1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

Voor 1 juni mogen we eigen routers aansluiten op de Ziggo kabel !!!!!!!

Ik had vorig jaar al aangekondigd dat ik bij de geschillencommissie een procedure was begonnen om mijn eigen router op de kabel aan te mogen sluiten.

 

De uitspraak van de commissie is vanmiddag gepubliceerd, en Ziggo moet binnen 21 kalenderdagen na nu de aansluiting van eigen modem/routers faciliteren.

 

Alles heeft zo'n 150 dagen langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling is, maar ach, na al die jaren klungelen met Ziggo routers mag dat de pret niet drukken.

 

Nu maar Fritz!boxen bestellen, want dat zijn zover ik kan nagaan de enige kabelrouters in de vrije verkoop.

3.850 Reacties 3.850
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

Och, 30 pagina's is echt nog niet veel hoor.

Ik ben wel benieuwd of er al een idee is wanneer de behandeling zal zijn.

Dat kan soms nogal wat tijd vergen.

Ze hebben het druk.

 

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Havanna 

Een echte behandeling in de rechtszaal zal, zoals ik dat begrijp, alleen plaatsvinden als de rechtbank dat nodig acht. Anders gaat alles schriftelijk.

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

Ook een schriftelijke behandeling is een behandeling. 😁

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@BertM3  schreef:

UTP naar slaapkamer is geen probleem als je al Coax hebt. Of je vervangt de coax kabel met UTP, of een UTP/coax combi kabel, of er zijn ook UTP over Coax adapters te krijgen.

Dat gaat goed als de kabel door een pijp loopt met niet al te veel en niet te scherpe bochten. Maar zo is het niet bij iedereen. Mijn huis is meer dan 100 jaar oud. Er loopt hier geen pijp naar de slaapkamer. De coax gaat in een kast omhoog en is verder tussen het plafond en de houten vloer van de overloop door gelegd. Niet echt heel lastig en een kabel er bij leggen is net zo makkelijk of moeilijk als de coax vervangen door UTP, maar het is ook weer niet iets waar de gemiddelde klant op zit te wachten. Dat geldt mogelijk nog meer voor UTP over Coax adapters. Daar moet weer voor in de buidel getast worden en dan is het nog maar afwachten of dat naar wens werkt. de gemiddelde klant zit er echt niet op te wachten denk ik.  Anders dan bij de vrije modemkeuze waar de klant altijd de optie heet om niets te doen en gewoon het door Ziggo geleverde modem te blijven gebruiken.  Hé nu zijn we toch weer on-topic. 🙂

 

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar 

Inmiddels zijn we weer een week verder. Al iets te melden?

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@m.vd.vlist 

Oh nee, dat duurt nog wel even. In zo'n procedure heb je zes weken de tijd om een Conclusie van Antwoord te schrijven, en daar mee te reageren op de dagvaarding. Als die ingediend is moet de rechtbank aan het werk, en die heeft het druk.........

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar 

Van die zes weken zijn er al twee om. En je zei dat je dacht en hoopte dat het sneller kon dan zes weken.

En als dat dan ingediend is is dat het dan en is het wachten op het oordeel van de rechtbank? ? Of komt er nog een ronde van hoor en wederhoor?

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar 

En weer een week verder. De helft van de zes weken is voorbij. Verder nog niets te melden neem ik aan?

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@m.vd.vlist  schreef:

@caesar 

En weer een week verder. De helft van de zes weken is voorbij. Verder nog niets te melden neem ik aan?


Ik ben bang dat dat ook nog wel even zal gaan duren. Die zes weken is nog maar de eerste stap, het echte spel begint daarna pas. Ik denk dat @caesar er verstandig aan doet om in die tijd niets inhoudelijks te melden.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Gemiddelde doorlooptijd rechtzaak is nu zo'n 20 a 23 weken lees ik, dus al het tegenzit, dan is er pas een antwoord aan het einde van dit jaar.

Misschien is het ACM zelfs sneller met de beslissing, het kan ook zijn dat zij weer wachten op de rechterlijke uitspraak, de wereld van het recht zit soms raar in elkaar.

