Ik ben nu voor de tweede keer door Ziggo geblockt vanwege een vermoeden van email spam.
Het gaat om een oud Chello email account, dat ik zelf nooit gebruik.
Ik ontving de bekende dreigmail die om bitcoins vraagt:
Onderwerp: ALERT! I'm hacked your computer and stolen you information!
De eerste keer, in december 2021, heb ik de adviezen van Ziggo opgevolgd om het wachtwoord van zowel MijnZiggo als het email account te wijzigen.
Hoe kan deze spammer nu opnieuw toeslaan, februari 2022, als ik het wachtwoord van het email account twee maanden eerder juist gewijzigd heb? En hoe voorkom ik dat dit in de toekomst steeds weer gebeurt?
Ik ben door de Ziggo chat verwezen naar de Ziggo community, dus misschien weet iemand meer?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo en welkom @FrankVisser (toevallig ook deMeester? 😁),
De timing van de (welbekende) phishingmail en geblokkeerd worden vanwege spam-vermoedens is denk ik toevallig. Mijn devies zou dan ook zijn het wachtwoord van Mijn Ziggo en emailadres(sen) wederom te wijzigen - in nieuwe, nooit eerder gebruikte.
PS als het emailadres in kwestie nooit meer gebruikt wordt, is het dan niet een mogelijkheid om dit te verwijderen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo en welkom @FrankVisser (toevallig ook deMeester? 😁),
De timing van de (welbekende) phishingmail en geblokkeerd worden vanwege spam-vermoedens is denk ik toevallig. Mijn devies zou dan ook zijn het wachtwoord van Mijn Ziggo en emailadres(sen) wederom te wijzigen - in nieuwe, nooit eerder gebruikte.
PS als het emailadres in kwestie nooit meer gebruikt wordt, is het dan niet een mogelijkheid om dit te verwijderen?
Ik zou niet weten hoe ik een Chello email adres verwijder. Alles wat ik weet is dat er ergens een forwarding is ingesteld van Chello naar UPC mail email adressen. Maar het zou inderdaad helpen als dit gedeactiveerd kan worden.
Dit stamt nog allemaal uit de prehistorie: A200 => Chello => UPCmail => Ziggo => Vodafone.
Het probleem is dat zowel het Chello als het UPCmail account dezelfde credentials gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.