Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
FrankVisser
Level 1

Voor de tweede keer gehackt wegens spam

Ik ben nu voor de tweede keer door Ziggo geblockt vanwege een vermoeden van email spam.

Het gaat om een oud Chello email account, dat ik zelf nooit gebruik.

 

Ik ontving de bekende dreigmail die om bitcoins vraagt: 

Onderwerp: ALERT! I'm hacked your computer and stolen you information!

 

De eerste keer, in december 2021, heb ik de adviezen van Ziggo opgevolgd om het wachtwoord van zowel MijnZiggo als het email account te wijzigen. 

 

Hoe kan deze spammer nu opnieuw toeslaan, februari 2022, als ik het wachtwoord van het email account twee maanden eerder juist gewijzigd heb? En hoe voorkom ik dat dit in de toekomst steeds weer gebeurt?

 

Ik ben door de Ziggo chat verwezen naar de Ziggo community, dus misschien weet iemand meer?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt
Level 16

Hallo en welkom @FrankVisser (toevallig ook deMeester? 😁),

 

De timing van de (welbekende) phishingmail en geblokkeerd worden vanwege spam-vermoedens is denk ik toevallig. Mijn devies zou dan ook zijn het wachtwoord van Mijn Ziggo en emailadres(sen) wederom te wijzigen - in nieuwe, nooit eerder gebruikte.

 

PS als het emailadres in kwestie nooit meer gebruikt wordt, is het dan niet een mogelijkheid om dit te verwijderen?

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
AlexHelpt
Level 16

Hallo en welkom @FrankVisser (toevallig ook deMeester? 😁),

 

De timing van de (welbekende) phishingmail en geblokkeerd worden vanwege spam-vermoedens is denk ik toevallig. Mijn devies zou dan ook zijn het wachtwoord van Mijn Ziggo en emailadres(sen) wederom te wijzigen - in nieuwe, nooit eerder gebruikte.

 

PS als het emailadres in kwestie nooit meer gebruikt wordt, is het dan niet een mogelijkheid om dit te verwijderen?

 

FrankVisser
Level 1
Topicstarter

Ik zou niet weten hoe ik een Chello email adres verwijder. Alles wat ik weet is dat er ergens een forwarding is ingesteld van Chello naar UPC mail email adressen. Maar het zou inderdaad helpen als dit gedeactiveerd kan worden.

Dit stamt nog allemaal uit de prehistorie: A200 => Chello => UPCmail => Ziggo => Vodafone.

0 Kudos
FrankVisser
Level 1
Topicstarter

Het probleem is dat zowel het Chello als het UPCmail account dezelfde credentials gebruiken. 

0 Kudos