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@amvih 

@w.j.b 

Ik hoop toch echt dat het niet nog een half jaar gaat duren. Lijkt me ook niet nodig, tenslotte gaat de rechtbank niet opnieuw de zaak inhoudelijk doornemen. Er wordt alleen marginaal getoetst. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

procedures maakt niet uit welke duren altijd lang bij rechtbanken

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@m.vd.vlist  schreef:

@amvih 

@w.j.b 

Ik hoop toch echt dat het niet nog een half jaar gaat duren. Lijkt me ook niet nodig, tenslotte gaat de rechtbank niet opnieuw de zaak inhoudelijk doornemen. Er wordt alleen marginaal getoetst. 


Zelfs als het alleen een marginale toetsing zou zijn is een doorlooptijd van een half jaar maar zo mogelijk. Overigens verwacht ik wel degelijk een inhoudelijke behandeling van het geschil. Ook ik denk dat de definitieve beleidsregel netwerkaansluitpunt nog wel eens eerder het levenslicht zou kunnen zien dan de uitspraak van de rechter. En zelfs al zou de rechter eerder tot een uitspraak komen verwacht ik dat we nog altijd zullen moeten wachten op de definitieve beleidsregel netwerkaansluitpunt want ik ben er van overtuigd dat de rechter zal oordelen dat deze leidend zal moeten zijn in dit geschil.

wijnpoort

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat is het voordeel om een eigen modem/router te hebben? Als het modem van Ziggo in bridge modus staat en daarachter bouw je je eigen netwerk op met door jou gekozen apparatuur dan ben je toch verzekerd dat het signaal om de juiste manier bij je binnenkomt en hou jezelf het beheer over je eigen netwerk.   

Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

Dus niet.Geen ip-v6 om maar iets te noemen.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@w.j.b 

Blijkbaar zie je over het hoofd dat er al een rechter geweest is die zich hierover heeft uitgesproken. Dat was een senior rechter uit Den Haag in zijn functie van voorzitter van de commissie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Havanna  schreef:

Dus niet.Geen ip-v6 om maar iets te noemen.


Dat ligt aan Ziggo, er is geen reden voor om dat niet mogelijk te maken.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@caesar  schreef:

@w.j.b 

Blijkbaar zie je over het hoofd dat er al een rechter geweest is die zich hierover heeft uitgesproken. Dat was een senior rechter uit Den Haag in zijn functie van voorzitter van de commissie.


Nee hoor, dat weet ik dat een rechter als voorzitter van de geschillencommissie die uitspraak gedaan heeft maar dat laat onverlet dat we hier te maken hebben met een andere rechter en gelukkig is er in onze rechtspraak toetsing van rechters door hogere rechters. Let er ook even op dat een geschillencommissie geen "rechtspraak" doet maar een (bindend) advies uitbrengt. Die rechter zat er dan ook niet als rechter maar als voorzitter van de geschillencommissie. Ik hoop dat je weet dat er al ontzettend veel bindende adviezen nietig verklaard zijn na het voor de rechter brengen van zo'n bindend advies.

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@wijnpoort  schreef:

Wat is het voordeel om een eigen modem/router te hebben? Als het modem van Ziggo in bridge modus staat en daarachter bouw je je eigen netwerk op met door jou gekozen apparatuur dan ben je toch verzekerd dat het signaal om de juiste manier bij je binnenkomt en hou jezelf het beheer over je eigen netwerk.   


Dat gaan we nu niet weer allemaal opnieuw uitleggen. Lees het topic maar door vanaf het begin, dan kom je de argumenten vanzelf tegen. Overtuigt het je niet? Jammer dan voor jou.  Jij hoeft niet overtuigd te worden, het gaat er nu om de rechter te overtuigen, dat is alles wat nu telt.

 

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@w.j.b 

"Overigens verwacht ik wel degelijk een inhoudelijke behandeling van het geschil. "

 

Op grond waarvan? De regels zijn toch duidelijk? De geschillencommissie heeft een bindend advies gegeven. Daarop is geen beroep mogelijk. De rechter kan alleen nog een marginale toetsing doen. Dat staat in de wet. Ik zie niet in hoe de rechter daarvan kan afwijken en besluiten dat er toch nog een inhoudelijke toetsing kan of mag plaatsvinden.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic