Wij hebben hier een Alles in 1 pakket met 300/30 Mbps. Ik maak zelf met name gebruik van een bekabelde verbinding (Cat 5E) op een moderne PC, maar het probleem doet zich ook voor met de wifi-verbinding.
Ik heb de laatste paar maanden last van een downloadsnelheid die per website of programma flink verschilt. Ping en uploadsnelheid zijn wel altijd dik in orde. Als ik een speedtest doe dan verschilt het bij elke speedtest weer welke downloadsnelheid ik haal. Die van Ziggo zit meestal maar rond de 10 Mbps. Die van Ookla vaak ook, maar deze wilt bijvoorbeeld een paar minuten later wel opeens rond de 300 zitten. Andere speedtestprogramma's zitten er vaak ergens tussenin. Het is heel wisselvallig. Hier nog wat andere constateringen:
Het lijkt wel alsof bij elke bron of website weer een andere downloadsnelheid vrijgegeven wordt. Hier zijn enkele dingen die ik zelf al heb geprobeerd (zonder succes):
Ik zou verder even niet weten wat ik nog kan proberen. Ik heb enkele bestanden toegevoegd ter informatie. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen met dit probleem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank voor de update @Webo! Zuur dat het nog niet voor verbetering heeft gezorgd maar we zetten door! Wanneer je het modem nu met de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten lijkt een monteur mij inderdaad de beste vervolgstap, het signaal is namelijk helaas nog steeds niet optimaal. Ik ben daarom direct maar overgegaan tot het plannen van een afspraak. Hij komt aanstaande maandag langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit voor jou niet helemaal uit dan kun je de afspraak gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account ( Gegevens -> Mijn monteursafspraken )
We zijn benieuwd hoe het gaat nadat de monteur langs is geweest. Laat je het ons weten? 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je gebruikt een verouderde splitter, ook het aop eronder zal wel verouderd zijn.
Je hebt veel last van (4g) instraling op de kanalen 22,23 en 24. dat kan door bovenstaande komen maar ook door verouderde kabels/aansluitingen verderop in je installatie .
Het AOP is na 2012 nooit vervangen dus het kan best zijn dat deze ook verouderd is.
is idd al best oud
toch is het denk beter eerst de splitter te vervangen voor een poa-01-b mocht het daarmee nog niet zijn opgelost dan kan er als nog een monteur langs komen
een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel opsturen
ook raad ik je aan de tweede splitter voor de tv’s te vervangen door een poa-01-b als een moderator geen twee splitter kan opsturen dan kun je de tweede zelf bestellen
wacht maar even op een moderator om
te kijken hoe hun er over denken
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Bedankt voor het meedenken. Ik moet er wel bij zeggen dat er normaal gesproken ook nog een radiokabel aangesloten zit. Deze was aan vervanging toe en staat daarom niet op de foto. Ik weet niet of Ziggo ook kosteloos een splitter met 3 uitgangen (data, tv, radio) kan opsturen? Ik zag dat de poa-01-b er maar 2 heeft. Eens afwachten wat men erover te zeggen heeft.
de radio uitgang is spoedig niet meer werkzaam wegens het stoppen met analoge radio
een moderator kan waarschijnlijk ook wel een poa splitter met radio tv en data uitgang opsturen
als dat niet mogelijk dan kun je die zelf bestellen
https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/3323188/verdeelelement-3-weg.html?gclid=EAIaIQobChMI7JLS... dan kun je op de radio kabel een andere connector plaatsen zodat die op de splitter past
of
https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/1582620/coax-splitter-retourgeschikt-3-weg.html
zoals @MR_CHIP al aangaf houd er rekening mee dat analoge radio uit geforceerd wordt
Ik heb de mogelijkheid je een POA-01 toe te sturen, kosteloos. Mocht je toch liever over meerdere uitgangen beschikken dan kun je die bestellen via de link die @anoniemforum je heeft verzonden 🙂
Dat zou fijn zijn. Ik wil het best proberen met de nieuwe splitter. Krijg ik daar dan ook een nieuwe modemkabel bij voor de Connectbox vanwege de andere aansluiting op de splitter?
je kunt er ook een nieuw modemkabel erbij krijgen
Ik heb de splitter en de nieuwe kabel naar je opgestuurd @Webo. Je ontvangt deze binnen 2-3 werkdagen.
Hartelijk dank @Lotte , ik houd jullie op de hoogte op het probleem hiermee is opgelost.
Ik heb het vandaag met de nieuwe kabel en splitter geprobeerd, maar helaas blijft het probleem in onveranderde vorm bestaan. Ik heb vervolgens de modemkabel eens direct op het AOP aangesloten, dus zonder splitter, wat geen verbetering gaf. Ik neem aan dat de volgende stap een monteur is?
Hieronder nog wat bijlages met screenshots van een directe verbinding tussen modem en AOP.
Dank voor de update @Webo! Zuur dat het nog niet voor verbetering heeft gezorgd maar we zetten door! Wanneer je het modem nu met de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten lijkt een monteur mij inderdaad de beste vervolgstap, het signaal is namelijk helaas nog steeds niet optimaal. Ik ben daarom direct maar overgegaan tot het plannen van een afspraak. Hij komt aanstaande maandag langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit voor jou niet helemaal uit dan kun je de afspraak gemakkelijk wijzigen via je Mijn Ziggo account ( Gegevens -> Mijn monteursafspraken )
We zijn benieuwd hoe het gaat nadat de monteur langs is geweest. Laat je het ons weten? 🙂
De monteur is gisteren langs geweest en alles werkt nu weer perfect! Hij heeft het uiteinde van de groene kabel wat bijgewerkt, het AOP vervangen en nog iets met ipv4 of ipv6 gedaan wat buiten mijn kennis valt. De problemen waren daarmee direct opgelost. De splitter en modemkabel die Ziggo mij gratis opstuurde heeft hij weer meegenomen. Ik heb nog een foto toegevoegd van de nieuwe situatie. Ik wil iedereen in dit topic hartelijk danken voor de hulp en het meedenken.
Wat super om te horen dat het is opgelost @Webo!
Ik vrees dat ik dit topic toch nog even omhoog moet halen. Ik kreeg gisteren namelijk een e-mail van Ziggo dat er 50 Euro in rekening wordt gebracht vanwege 'Reparatie aan kabels, stekkers of wandcontactdozen'. Hier ben ik het niet mee eens. Het is gezien mijn vorige post duidelijk dat het probleem bij de apparatuur of instellingen van Ziggo lag en niet bij onze eigen apparatuur. In dat geval zouden er toch geen kosten in rekening moeten worden gebracht?
Kan een moderator hier duidelijkheid over geven en eventueel actie ondernemen?
een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic om het voor je na te kijken
@Webo Het probleem zat inderdaad in het eerste aansluitpunt. Ik heb de monteurskosten voor je vergoed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.