1
Vraag
2
Reacties
karimaly2001

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Vraagje over Port Forward

Ik heb gehoord dat door middel van Port Forward dat je je ping stabieler kunt maken dus dat wilde ik graag testen. Ik wil het graag proberen in een online game, Valorant, hier las ik de informatie: https://portforward.com/valorant/

 

Valorant - PC

TCP: 2099, 5222-5223, 8088, 8393-8400

UDP: 7000-7500, 8088

 

Ik heb de Giga connectbox, ik ging naar: Geavanceerde instellingen > Beveiliging > IP- en Poortfiltering

 

 

 

Maar verder snap ik niet wat ik moet invoeren, kan iemand mij hiermee helpen? Bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Goedemiddag. Ja zeker, er zijn nieuwe settings bijgevoegd, dankuwel! 

 

 

Ik zal het eerst zelf proberen toe te voegen, als het mij niet lukt dan laat ik het weten. Nogmaals bedankt 👍

Bekijk in context

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je hebt dualstack lite (gedeeld ipv4 + dynamische ipv6)

in dat geval zal een moderator je modem moeten omzetten naar ipv4 only zodat Port Forward beschikbaar is

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie dat de eRouter (ingebouwde router van het modem) van Dual-Stack Lite gebruikmaakt, waardoor port forwarding niet beschikbaar is en je momenteel een gedeeld IPv4-adres (via CGNAT/AFTR) hebt. Dit kun je door Ziggo laten omzetten naar IPv4 Only, mogelijk heeft dit ook een positief effect op de latency. Ik ging niet van DS-Lite uit omdat je in voormalig Ziggo-gebied woont, het komt voornamelijk in voormalig UPC-gebied voor.

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

En wat veranderd er als ik het laat overschakelen naar IPv4? Als dit een positief effect kan hebben op de latency, en vooral zonder dat er verder iets negatiefs gebeurt, dan zou ik dat graag willen! Is het mogelijk om het tijdelijk te testen? Want als het juist minder goed blijkt te worden, dan zou ik het graag weer op IPv6 hebben.

 

Dit linkje heeft nieuwere informatie over Valorant's forward ports: https://support-valorant.riotgames.com/hc/en-us/articles/4402306473619-How-to-Set-Up-Port-Forwarding

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op dit moment maak je al gebruik van IPv4, maar dit is dus via een gedeeld adres dat problemen veroorzaakt met bepaalde applicaties. Ook veroorzaakt dit dat je niet van port forwarding en DMZ gebruik kunt maken. Met IPv4 Only ontvangt de router een uniek adres, dat dergelijke problemen oplost. Ook zijn de ontbrekende instellingen dan beschikbaar. Het is mogelijk om van IPv4 Only weer terug te gaan naar DS-Lite, maar dat zou ik niet aanbevelen.

 

Port forwarding kan een oplossing zijn voor verbindingsproblemen waarbij iets ontoegankelijk is of in het geheel niet werkt, het is geen oplossing voor packet loss.

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Oke dan zou ik graag IPv4 Only willen uitproberen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zojuist heb ik de aanvraag bij de moderators neergelegd.

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dankuwel! 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @karimaly2001, welkom hier! 
 

Je bent lekker aan het puzzelen met je port forwarding, als ik het zo lees. Daarbij word je gelijk geassisteerd door de Community om dat succesvol te maken. Zoals zij al aangeven heb je daarvoor IPv4 nodig. Dat kan ik dan weer voor je activeren ;-). 

 

Ik heb nu dan ook gelijk de aanvraag gedaan om IPv4 te activeren op je modem. Hiervoor gaat je modem straks opnieuw opstarten, dus schrik daar niet van. Zodra het modem volledig opnieuw is opgestart, staat IPv4 actief op je modem en moet het lukken om de port forwarding succesvol in te stellen!

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dankuwel voor de aanvraag! De settings zijn nog wel het zelfde gebleven, is dat hoe het hoort te zijn?

 

karimaly2001_0-1651706139928.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De wijziging lijkt nog niet te zijn aangekomen. Er moet een docsDevResetNow event in de log aanwezig zijn.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @karimaly2001,

Ik heb even een kijkje genomen, je profiel staat op dit moment op IPv4-only. Zijn de settings in je modem al gewijzigd?

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Goedemiddag. Ja zeker, er zijn nieuwe settings bijgevoegd, dankuwel! 

 

 

Ik zal het eerst zelf proberen toe te voegen, als het mij niet lukt dan laat ik het weten. Nogmaals bedankt 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic