1
Vraag
2
Reacties
Arkanthos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vraag: smtp instellingen en authenticatiemethode (Thunderbird)

Hallo,

Ook ik heb de mailinstellingen aangepast en heb een oude ..@home mailadres.
Zojuist de instellingen van pop aangepast en kan mail ontvangen.
Echter de smtp instellingen werken niet.
Er is nog een instelling waar niet over gecommuniceerd wordt en dat gaat over wachtwoordverificatie.
Ik heb keuze uit: geen/normaal/versleuteld/kerberos en ntlm

De eerste twee lijken mij geen optie en volgens mij stond de instelling altijd al op versleuteld.
foutmelding:
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider.

kerberos en ntlm worden niet ondersteunt.
De melding hierover is direct en duidelijk.

Een week geleden heb ik van ziggo een mail gekregen met de opdracht mijn wachtwoord voor mijn email aan te passen, dit heb ik braaf op de site gedaan maar als ik nu vervolgens onbeveiligd mijn wachtwoord over de lijn moet gaan sturen voelt dat niet fijn.

Hoe zit dit bij anderen?
25 Reacties 25
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sorry,
Maai wrote:
Dat zie ik staan,maar geen ruimte voor vinkje?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Een voorbeel van wat ik bedoel:
http://help.websiteman.nl/images/176/medium/handleiding-thunderbird-wachtwoord-invoeren-en-l-medium.png

Als je je mail ophaalt dus.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat staat er nergens bij mij,kunt u middels teamvieuwer voor mij kijken??
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
We gaan even verder via privé berichten.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik ben de link kwijt omdat ik Thunderbird verwijdert heb
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Ben ik even blij dat ik dit topic vond en het antwoord van Reinier! Heb ook Thunderbird.
Ik kreeg de laatste tijd bij het verzenden van emails vaak de melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Sorry this server is busy, please try again later. Controleer het bericht en probeer het opnieuw.
Bleek dat ik als uitgaande server nog steeds mail.chello.nl had staan (en poort 25, geen beveiliging , ww onbeveiligd verzonden), verder als gebruikersnaam mijn eigen naam.
Nu veranderd naar smtp.ziggo.nl + overige geadviseerde instellingen en ik zie de foutmelding niet meer. Ik hoop natuurlijk wel dat dit zo blijft anders moet ik verder zoeken als t weer terugkeert..

Wellicht lopen meer oud-upc-ers hier tegen aan?
NB Indien u dit doet en wijzigt, zal TB wel naar uw wachtwoord vragen, u moet dus wel uw ww van uw email bij de hand hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic