1
Vraag
2
Reacties
mdav

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Vraag over eigen modemkeuze (en IPv6)

Ok, even kijken of ik dit kort en duidelijk kan omschrijven...

 

- Ik woon in voormalig UPC-gebied.

- Ik heb IPv6 via DS-Lite en dat werkt op zich goed , ben daar dus happy mee (IPv6 is belangrijk voor mij)

- Ik ben niet zo happy (understatement) met de ConnectBox en zou graag mijn eigen modem gebruiken

 

Ik begreep via https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem dat in voormalig UPC-gebied een eigen modem nog niet beschikbaar is. Dus ik stond in een soort 'wachtstand', te hopen op betere tijden.

 

Echter, nu hoor ik zojuist van iemand die vlak bij mij in de beurt woont het volgende:

 

- Ziggo heeft zijn modem (op verzoek) in bridgemode gezet

- Hij heeft IPv6 ! (kon voorheen niet, in bridgemode)

- Hij heeft een eigen modem, maar met een ethernet koppelvlak op zijn Ziggo ConnectBox in bridgemode

 

Hij woont vlakbij, dus als ik wil kan ik dit dus vermoedelijk ook gedaan krijgen als ik Ziggo lief aankijk. Maar eigenlijk was ik in de veronderstelling dat het 'demarcatiepunt' van een eigen modem de coax-verbinding was. Dus dat je bijvoorbeeld met een Fritz!Box DOCSIS-modem kunt aansluiten en de ConnectBox er helemaal tussenuit zou kunnen halen. Dat heeft mijn voorkeur!

 

Mijn vragen derhalve:

 

- Is mijn veronderstelling juist? Zal ik op termijn met een eigen DOCSIS modem kunnen koppelen (in voormalig UPC-gebied)?

- Is het derhalve beter om te wachten tot dat kan?

 

Want dat doe ik dan liever dan nu (veel) werk gaan maken van een bridgemode-oplossing.

 

Hopelijk weet iemand het antwoord, waarvoor alvast veel dank!

 

-- 

Marco

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Naar verwachting is het binnen enkele maanden mogelijk om een eigen modem te laten activeren in voormalig UPC-gebied.

 

Ziggo is bezig om in fUPC de boot files om te zetten naar het type dat in fZiggo wordt gebruikt. Hiermee worden enkele technische verschillen tussen de twee gebieden gelijkgetrokken. Zie ook dit topic. Met de nieuwe boot file is het niet meer mogelijk om zelf bridge mode in te schakelen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Naar verwachting is het binnen enkele maanden mogelijk om een eigen modem te laten activeren in voormalig UPC-gebied.

 

Ziggo is bezig om in fUPC de boot files om te zetten naar het type dat in fZiggo wordt gebruikt. Hiermee worden enkele technische verschillen tussen de twee gebieden gelijkgetrokken. Zie ook dit topic. Met de nieuwe boot file is het niet meer mogelijk om zelf bridge mode in te schakelen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

IPv6 komt nu wel beschikbaar in bridge mode in fUPC. Je kan dus eens proberen je modem te bridgen. Misschien heb je dan ook dual stack, net als in fZiggo.

mdav
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Vandaag gelukt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic