1
Vraag
2
Reacties
Arkanthos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vraag: smtp instellingen en authenticatiemethode (Thunderbird)

Hallo,

Ook ik heb de mailinstellingen aangepast en heb een oude ..@home mailadres.
Zojuist de instellingen van pop aangepast en kan mail ontvangen.
Echter de smtp instellingen werken niet.
Er is nog een instelling waar niet over gecommuniceerd wordt en dat gaat over wachtwoordverificatie.
Ik heb keuze uit: geen/normaal/versleuteld/kerberos en ntlm

De eerste twee lijken mij geen optie en volgens mij stond de instelling altijd al op versleuteld.
foutmelding:
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider.

kerberos en ntlm worden niet ondersteunt.
De melding hierover is direct en duidelijk.

Een week geleden heb ik van ziggo een mail gekregen met de opdracht mijn wachtwoord voor mijn email aan te passen, dit heb ik braaf op de site gedaan maar als ik nu vervolgens onbeveiligd mijn wachtwoord over de lijn moet gaan sturen voelt dat niet fijn.

Hoe zit dit bij anderen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Reinier

Level 1
  • 390Posts
  • 36Oplossingen
  • 8Likes
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Reinier

Level 1
  • 390Posts
  • 36Oplossingen
  • 8Likes
Hi, welke mail client gebruik je?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
En toch is de eerste optie de juiste.
Als je in het ziggo netwerk zit is er geen wachtwoord nodig.
Poort 25.
Bij poort 587 kun je versleuteling gebruiken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Reinier

Level 1
  • 390Posts
  • 36Oplossingen
  • 8Likes
Nou dat ligt aan de poort die je wil gebruiken. Onversleuteld via poort 25 vereist inderdaad geen wachtwoord. Versleuteld (via ssl) wel. Ziggo promoot alleen nog versleuteld verzenden dus ik vermoed dat dit ook de mail van Arkanthos staat. Zie ook
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Arkanthos
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reinier wrote:
Nou dat ligt aan de poort die je wil gebruiken. Onversleuteld via poort 25 vereist inderdaad geen wachtwoord. Versleuteld (via ssl) wel. Ziggo promoot alleen nog versleuteld verzenden dus ik vermoed dat dit ook de mail van Arkanthos staat. Zie ook
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen


Hallo Reinier,

Bedankt voor je antwoord, ik gebruik Thunderbird.
Met onderstaande instellingen aangegeven door Ziggo. (Met versleuteld wachtwoord)

Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS
Verificatie vereist/identiteitscontrole Ja

Foutmelding.
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider

Werkt versleuteld wachtwoord wel bij jouw?
Reinier

Level 1
  • 390Posts
  • 36Oplossingen
  • 8Likes
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.
Arkanthos
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reinier wrote:
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.


Hallo Reinier,

Bedankt voor je antwoord, dat werkt inderdaad.
Ik heb vandaag ook contact gehad met Ziggo, dit is inderdaad de enige oplossing.
Bij een ssl verbinding is de verbinding zelf beveiligd en dat zou afdoende moeten zijn.
Vanaf vandaag ondersteunen zij ook Thunderbird, ik heb ze gevraagd om dit bij de omschrijving te vermelden.

Bedankt voor je hulp.
menno47

Level 1
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Voorbeeld op :
menno47

Level 1
  • 115Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Ook nog teruggevonden op mijn eigen PC:
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Cool! Arkanthos, Reinier en menno47 bedankt voor deze info!

Daar kunnen we verder mee 🙂

Wij ondersteunen echter Thunderbird nog niet.

Gr,
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb ook probleem met Thunderbird,bij openen mail programma moet ik steeds mijn mail wachtwoord intoetsen
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Vergeet je niet om het vinkje te plaatsen dat de wachtwoordmanager het wachtwoord opslaat?
Kijk eens onder menuknop Extra, Opties, Beveiliging, Opgeslagen aanmeldingen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb Thunderbird ergens gedownload,maar weet niet of die geschikt is voor Windows 10 ??
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ja hoor, werkt goed onder Windows 10.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik las ook iets over 32 of 64 bits??
Ben maar een leek?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Thunderbird is 32 bits, dat gaat verder vanzelf.
Verwijderd account
Niet van toepassing
OK bedankt voor de info
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik kan nergens dat vinkje vinden,wel iets van hoofdwachtwoord
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Daar boven hoort de knop van opgeslagen wachtwoorden te staan.
Dat vinkje kun je zetten als je bij het ophalen van de mail het wachtwoord weer moet intypen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat zie staan,maar geen ruimte voor vinkje?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic