Ik had vorig jaar al aangekondigd dat ik bij de geschillencommissie een procedure was begonnen om mijn eigen router op de kabel aan te mogen sluiten.
De uitspraak van de commissie is vanmiddag gepubliceerd, en Ziggo moet binnen 21 kalenderdagen na nu de aansluiting van eigen modem/routers faciliteren.
Alles heeft zo'n 150 dagen langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling is, maar ach, na al die jaren klungelen met Ziggo routers mag dat de pret niet drukken.
Nu maar Fritz!boxen bestellen, want dat zijn zover ik kan nagaan de enige kabelrouters in de vrije verkoop.
Hi all,
Bij deze een update: Vanaf vandaag is vrije modem keuze voor alle klanten van Ziggo beschikbaar. Vanaf eind januari hebben wij een steeds groeiende groep van klanten van deze optie voorzien. Sommigen van jullie hebben er alsnog een tijd op moeten wachten, omdat wij ons netwerk niet overal direct geschikt voor de ‘vrije modem keuze’ konden maken. Vanaf vandaag is dat dus wel het geval. Tegelijkertijd hebben wij het activatieproces van het eigen modem eenvoudiger gemaakt. Dit kan je nu namelijk zelf in de Mijn Ziggo app doen. Op deze pagina vind je verdere uitleg.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Doscis 3.1 is uiteraard iets anders dan EuroDocsis 3.0.
Wat eerder al is genoemd bestaat de mogelijkheid dat het model is aangeboden voor her certificering. Je kan je ook afvragen, hoe goed houd Cablelabs hun overzichten bij.
"Maar het gaat juist om de certificering voor DOCSIS 3.1 / EuroDOCSIS 3.0 en daarvoor is de CM8200(A/B) dus niet gecertificeerd."
@w.j.b Neem dan contact op met Cablelabs en de fabrikant, dat scheelt je bergen tijd, die je hier nu verbruikt op het forum, waar je geen antwoordend kunt/gaat krijgen voor je vragen.
Bert snapt het 👍🏼
@Bert schreef:"Maar het gaat juist om de certificering voor DOCSIS 3.1 / EuroDOCSIS 3.0 en daarvoor is de CM8200(A/B) dus niet gecertificeerd."
@w.j.b Neem dan contact op met Cablelabs en de fabrikant, dat scheelt je bergen tijd, die je hier nu verbruikt op het forum, waar je geen antwoordend kunt/gaat krijgen voor je vragen.
Ik hoef ook geen antwoord, ik weet het antwoord immers al.
Als je mijn berichten gelezen had, dan had je kunnen weten dat ik al terugkoppeling heb van Commscope.
Dus dit is weer discussiëren om het discussiëren, je hobby, je denkt toch niet dat we eindeloos alles gaan teruglezen omdat je nog wel eens de neiging hebt vrij veel reacties aan te passen.
Maar goed hoe zit het dan, heb je dat ergens genoemd graag een link naar die reactie.
@w.j.b schreef:Ik hoef ook geen antwoord, ik weet het antwoord immers al.
Als je mijn berichten gelezen had, dan had je kunnen weten dat ik al terugkoppeling heb van Commscope.
Waarom blijf je er dan maar over doordrammen in plaats van gewoon te vertellen welk antwoord je van Commscope hebt gekregen?
Hij is bang dat de discussie anders stil valt, en wat zou hij dan met al ze vrijetijd moeten doen 😉
@m.vd.vlist schreef:
@w.j.b schreef:Ik hoef ook geen antwoord, ik weet het antwoord immers al.
Waarom blijf je er dan maar over doordrammen in plaats van gewoon te vertellen welk antwoord je van Commscope hebt gekregen?
Ook dat had je al kunnen lezen.
@w.j.b Schreef: Ook dat had je al kunnen lezen.
Denk je nu werkelijk waar dat deze topic nog voor de normale forum gebruikers te volgen valt? Dat jij deze topic als je dagelijkse vrijetijdsbesteding gebruikt is leuk, maar niet iedereen heeft zoveel tijd om dat ook allemaal te gaan lezen 😜
Blijkbaar moeten we de embedded optie en de volgorde instellingen veranderen, om nog enigszins logica te zien. Dat is in andere topics ook een probleem.
