Vraag
Reacties
Oplossing
Jeroen10
Level 1

Voorbeeldweergave bijlage(s)

Ik zit met een probleem. Ik gebruik Ziggo mail nu een jaar en in dat jaar kon ik altijd bijlagen bekijken als ik ze had toegevoegd in de mail, zodat je even kan zien of het om de juiste factuur of offerte gaat die je naar klanten stuurt. Je kan natuurlijk kijken naar de naam van het document maar toch was het heel fijn om het document te kunnen bekijken om te zien of het de juiste is.
Sinds gisteren kan ik bij geen enkel bestand erop klikken om hem weer te geven, het is niet meer klikbaar, er staat enkel of het een pdf of wordfile is. Hoe krijg ik het weer zoals het was? In andere mails zoals Gmail kan ik wel mijn 'voorbeeldweergave' te zien krijgen.
Alvast bedankt.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi Jeroen10, ik heb een terugkoppeling ontvangen. Hierin wordt uitgelegd dat een voorbeeldweergave alleen nog beschikbaar is wanneer bestanden op de de drive van de Ziggo Webmail staan. Dat verklaard waarom je het wel in een opgeslagen concept ziet, omdat het bericht + bijlage dan automatisch op de drive wordt geplaatst. Zo kan je het vanaf elke locatie/apparaat sturen.

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
Steefb
Level 20
Bedoel je de webmail? Waar kijk je dan op ? (pc, mobiel , enz)
Of kijk je via een app? zo ja welke en waarop.
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Ja gewoon de standaard webmail op een normale laptop.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Jeroen10 Zonet ook even getest. Hier kan ik gewoon klikken/selecteren.( in webmail) er wordt dan een keuze aangeboden: weergave, downloaden, openen in nieuw scherm. of opslaan op drive.

Dit in een map die ik gebruik om belangrijke mails op te slaan. of bedoel je voor het verzenden?
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Precies wat u zegt. Dit kon ik normaal dus ook altijd maar sinds gisteren is het niet meer klikbaar, dus je kan geen opties krijgen. De enige manier om het te laten werken is als ik de mail opsla als concept, en daarna de mail weer bewerk, en dan kan ik ineens wel het document openen als weergave. Heel vreemd. Via de telefoon konden ze mij ook niet helpen dus hebben ze mij hiernaar toe verwezen.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Ik moet morgen toch wat mailen dan zal ik ea ook even checken. Maar voor als nog igg opgeslagen mail is het bij mij werkbaar. Kom hier morgen op terug.
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Jeroen10 Inderdaad ik heb even geprobeerd als test mij zelf een e-mail te sturen met bijlage. Inderdaad dan niet te openen. Na versturen in de map verzonden weer wel. Vreemd inderdaad.Ik zal dit elders ook even voor leggen. gr Rob
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Dankjewel voor de hulp in ieder geval en alle moeite. Gelukkig snapt u het probleem ook precies. Ik ben benieuwd en houd dit in de gaten. Nogmaals bedankt.
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Blijkbaar staat mijn post ineens op opgelost terwijl ik niks heb aangeklikt, ik kan dit ook niet omkeren. Misschien een foutje van mijzelf maar het probleem is er nog even voor de duidelijkheid. Excuses.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Ik zal dit ook even onder de aandacht brengen.
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Dankuwel!
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Jeroen10 Graag gedaan en je mag jij tegen mij zeggen☺
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi Jeroen10, welkom op de Community! Bedankt voor je duidelijke uitleg over de bijlage kwestie. Het is inderdaad handig wanneer je snel nog even op de bijlage kan klikken om te controleren of het de goede is bijvoorbeeld. Het is omslachtig wanneer je deze eerst op moet slaan als concept om de 'voorbeeldweergave' functie te gebruiken.

Ik heb het hier op meerdere browsers getest en loop tegen hetzelfde probleem aan. Deze situatie ligt inmiddels bij het ontwikkelingsteam, zodat dit binnenkort wordt opgelost. Nogmaals, bedankt voor je melding en uitleg!
0 Kudos
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Geen probleem en bedankt voor alle moeite, ik zie het wel tegemoetkomen mocht het gelukt zijn!
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi Jeroen10, ik heb een terugkoppeling ontvangen. Hierin wordt uitgelegd dat een voorbeeldweergave alleen nog beschikbaar is wanneer bestanden op de de drive van de Ziggo Webmail staan. Dat verklaard waarom je het wel in een opgeslagen concept ziet, omdat het bericht + bijlage dan automatisch op de drive wordt geplaatst. Zo kan je het vanaf elke locatie/apparaat sturen.
0 Kudos
Jeroen10
Level 1
Topicstarter
Dankjewel voor het bericht. Heel jammer dat dat ineens is verandert aangezien ik drive niet echt gebruik helaas. Toch bedankt!
0 Kudos