Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Vragen of feedback over de verhoging van onze internetsnelheden? Post het hier!

 

Vandaag hebben we de internetsnelheid verhoogd. Vanaf 12 uur kan iedereen gebruik maken van de nieuwe snelheid door het modem te resetten. Heb je vragen hierover? Of lukt het jou niet om de nieuwe snelheid te halen met jouw apparatuur? Post dan een reactie in dit topic. Samen weten we meer!

341 Reacties 341
naej557

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Cecilia ,Hallo Cecillia de snelheid van 300 Mpbs haal ik niet,gaat naar 287 Mpbs dan stort het in naar 261Mpbs. Dus 11 Mpbs sneller.Speedtest gedaan met kabel cat 5E.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Test het eens op http://www.dslreports.com/speedtest en of www.speedtest.net en kies server KPN Amsterdam 

Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Volgens het persbericht over het verhogen van de snelheden, moet je om vanaf na 12uur vandaag direct de hogere snelheid te kunnen gebruiken, het modem resetten door het één minuut van de stroom te halen door de stekker uit te trekken.

 

Ik heb echter net het modem gereset liggend in bad door via 192.168 178.1 in te loggen op het modem en dan links naar "beheer" te gaan en dan kiezen opnieuw opstarten.

 

Of mag dat niet en moet het per sé één minuut spanningsloos zijn?

 

naej557

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd  http://www.dslreports.com/speedtest kom ik op 303Mpbs en bij deze  www.speedtest.net 251Mpbs

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Leuk maar hier merk ik in de praktijk weinig van. Ik zou het prettiger vinden als Ziggo eens wat meer moeite zou doen om zenders naar HD op te waarderen. Met name CNN, BBC Worldservice en TV Rijnmond zijn elders al lang in HD te zien. Hier blijft Ziggo echt achter!

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Gek, tot twee keer toe de modem van stroom af gehaald en ik blijf strak op de waardes van 250/25 zitten.

 

Schermafbeelding 2021-04-12 om 13.31.16.png

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Net een modem reset gedaan en inderdaad van 250 naar 300. Prima actie van ziggo, mag ook weleens gezegd worden.

naej557

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd , Mijn internet stort al lange tijd in,sinds de meeste mensen thuiswerken.af en toe haalde ik 250 Mpbs.Toen ik klant was bij  KPN had ik daar geen last van, internet was altijd stabiel. 

Mendel de Leeuw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In plaats van verhoging naar 75mb is mijn snelheid verlaagd naar 25mb.

Ron_M

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb net de stroom van het modem gehaald, enkele minuten gewacht en toen weer aangezet. Maar ik merk niets van de aanpassing. Is gewoon hetzelfde gebleven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Haander  schreef:

Volgens het persbericht over het verhogen van de snelheden, moet je om vanaf na 12uur vandaag direct de hogere snelheid te kunnen gebruiken, het modem resetten door het één minuut van de stroom te halen door de stekker uit te trekken.

 

Ik heb echter net het modem gereset liggend in bad door via 192.168 178.1 in te loggen op het modem en dan links naar "beheer" te gaan en dan kiezen opnieuw opstarten.

 

Of mag dat niet en moet het per sé één minuut spanningsloos zijn?


Na spanningsloos wordt gekeken naar nieuwe instellingen of nieuwe software.

Opnieuw opstarten lijkt dat niet te doen.

John77

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja, ook hier van 24,5 Mbps naar 40,1Mbps.  Top.

 

 

 

Daxy

Level 6
  • 93Posts
  • 3Oplossingen
  • 40Likes

Mijn snelheid is helaas nog niet aangepast. Ik heb het modem al 5 minuten zonder stroom gehad, geen success. Zowel speedtest als GUI van het modem geven nog 250 Mbit/s aan.

 

GUI laat zien: 

Geavanceerde instellingen -> Hulpmiddelen -> Netwerk status -> Configuratie

Downstream: Maximale snelheid 267500000

Upstream: Maximale snelheid 26750000

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je een eigen router aan het modem?

daar misschien in Qos een snelheid ingesteld?

S.noordman

Level 8
  • 197Posts
  • 1Oplossingen
  • 56Likes

Hier na meerdere pogingen nog geen snelheidsverhoging!

Kapitein187

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Idem hier, meerdere malen de spanning er af gehaald (5min). Router (want Bridge) ook gereboot, geen veranderingen. Snelheidstest via router max 255/25

Gijs47

Level 7
  • 156Posts
  • 7Oplossingen
  • 33Likes

Ik ben na 5 x restarten gehalveerd in downloadsnelheid 120/25 ipv  250/25 van mijn Z2 abonnement

Frits Raaf

Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Zonder herstart kom ik al hoger uit:

 

11250503759

Yabiker

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Om 12:25 het Modem 1minuut stroomloos gehad, daarna getest

test1.png

test2.png

Gemeten met het modem in bridge mode, met daarachter een EdgeRouterX  😀👍

Uitgelicht topic