuw opstarten, kijken wat ie dan doet.

Anders even een reset geven achterop bij de schakelaar, pin in drukken en opnieuw configureren, kijken of dan de problemen blijven.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Modem stroomloos gemaakt voor 30 sec, zelfde resultaat?
Is dit echt een oplossing om een reset te geven? Alles werkt op dit moment gewoon
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Theotje Dan is het niet nodig, als alles werkt naar behoren.

Mocht dit in de komende tijd niet goed gaat kan je dit als alternatief gebruiken en kijken of de problemen de meldingen wel verdwijnen.

Stekkers, kabels en aansluitingen kan je eventueel nog controleren.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Oke Dave hou het in de gaten, alvast bedankt. Wellicht misschien relevant, is mijn AOP nog van deze tijd?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Deze AOP voldoet volgens mij wel aan de Ziggo eisen, 100% kan ik het garanderen, ik kan Be rt altijd even vragen of dit goede AOP is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Deze AOP is volledig up to date en heeft hier jaren gewerkt met modem en allerlei mediaboxen en een retoursignaal tot ik een paar maanden geleden het op een andere manier heb aangesloten.

Wat wel interessant zou zijn om te zien zijn de volledige pagina's downstream en upstream waarden met ook de pre en post error's erop.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Ik hoop dat het duidelijk is Bert. gelijk maar weer een netwerk diagnose gedaan en nog steeds de zelfde meldingen van mijn eerste bericht.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Theotje Ik zie de SNR niet goed en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn.

Zijn die nu 30 of 33 of hoger?
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
deze is wat duidelijker
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
eerste kolom alle 38
tweede kolom 386 en 38.9
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Dit even terzijde. Moet continu kijken of Bert nog een reactie heeft gegeven op mijn antwoord want al die tijd doet de mail het weer niet om te zien of er een reactie bij mijn vraag is binnen gekomen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Dit ziet er allemaal goed uit.
Ik weet het niet zeker, maar het zou heel goed kunnen zijn dat dit een loze melding is.

Voor de zekerheid, kun je screenshots posten van het tabblad Netwerk historie?

En klopt, er is op dit moment bij de makers van de community een storing. Ik heb begrepen dat de mailtjes allemaal in de wachtrij staan. Wanneer de storing verholpen is, ze zijn bezig om het op te lossen, stromen ze waarschijnlijk allemaal binnen :grimacing:
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Bij deze
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Optie is om een ander splitter te gebruiken deze kan ook eens stuk gaan dit heb ik al eens eerder gezien en de oorzaak was de splitter waar de modern en tv op zit kabel na modem kun je ook vervangen bij twijfel
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Splitter toen gekregen van Ziggo, kan ik een nieuwe bestellen bij Ziggo?
Maar als ik met wifi de Netwerk diagnose doe krijg ik ook die melding
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
zoals ik aangaf als het blijft even modem opnieuw configureren.

Als het dan aanblijft dan kan je altijd een ander modem regelen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Als alles verder goed werkt en er geen problemen zijn, zal het modem niet snel omgeruild worden, ben ik bang.
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 564Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Oke, ga morgen de modem opnieuw configureren en even een backup maken van mijn instellingen. Laat wel weten wat ik dan te zien krijg als ik weer een netwerk diagnose gedaan hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic