1
Vraag
2
Reacties
J-V_NL

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vraag braun splitter

 

 

ik ben nieuw bij ziggo en ook nieuw met coax in huis, en ik heb meteen me eerste vraag voor het forum hier, waar de kenners zitten 😉  situatie  als volgt aangesloten 

 

AOP zit in meterkast!

(er hing al een 3weg splitter van de vorihe bewoner vermoed ik, geen idee hoe oud die is)


AOP > coax f-kabel > 3weg splitter > (aansluiting 1) woonkamer wcd > bijgeleverde Braun splitter van ziggo > modem en tv.


aansluiting 2 van de 3weg splitter > tv slaapkamer 

 

nu wou ik zoals aangeraden een extra originele braun splitter op de aop zetten ipv die 3 weg switch, en scheelt ook weer dat coax F kabeltje, maarrr dat werkt niet zo 

 

zie foto’s voor beide situaties 

 

Nu werkt de braun splitter (woonkamer) achter de 3weg splitter (AOP) prima, maar braun splitter (AOP) achter braun splitter (woonkamer) niet, ik krijg dan wel tv maar geen data, modem blijft in bridge staan.

 

iemand hier een verklaring voor of tips?

 

alvast bedankt!!

 

E79B9E65-D9FC-4AA7-B179-133FACA958FC.jpeg

E0F54ABA-8BF3-4E51-A141-966046AA3BEA.jpeg

64A885FE-AB92-40C2-A8C7-3C8160B7E6D4.jpeg

29 Reacties 29
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ziet er keurig uit zo.

 

Enige wat eventueel nog verbeterd kan worden, is betere stekkers op de kabels naar jouw appartement. De huidige opdraaistekkers zijn niet de beste kwaliteit (qua contact met buitengeleider en afscherming), krimp- of compressiestekkers zijn beter. Dat kan uiteraard wachten tot een volgend monteursbezoek.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Hopelijk werkt alles nog steeds naar behoren i.c.m. de versterker?