1
Vraag
2
Reacties
J-V_NL

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vraag braun splitter

 

 

ik ben nieuw bij ziggo en ook nieuw met coax in huis, en ik heb meteen me eerste vraag voor het forum hier, waar de kenners zitten 😉  situatie  als volgt aangesloten 

 

AOP zit in meterkast!

(er hing al een 3weg splitter van de vorihe bewoner vermoed ik, geen idee hoe oud die is)


AOP > coax f-kabel > 3weg splitter > (aansluiting 1) woonkamer wcd > bijgeleverde Braun splitter van ziggo > modem en tv.


aansluiting 2 van de 3weg splitter > tv slaapkamer 

 

nu wou ik zoals aangeraden een extra originele braun splitter op de aop zetten ipv die 3 weg switch, en scheelt ook weer dat coax F kabeltje, maarrr dat werkt niet zo 

 

zie foto’s voor beide situaties 

 

Nu werkt de braun splitter (woonkamer) achter de 3weg splitter (AOP) prima, maar braun splitter (AOP) achter braun splitter (woonkamer) niet, ik krijg dan wel tv maar geen data, modem blijft in bridge staan.

 

iemand hier een verklaring voor of tips?

 

alvast bedankt!!

 

E79B9E65-D9FC-4AA7-B179-133FACA958FC.jpeg

E0F54ABA-8BF3-4E51-A141-966046AA3BEA.jpeg

64A885FE-AB92-40C2-A8C7-3C8160B7E6D4.jpeg

29 Reacties 29
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ziet er keurig uit zo.

 

Enige wat eventueel nog verbeterd kan worden, is betere stekkers op de kabels naar jouw appartement. De huidige opdraaistekkers zijn niet de beste kwaliteit (qua contact met buitengeleider en afscherming), krimp- of compressiestekkers zijn beter. Dat kan uiteraard wachten tot een volgend monteursbezoek.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Hopelijk werkt alles nog steeds naar behoren i.c.m. de versterker?

 

Ik was net toevallig de datasheet van de FRA-752X aan het doornemen (sinds kort heb ik er zelf een in de coax-voorraad) en zag dat deze wel beschikt over een galvanische scheiding, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht. Je kunt dus wel de buitenkabel en randaarde direct op de versterker aansluiten, al zal een monteur het daar mogelijk niet mee eens zijn en het AOP weer willen terugplaatsen.

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja alles werkt nog prima!

ah oke, fijn dat je dat deelt, maar is het ook beter ? Of maakt het geen verschil kwa verbinding denk je?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Nee, het levert geen merkbaar verschil op. De TRISZ-DG300 heeft een aansluitdemping van slechts ~0,5 dB.

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helaas was alles van korte duur ga weer lekker terug naar de groene provider waar de service toch sneller is, dus mocht iemand interesse hebben in de nieuwe splitter let me know. 😉

 

ziggo heeft weer een fout gemaakt en mijn abonnement opgezegd sinds woensdag, helaas al dagen lang geen signaal meer en wordt van dag tot dag aan het lijntje gehouden net zoals in het begin. Het was dus prettig zo lang het duurde en als het werkt is het top, maar de service van ziggo stelt me enorm teleur dat fout op fout wordt gemaakt en er geen medewerkers zitten aan de telefoon met verstand van zaken en alles enorm lang moet duren. Zonde van de aangeschafte spullen dus 😞

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @J-V_NL en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen heb je al de nodige hulp & adviezen gekregen van de hier aanwezige experts. En aanvankelijk begrijp ik dat het probleem op 24 april 2022 ook opgelost was. Spijtig genoeg zie ik dat hierna de diensten inderdaad zijn opgezegd. Hier staat nu ook een herstelactie voor open om de diensten weer te activeren. 

Helaas kan ik dit proces niet verder bespoedigen. Wel heb ik de afdeling die hiermee bezig is vriendelijk doch dringend verzocht het z.s.m. op te lossen. Ter overbrugging kan ik je wel gratis Wifi-back up aanbieden indien je een Vodafone mobiel abonnement hebt. Als je hiervan gebruik wilt maken hoor ik het graag. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @J-V_NL,

 

Er is ontzettend veel gebeurd de afgelopen periode. Op dit moment werkt alles weer voor zover ik kan beoordelen, maar ik snap je laatste bericht ook heel goed. Wil je laten weten als er iets is wat wij op dit moment nog voor je kunnen doen?

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Er waren inderdaad dingen mis gegaan, uiteindelijk toch iemand gesproken die me vriendelijk geholpen heeft, en ik had uit ongenoegen de betaling gestoneerd in de hoop dat jullie sneller wat zouden doen, dit bleek helaas meteen de oorzaak dat mijn abonnement niet geactiveerd kon worden door t systeem. De medewerker die ik als laatste sprak legde dit mij uit en beloofde mij niet echt dat het zou werken als ik betaal, toch gedaan en na 12uur werkte alles ineens weer. Gelukkig! (Weer overstappen was ook zo’n gedoe en zonde van de net aangeschafte coax versterker en bekabeling) alles werkt tot heden weer perfect 👍🏻 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

al vind ik een compensatie vanuit ziggo wel op zijn plek in deze zeker met al de problemen die tot nu toe zijn geweest ben benieuwd hoe de moderators daarin staan?

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @J-V_NL,

 

Mooi dat alles toch nog goed is gekomen! Ik ben het tevens eens met @MR_CHIP dat het ons zou sieren als hier natuurlijk nog een compensatie tegenover staat. Is dat nog besproken met een collega? Ik kan bijvoorbeeld de periode berekenen dat het niet werkte of een zenderpakket tijdelijk gratis activeren als je dat leuk lijkt 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic