1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

Voor 1 juni mogen we eigen routers aansluiten op de Ziggo kabel !!!!!!!

Ik had vorig jaar al aangekondigd dat ik bij de geschillencommissie een procedure was begonnen om mijn eigen router op de kabel aan te mogen sluiten.

 

De uitspraak van de commissie is vanmiddag gepubliceerd, en Ziggo moet binnen 21 kalenderdagen na nu de aansluiting van eigen modem/routers faciliteren.

 

Alles heeft zo'n 150 dagen langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling is, maar ach, na al die jaren klungelen met Ziggo routers mag dat de pret niet drukken.

 

Nu maar Fritz!boxen bestellen, want dat zijn zover ik kan nagaan de enige kabelrouters in de vrije verkoop.

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi all,

Bij deze een update: Vanaf vandaag is vrije modem keuze voor alle klanten van Ziggo beschikbaar. Vanaf eind januari hebben wij een steeds groeiende groep van klanten van deze optie voorzien. Sommigen van jullie hebben er alsnog een tijd op moeten wachten, omdat wij ons netwerk niet overal direct geschikt voor de ‘vrije modem keuze’ konden maken. Vanaf vandaag is dat dus wel het geval. Tegelijkertijd hebben wij het activatieproces van het eigen modem eenvoudiger gemaakt. Dit kan je nu namelijk zelf in de Mijn Ziggo app doen. Op deze pagina vind je verdere uitleg.

3.850 Reacties 3.850
m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar  schreef:

@m.vd.vlist, @w.j.b 

De advocaten van Ziggo hadden afgelopen dinsdag hun conclusie ven repliek in moeten dienen. Ze belden mijn advocaten twee weken geleden met een voorstel om tot een schikking te komen, en vroegen daarom twee weken extra tijd voor het indienen van die conclusie, dan konden we in tussentijd over een schikking onderhandelen. Het voorstel was voor mij niet aanvaardbaar, dus we deden een tegenvoorstel. Daarop zouden ze uiterlijk vorige week vrijdag reageren. We hebben niets gehoord, nu moeten ze over anderhalve week hun conclusie indienen.

 


Dat was twee weken geleden.  Die anderhalve week is verstreken. Heeft Ziggo haar conclusie van repliek ingediend?

 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Vandaag heb ik de onderstaande reactie van Motorola ontvangen.

 

IMG_20211011_160629.png

 

Niet echt een antwoord op mijn vraag of Motorola van plan is om de Motorola MB8611 gecertificeerd te krijgen voor DOCSIS 3.1 / EuroDOCSIS 3.0 en op de Europese markt te brengen.

Maar goed, in ieder geval wel een antwoord. 

Overigens is de tweede alinea wel heel interessant want dat geeft precies de patstelling weer die we hier in Europa kennen.

 

Ik was overigens uiteraard ook niet van plan om, zoals in de laatste zin gesuggereerd wordt, een MB8611 in Amerika te kopen.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@m.vd.vlist  schreef:

@caesar  schreef:

@m.vd.vlist, @w.j.b 

De advocaten van Ziggo hadden afgelopen dinsdag hun conclusie ven repliek in moeten dienen. Ze belden mijn advocaten twee weken geleden met een voorstel om tot een schikking te komen, en vroegen daarom twee weken extra tijd voor het indienen van die conclusie, dan konden we in tussentijd over een schikking onderhandelen. Het voorstel was voor mij niet aanvaardbaar, dus we deden een tegenvoorstel. Daarop zouden ze uiterlijk vorige week vrijdag reageren. We hebben niets gehoord, nu moeten ze over anderhalve week hun conclusie indienen.

 


Dat was twee weken geleden.  Die anderhalve week is verstreken. Heeft Ziggo haar conclusie van repliek ingediend?

 


Dat moet uiterlijk morgen, dus komt hij morgen pas.

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar  schreef:


Dat moet uiterlijk morgen, dus komt hij morgen pas.


Ja, stel je voor dat ze een dag te vroeg zouden zijn. 😞

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@caesar  schreef:
Dat moet uiterlijk morgen, dus komt hij morgen pas.

Ik ben benieuwd wat vandaag je als gedaagde gaat brengen.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@w.j.b 

Als het net zo iets is als de dagvaarding zelf, weinig bijzonders.

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar 

Je verwacht dat er geen significante nieuwe gezichtspunten naar voren worden gebracht en dat het een herhaling van zetten wordt?  Ik moet bekennen dat het me niet zou verbazen. En dan is het vermoeden dat al lang bestaat bevestigd: de hoofdstrategie van Ziggo is rekken in de hoop dat de zaak door de ontwikkelingen wordt ingehaald.