124 pagina's pas. Hoe moeilijk kan het zijn die even goed terug te lezen. Dan weet je precies wat er allemaal geschreven is, ervan uitgaande dat men dit allemaal onthoudt. En ook dat moet goed te doen zijn. 😊
@DON PAPA schreef:... maar niet iedereen heeft zoveel tijd om dat ook allemaal te gaan lezen
Klopt, maar @m.vd.vlist heeft dat bericht waar ik het over had zeer zeker wel gelezen.
Waarom dan niet meteen een link naar die reactie plaatsen waar ook de rest dit kan lezen.
@caesar schreef in het openingsbericht van dit topic:Nu maar Fritz!boxen bestellen, want dat zijn zover ik kan nagaan de enige kabelrouters in de vrije verkoop.
Ik hoop dat jullie door hebben dat dat momenteel inderdaad de situatie is en dat ik de enige lijk te zijn die vecht voor een ECHTE vrije modemkeuze. Nogmaals, ik snap oprecht niet waarom men zich zo "verzet" tegen mijn streven om ook full transparant DOCSIS 3.1 / EuroDOCSIS 3.0 modems beschikbaar te krijgen op de Nederlandse markt.
Toch vind ik het wel een interessant onderwerp. Jammer dat er zo weinig mensen aan deelnemen, maar wat er staat is leerzaam en onderhoudend. 😌
@Bert schreef:Wie verzet zich tegen een full transparant modem?
Ik kan helemaal niemand vinden.
Hier kan ik maar één reactie op geven: Wow.
Je schrijft zelf over het mogelijk onterecht in gebruik zijn van die CM8200B nu geef je al aan het antwoordt te weten, dus bespaar ons de moeite en link ons naar die reactie.
Begin nu alsjeblieft niet overnieuw, de meeste lezers hier weten ook wel dat momenteel AVM de docsis modem markt voor Europa domineert, dat is uiteraard vrij logisch omdat de EU totaal niet interresant was voor kabelmodems, de fabrikanten sleten hun kabelmodems wel via de providers. Dat er in Duitsland en Italie al langer de keuze vrijheid is, lijkt voor de fabrikanten ook nog niet zo heel interresant te zijn, of zijn er voor die twee landen ook andere merken beschikbaar? Dat zal vast al eens zijn genoemd wat is een realistiche prognose hoeveel van de internet klanten van Ziggo, Delta en een paar andere Docsis providers zullen daadwerkelijk een docsismodem gaan kopen? Velen hebben hun modem in bridge met een eigen router daar achter welke reden hebben deze klanten om de Connectbox te vervangen? Het abonnement wordt er niet goedkoper op, dat laat KPN al zien wie een eigen modem/router heeft kan niet aangegeven ik hoef geen experiabox.
Zover ik weet verzet niemand zich ergens tegen blijkbaar is elk docsis apparaat per definitie een modemrouter door de gebruikte chipsets. Voor een echt transparant docsismodem moet er blijkbaar een andere chip komen.
Die opmerking over het verzet is onderhand hetzelfde wat ceasar gebruikt in het topic over de CI module. Ook daar verzet niemand zich echt tegen die keuze er wordt enkel op de huidige realiteit gewezen, zolang het nog geen 27 januari 2022 is hebben we toch echt met de huidige realiteit te maken.
De vraag was of dat Commscope modem gecertificeerd is. Jij antwoord daarop met de opmerking dat je daar al antwoord over gehad hebt van Commscope, maar wat dat antwoord is wil je nu niet meer vertellen.
Het enige wat ik mij kan herinneren is dat Commscope jou toegezegd heeft te kijken of zij dat modem hier op de vrije markt kunnen gaan aanbieden. Over het onderwerp certificatie kan ik mij niets herinneren.
Verder moet je een psychiater vragen om wat pilletjes tegen paranoïde neigingen. Ik heb je al eerder uitgelegd dat er hier niemand is die er bezwaar tegen heeft als er een gecertificeerd EuroDOCSIS 3.1 modem op de markt komt. Waarom zouden we, het is toch volstrekt idioot om zoiets te denken?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.