Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Arkanthos
Level 1

Vraag: smtp instellingen en authenticatiemethode (Thunderbird)

Hallo,

Ook ik heb de mailinstellingen aangepast en heb een oude ..@home mailadres.
Zojuist de instellingen van pop aangepast en kan mail ontvangen.
Echter de smtp instellingen werken niet.
Er is nog een instelling waar niet over gecommuniceerd wordt en dat gaat over wachtwoordverificatie.
Ik heb keuze uit: geen/normaal/versleuteld/kerberos en ntlm

De eerste twee lijken mij geen optie en volgens mij stond de instelling altijd al op versleuteld.
foutmelding:
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider.

kerberos en ntlm worden niet ondersteunt.
De melding hierover is direct en duidelijk.

Een week geleden heb ik van ziggo een mail gekregen met de opdracht mijn wachtwoord voor mijn email aan te passen, dit heb ik braaf op de site gedaan maar als ik nu vervolgens onbeveiligd mijn wachtwoord over de lijn moet gaan sturen voelt dat niet fijn.

Hoe zit dit bij anderen?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Reinier
Level 1
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.

Bekijk in context

0 Kudos
25 Reacties 25
Reinier
Level 1
Hi, welke mail client gebruik je?
0 Kudos
Havanna
Level 17
En toch is de eerste optie de juiste.
Als je in het ziggo netwerk zit is er geen wachtwoord nodig.
Poort 25.
Bij poort 587 kun je versleuteling gebruiken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
0 Kudos
Reinier
Level 1
Nou dat ligt aan de poort die je wil gebruiken. Onversleuteld via poort 25 vereist inderdaad geen wachtwoord. Versleuteld (via ssl) wel. Ziggo promoot alleen nog versleuteld verzenden dus ik vermoed dat dit ook de mail van Arkanthos staat. Zie ook
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
0 Kudos
Arkanthos
Level 1
Topicstarter
Reinier wrote:
Nou dat ligt aan de poort die je wil gebruiken. Onversleuteld via poort 25 vereist inderdaad geen wachtwoord. Versleuteld (via ssl) wel. Ziggo promoot alleen nog versleuteld verzenden dus ik vermoed dat dit ook de mail van Arkanthos staat. Zie ook
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen


Hallo Reinier,

Bedankt voor je antwoord, ik gebruik Thunderbird.
Met onderstaande instellingen aangegeven door Ziggo. (Met versleuteld wachtwoord)

Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS
Verificatie vereist/identiteitscontrole Ja

Foutmelding.
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider

Werkt versleuteld wachtwoord wel bij jouw?
0 Kudos
Reinier
Level 1
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.
0 Kudos
Arkanthos
Level 1
Topicstarter
Reinier wrote:
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.


Hallo Reinier,

Bedankt voor je antwoord, dat werkt inderdaad.
Ik heb vandaag ook contact gehad met Ziggo, dit is inderdaad de enige oplossing.
Bij een ssl verbinding is de verbinding zelf beveiligd en dat zou afdoende moeten zijn.
Vanaf vandaag ondersteunen zij ook Thunderbird, ik heb ze gevraagd om dit bij de omschrijving te vermelden.

Bedankt voor je hulp.
0 Kudos
menno47
Level 1
Voorbeeld op :
0 Kudos
menno47
Level 1
Ook nog teruggevonden op mijn eigen PC:
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Cool! Arkanthos, Reinier en menno47 bedankt voor deze info!

Daar kunnen we verder mee 🙂

Wij ondersteunen echter Thunderbird nog niet.

Gr,
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb ook probleem met Thunderbird,bij openen mail programma moet ik steeds mijn mail wachtwoord intoetsen
0 Kudos
Havanna
Level 17
Vergeet je niet om het vinkje te plaatsen dat de wachtwoordmanager het wachtwoord opslaat?
Kijk eens onder menuknop Extra, Opties, Beveiliging, Opgeslagen aanmeldingen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb Thunderbird ergens gedownload,maar weet niet of die geschikt is voor Windows 10 ??
0 Kudos
Havanna
Level 17
Ja hoor, werkt goed onder Windows 10.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik las ook iets over 32 of 64 bits??
Ben maar een leek?
0 Kudos
Havanna
Level 17
Thunderbird is 32 bits, dat gaat verder vanzelf.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
OK bedankt voor de info
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik kan nergens dat vinkje vinden,wel iets van hoofdwachtwoord
0 Kudos
Havanna
Level 17
Daar boven hoort de knop van opgeslagen wachtwoorden te staan.
Dat vinkje kun je zetten als je bij het ophalen van de mail het wachtwoord weer moet intypen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat zie staan,maar geen ruimte voor vinkje?
0 Kudos