caesar
Expert
Expert
  • 3241Posts
  • 63Oplossingen
  • 640Likes

Voor 1 juni mogen we eigen routers aansluiten op de Ziggo kabel !!!!!!!

Ik had vorig jaar al aangekondigd dat ik bij de geschillencommissie een procedure was begonnen om mijn eigen router op de kabel aan te mogen sluiten.

De uitspraak van de commissie is vanmiddag gepubliceerd, en Ziggo moet binnen 21 kalenderdagen na nu de aansluiting van eigen modem/routers faciliteren.

Alles heeft zo'n 150 dagen langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling is, maar ach, na al die jaren klungelen met Ziggo routers mag dat de pret niet drukken.

Nu maar Fritz!boxen bestellen, want dat zijn zover ik kan nagaan de enige kabelrouters in de vrije verkoop.

3.728 Reacties 3.728
w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

Als @m.vd.vlist het dan niet doet, dan doe ik het maar. 😏

9 dagen.

En aftellend.....

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1626Posts
  • 19Oplossingen
  • 462Likes

als jullie echt denken dat ziggo precies op 28 jan al de info online gaat zetten dan geloof je in sprookjes 

caesar
Expert topicstarter
Expert
  • 3241Posts
  • 63Oplossingen
  • 640Likes

@robinjoo19 

Gezien de reputatie van Ziggo, denk ik dat de ACM heel goed in de gaten zal houden of Ziggo inderdaad op 28 januari aan hun verplichtingen zal voldoen.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

Blijkbaar heeft de woordvoerster van VodafoneZiggo, Nina Moers, dat bevestigd aan Totaal TV.

IMG_20220119_203113.png

Bron

De vraag is hoeveel waarde we daar aan moeten en kunnen hechten.

jansmarcel
Expert
Expert
  • 678Posts
  • 38Oplossingen
  • 328Likes

@caesar  Bedankt. Ik ben bekend met de site en ook Duits is me niet vreemd met een Duitse moeder. Daar ga ik dus wel uitkomen. Als ik wat eerder thuis ben van de week zal ik er eens doorheen bladeren.

m.vd.vlist

Stamgast
  • 502Posts
  • 0Oplossingen
  • 167Likes

@w.j.b  schreef:

Als @m.vd.vlist het dan niet doet, dan doe ik het maar. 😏

Ik had het eigenlijk  wat anders willen doseren.  10 dagen, een week, 5 dagen, en dan dagelijks. Nu dan maar "Heden ik,  Morgen gij?"

8 dagen.

En aftellend....

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

7 dagen.

En aftellend.....

m.vd.vlist

Stamgast
  • 502Posts
  • 0Oplossingen
  • 167Likes

6 dagen.

En aftellend.....

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

5 dagen.

En aftellend.....

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

Dit artikel had ik nog niet eerder gezien op de site van de ACM.

Roos59

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Wat is jullie mening over de Fritzbox 6660?

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

Dat is echt sterk afhankelijk van jouw eisen en wensen. De FRITZ!Box 6660 is voor heel veel consumenten een prima modem/router maar er zijn ook beperkingen die er voor zorgen dat deze voor anderen ongeschikt is. Zo ondersteunt de FRITZ!Box geen vlans waardoor het niet mogelijk is om meerdere gescheiden netwerken te implementeren. Voor een abonnee die zijn privé netwerk en zakelijk netwerk gescheiden wil/moet houden is de FRITZ!Box dus niet geschikt. Hetzelfde geldt in het geval dat je, omwille van security, IoT apparatuur op een apart vlan wilt plaatsen.

Maar dat gezegd hebbende, voor het meerendeel van de abonnees zal die FRITZ!Box prima voldoen.

Roos59

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Dank voor je mening, lijkt voor mij te voldoen - bovendien zijn er op dit moment weinig tot geen alternatieven naar ik begrijp.

Roos59

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Een modem-only lijkt het enige alternatief dat meer mogelijkheden biedt, hierachter kan een router naar keuze worden geplaatst. Maar helaas is dit op dit moment geen optie.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12107Posts
  • 545Oplossingen
  • 3320Likes

@Roos59  schreef:

Dank voor je mening, lijkt voor mij te voldoen - bovendien zijn er op dit moment weinig tot geen alternatieven naar ik begrijp.

Daar gaat het om, het is of nog even geduld hebben, voor zover dat nut heeft, of kiezen voor een Fritz!box. Er zijn op zich genoeg alternatieven als de Ziggo modem/router in Bridge mode wordt gezet.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

@Roos59  schreef:

Een mijns inziens goed alternatief is een Ubee1318ZG van Ziggo met daarachter een router naar keuze. En dan is de keuzemogelijkheid ineens enorm.

Roos59

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Lastig als je een tweederangs Connectbox hebt in bridge, zie zo een Ubee1318ZG maar eens te bemachtigen, als het goed werkt.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1493Posts
  • 2Oplossingen
  • 219Likes

@Roos59  schreef:

Een modem-only lijkt het enige alternatief dat meer mogelijkheden biedt, hierachter kan een router naar keuze worden geplaatst. Maar helaas is dit op dit moment geen optie.

Klopt, helaas zijn er (nog) geen leveranciers die heil zien in het leveren van een DOCSIS 3.1 full-bridge modem in Europa. De vraag is ook of en wanneer er leveranciers zullen zijn die hier wel brood in zien.

AVM, of eigenlijk de Duitse mentaliteit, is hier in grote mate debet aan want een veel gebezigde uitspraak van Duitsers is: Das was wir selber gemacht haben ist immer besser. Daarmee lijkt de Duitse (en dus ook de Europese) markt behoorlijk op slot te zitten voor leveranciers "van buiten".

RoWi.
Expert
Expert
  • 12107Posts
  • 545Oplossingen
  • 3320Likes

@Roos59  schreef:

Lastig als je een tweederangs Connectbox hebt in bridge, zie zo een Ubee1318ZG maar eens te bemachtigen, als het goed werkt.

Hier werkt de Compal prima, het zal schelen dat er weinig spannends mee gebeurd. 

Mijn advies houd je centen nog even in de knip, tot er meer zekerheid is, en of er meer aanbod komt wat ik betwijfel.

Roos59

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Nog even de tijd om na te denken en dan te beslissen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic