Mijn 6591 draait op Fritz!os 7.56. Als je bij Internet onder Kabel informatie kijkt, dan zie je bij het plaatje van de Fritz!box de DOCSIS software. Bij mij is dat DOCSIS software version: 7.3.1.0.65.
Ik ben benieuwd of een 6660 en een 6690 dezelfde DOCSIS software hebben.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb een:
Bij mij is het nu al ruim een jaar geleden en via de app geregistreerd. Ging niet vlekkeloos, lukt in eerste instantie niet op de iPad. Meerdere malen geprobeerd op verschillende tijden van de dag. Uiteindelijk een paar dagen later gelukt op mijn iPhone vroeg in de ochtend. Echter kreeg toen niet de pdf met inlog gegevens voor telefonie. Had gelukkig wel een scherm afdruk daarvan.
Een paar weken later even de connectbox weer actief moeten maken om de order met omruil van de MediaboxXL naar de Next mogelijk te maken. Toen de Next binnen was wederom de FRITZ!Box weer geregistreerd via de app en voor telefonie toen wel een pdf gekregen met inlog gegevens. Toen ging het wel vlekkeloos met de app.
Maar eigenlijk is dit niet meer te vergelijken met vandaag. De Mijn Ziggo app is in de tussentijd al een paar keer vernieuwd en de achterliggende Ziggo servers waarschijnlijk ook. Dus resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
@Karel. dank je wel, ik heb al een paar keer geprobeerd......maar om de 1 of andere reden lukt het maar niet.
Ik heb al op meerdere toestellen geprobeerd....vanavond laat nog maar eens proberen.
Hij zegt vervolgens dat het gelukt is en dan gebeurd er niets.....😠
Ik heb de mijne geregistreerd de eerste dagen nadat het mogelijk was. Hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer, maar telefonie was toen nog niet mogelijk. Ik weet wel dat het FMC team er bij betrokken was. Goede ondersteuning gehad toen, en ze konden in mijn Fritz!box kijken. Mijn telefonie heb ik toen bij een VOIP provider ondergebracht, en daar heb ik het nog steeds.
Je kunt het probleem ook via de MijnZiggo app aan de orde stellen, dan heb je alles zwart op wit.
bij mij een week geleden met de app vlekkeloos
Bij mij in de app staat dat de status van het Ziggo modem ONBEKEND is, was dit bij jullie ook zo.?
Waarschijnlijk krijg ik daarom mijn Fritzbox niet gekoppeld aan het Ziggo kabelnetwerk.
@Prippie schreef:Bij mij in de app staat dat de status van het Ziggo modem ONBEKEND is, was dit bij jullie ook zo.?
Waarschijnlijk krijg ik daarom mijn Fritzbox niet gekoppeld aan het Ziggo kabelnetwerk.
Dat is bij mij ook zo, maar je kan op “meer info” klikken en iets naar beneden scrollen en daar zie je of zou je moeten zien dat het eigen modem actief is.
Toen ik het FB modem actief maakte had ik beide gelijktijdig aangesloten achter een retour geschikte versterker. Bijna meteen viel de verbinding met de connectbox weg en werd de FB actief. Netwerk & telefoon kabel ompluggen en instellingen wizard doorlopen en ik was weer up en running.
@Karel.dankjewel, daar zie ik de Sagemcom modem staan met daaronder het serienummer van het modem.
@Karel.ik heb ze ook beide aangesloten, en ik krijg het onderste gedeelte van jou plaatje niet te zien.
Dan is je FB modem niet actief. Bij het registreren wees er op bedacht dat je de CM-MAC adres (internet) invult en eventueel de MTA-MAC adres (telefonie) in het juiste invoerveld.
Het internet CM-MAC adres staat rechts op de type stikker van de FRITZ!Box. En het telefonie MTA-MAC adres links.
@caesarnee staat niet in Bridgemode, laptop en telefoon en ipcam draaien op wifi.
Tja, dan hebben we hier weer te maken met één van de vele ondoorgrondelijk Ziggo problemen 🙄.
Overigens, ik deed gisteren even een Ziggo speedtest met met mijn telefoon. Ik haalde meer dan 1 Gb/s download (heb 1,2 Gb/s aansluiting) over IPv6.
Ook mijn Fritz!box 6690 Cable draait op Fritz!os 7.56 met als DOCSIS softwareversie 7.3.1.0.65.
Dank je. Nu nog iemand met een 6660, dan hebben we alle types.
Ik heb vanmorgen handmatig firmware 7.56 in mijn FB 6660 cable gezet.....nu nog zorgen dat ziggo dat ding activeert. 🙈
In de Mijn Ziggo app kun je bij Oplossen een bericht sturen. Meld daar je probleem, en zie wat er gebeurd. Dan heb je in ieder geval een schriftelijke weergave van je communicatie.
toch nog effe reaggeren 😛
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.