1
Vraag
2
Reacties
FrankVisser

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor de tweede keer gehackt wegens spam

Ik ben nu voor de tweede keer door Ziggo geblockt vanwege een vermoeden van email spam.

Het gaat om een oud Chello email account, dat ik zelf nooit gebruik.

 

Ik ontving de bekende dreigmail die om bitcoins vraagt: 

Onderwerp: ALERT! I'm hacked your computer and stolen you information!

 

De eerste keer, in december 2021, heb ik de adviezen van Ziggo opgevolgd om het wachtwoord van zowel MijnZiggo als het email account te wijzigen. 

 

Hoe kan deze spammer nu opnieuw toeslaan, februari 2022, als ik het wachtwoord van het email account twee maanden eerder juist gewijzigd heb? En hoe voorkom ik dat dit in de toekomst steeds weer gebeurt?

 

Ik ben door de Ziggo chat verwezen naar de Ziggo community, dus misschien weet iemand meer?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom @FrankVisser (toevallig ook deMeester? 😁),

 

De timing van de (welbekende) phishingmail en geblokkeerd worden vanwege spam-vermoedens is denk ik toevallig. Mijn devies zou dan ook zijn het wachtwoord van Mijn Ziggo en emailadres(sen) wederom te wijzigen - in nieuwe, nooit eerder gebruikte.

 

PS als het emailadres in kwestie nooit meer gebruikt wordt, is het dan niet een mogelijkheid om dit te verwijderen?

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom @FrankVisser (toevallig ook deMeester? 😁),

 

De timing van de (welbekende) phishingmail en geblokkeerd worden vanwege spam-vermoedens is denk ik toevallig. Mijn devies zou dan ook zijn het wachtwoord van Mijn Ziggo en emailadres(sen) wederom te wijzigen - in nieuwe, nooit eerder gebruikte.

 

PS als het emailadres in kwestie nooit meer gebruikt wordt, is het dan niet een mogelijkheid om dit te verwijderen?

 

FrankVisser
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zou niet weten hoe ik een Chello email adres verwijder. Alles wat ik weet is dat er ergens een forwarding is ingesteld van Chello naar UPC mail email adressen. Maar het zou inderdaad helpen als dit gedeactiveerd kan worden.

Dit stamt nog allemaal uit de prehistorie: A200 => Chello => UPCmail => Ziggo => Vodafone.

FrankVisser
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is dat zowel het Chello als het UPCmail account dezelfde credentials gebruiken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic