Beste forumleden, i.v.m. het vele thuiswerken krijg ik via een kennis de beschikking over een wifibooster met internetkabel (dus niet de stopcontact booster). Zelf heb ik naar volle tevredenheid al zo'n AP punt in gebruik op een kamer in het huis. Nu wil ik het AP punt plaatsen in mijn werkkamer en een kabel trekken. Ik kan toch gewoon gebruik maken van twee punten? De SSID verander ik niet, die geeft het apparaat. Ik ben me ervan bewust dat ik soms opnieuw moet verbinden. Heb nu een DEVOLO mesh op mijn werkkamer, maar die is soms gevoelig voor elektro storingen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja dat kan.
Nu wel een opmerking, als je dan toch een kabel gaat trekken waarom dan dat accespunt gebruiken in plaats meteen die kabel gebruiken?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja dat kan.
Nu wel een opmerking, als je dan toch een kabel gaat trekken waarom dan dat accespunt gebruiken in plaats meteen die kabel gebruiken?
@RoWi. : ik wil ook graag gebruik maken van de wifi mogelijkheden van het AP punt. Ook mooi is dat je via het AP punt meerdere LAN aansluitingen (zo heet dat toch?) tot je beschikking hebt.
Metenisweten wrote:@RoWi. : ik wil ook graag gebruik maken van de wifi mogelijkheden van het AP punt. Ook mooi is dat je via het AP punt meerdere LAN aansluitingen (zo heet dat toch?) tot je beschikking hebt.
Klopt, dan mag je mijn opmerking vergeten
Mede door deze Lan aansluitingen hebben dit soort accespunten bij mij de voorkeur boven een mesh systeem.
@RoWi. thanx! Hopelijk gaat het goed werken!
Deze zouden nagenoeg plug en pray moeten werken.
@RoWi. , geprobeerd en dat ging goed!
Het valt me wel op dat de wifiboosters met internetkabel kiezen voor wifi kanaal 100 bij automatische selectie. Is dat voor de hand liggend? Op mijn connectbox heb ik automatische kanaalselectie aanstaan, maar daar kom ik vrijwel altijd op kanalen onder de 52 uit (ivm DFS zegt de Connectbox).
Op zich als er geen actief radar signaal is kan dat prima. Ik zie dat hier ook af en toe.
@RoWi. , inmiddels up en running met de wifiboosters. Eentje wordt gebruikt voor de internetverbinding van de kinderen i.v.m. thuisonderwijs. Ik en de kids zijn heel tevreden over de snelheid. Opvallend is wel dat ie af en toe een reboot doet. Vanochtend leek ik die toevallig (?) uit te lokken toen ik het inlogscherm wilde benaderen voor de uptime. Toen ging ie plotsklaps opnieuw opstarten. Nu werkt het weer. Zij de ap punten wat gevoeliger voor deze dingen?
Mijn log van de connectbox is trouwens leeg rond deze tijdstippen. En volgens mij had ik gewoon WIFI op de connectbox zelf. Het is puur het AP punt.
@Be rt ben jij bekend met dit fenomeen reboots van de bedraad aangesloten booster, ik dacht dat jij er twee gebruikt?
Wat de log betreft als de verbinding via het toegangs punt gaat zal je als deze aanwezig is het log daarvan moeten raadplegen.
@RoWi. : op dit moment is er ééntje in gebruik. De andere start ik binnenkort op. Helaas heeft het AP geen log, dus daar kan ik niets in terugzien. Heb wel gekeken in de log van mijn Connectbox, maar die was netjes leeg. Bij mijn weten werkte de WIFI op de Connectbox wel.
Voor zover ik kan beoordelen is de voeding in orde. Het is dus echt een reboot. Een keer uit zichzelf deze week en één keer echt na het benaderen van de inlogpagina.
Mogelijk zijn er hiervoor ook reboots geweest, maar dan is het me nimmer opgevallen.
Ik ken deze booster niet zelf, vandaar dat ik hier even iemand heb bij geroepen die zover ik weet deze in gebruik heeft.
Goedemorgen @Metenisweten en welkom op de Community,
Zo te lezen ben je al heel goed op weggeholpen met de tips die @RoWi. gegeven heeft. Is het inmiddels gelukt om de Wifibooster goed ingesteld te krijgen i.c.m.
het Connectbox modem? Deel eventueel een foto van de installatie zodat we aan de hand daarvan verder kunnen analyseren.
@Paul Ziggo dank voor je reactie. Ben een fanatieke lezer van de bijdragen hier op de community, zo blijf je goed bij :-).
Ik ben erg tevreden over de WIFI booster, het biedt een goede snelheid en mijn kinderen kunnen daardoor prima op afstand onderwijs volgen. Los van dat vond ik wel apart dat vorige week de booster (de compal met de internetkabel) een tweetal keren uit zichzelf een reboot startte. Een keer zelfs bij het benaderen van het inlogscherm. Na de reboot deed de booster het gewoon weer. Dat kan natuurlijk toeval zijn, ik houd daarom even de bedrijfstijd in de gaten.
Heb nog gekeken in de Connectbox of er rond die tijd bijzonderheden waren, maar dat bleek niet zo te zijn. Geen fouten of zo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.