 

Maar de dag is nog niet voorbij, dus laten we het nog even aankijken.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"@RoWi. "Wel heel bijzonder dat je zelf over het niet gecertificeerd zijn van een product begint en nu schrijft dat het je niet intresseert."

 

@Bert :  Dat versterkt mijn vermoeden: bezigheidstherapie.

Toch houd @RoWi. het zelf ook nogal vol. 😄

Van de week meer dan 50 mails in mijn inbox. 30+ van dit onderwerp. Dus het mag gezegd: een succes is het nu al. Ook al zou het verder niks worden... 😂 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@caesar  schreef:

@w.j.b 

Als het net zo iets is als de dagvaarding zelf, weinig bijzonders.


En, is het weinig bijzonders?

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar  schreef:

Dat moet uiterlijk morgen, dus komt hij morgen pas.


"Morgen" is voorbij. Evenals "overmorgen" en de dag na "overmorgen".

Is er echt niets te melden?

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@m.vd.vlist , @caesar zit in hechtenis... 😉

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Willem-A1 @m.vd.vlist @w.j.b @BertM3 @RoWi. 

De conclusie van repliek is gisteren op het allerlaatste moment bij de rechtbank binnengekomen (hij moest gisteren aangeleverd worden, niet dinsdag).

 

Ik ben op dit moment een beetje ziek, dus ik heb er nog niet veel naar kunnen kijken.

 

Het voorstel voor de invoering van de EECC ligt momenteel bij de tweede kamer. Daarin wordt ook de bevoegdheid van de ACM geregeld om het netwerkaansluitpunt te bepalen.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Beterschap @caesar!

m.vd.vlist

Level 12
  • 655Posts
  • 2Oplossingen
  • 266Likes

@caesar  schreef:

@Willem-A1 @m.vd.vlist @w.j.b @BertM3 @RoWi. 

De conclusie van repliek is gisteren op het allerlaatste moment bij de rechtbank binnengekomen (hij moest gisteren aangeleverd worden, niet dinsdag).

 

Ik ben op dit moment een beetje ziek, dus ik heb er nog niet veel naar kunnen kijken.


Beterschap gewenst.

 

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@w.j.b 

Bij de navolgende link kun je alle documenten vinden met betrekking tot de invoering van de EECC, inclusief het wetsvoorstel:

 

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?id=2021Z11401&dossier=35865 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hopelijk binnenkort dus meer info 

 

 

Verder breng ik u op de hoogte van het feit dat de Europese Commissie in de tegen Nederland gestarte inbreukprocedure wegens niet-tijdige implementatie van de Telecomcode op 23 september jl. een met redenen omkleed advies heeft uitgebracht. In dit advies krijgt Nederland tot 23 november a.s. de tijd om alsnog aan de implementatieverplichting te voldoen. Gebeurt dit niet, dan kan de Europese Commissie het Europese Hof verzoeken Nederland een boete of een last onder dwangsom op te leggen.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Ten aanzien van de vrije modemkeuze en het bijbehorende vaststellen van de locatie van het netwerkaansluitpunt is al lang in de telecommunicatiewet vastgelegd dat de ACM de nationale regelgevende instantie is.

 

IMG_20211014_232433.png

 

Weet dat de vrije modemkeuze en de bijbehorende bepaling van de locatie van het netwerkaansluitpunt onderdelen zijn van de netneutraliteitsverordening.

 

IMG_20211014_233106.png

 

Bron.

 

De behandeling van dat wetsvoorstel t.a.v. de implementatie van de EECC verandert daar helemaal niets aan.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@w.j.b 

Lees nou je eigen stukjes eens wat beter.

Citaat: De bevoegdheid voor het vaststellen van het netwerkaansluitpunt wordt door EZK toebedeeld aan de ACM bij het implementeren van de Europese Elektronische Communicatie Code. "

 

Wat behelst het wetsvoorstel? Jawel, het implementeren van de Europese Elektronische Communicatie Code.

 

Pas nadat de EECC geïmplementeerd is, valt die bevoegdheid toe aan de ACM, niet voor die tijd.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Dat is niet waar @caesar, de ACM heeft die bevoegdheid al langere tijd want dat onderdeel van de EECC is, net als een aantal andere onderdelen al langere tijd omgezet in wetgeving. Zie artikel 18.2a van de telecommunicatiewet.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@w.j.b 

Dat hebben we al eerder besproken. Artikel 18.2 gaat over roaming (mobiele telefonie), en de netneutraliteitsverordening. In die laatste wordt echt niet bepaald dat de ACM de aangewezen instantie is voor het bepalen van de plaats van het netwerkaansluitpunt. De EU regelt die zaken niet twee keer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic