Ik had vorig jaar al aangekondigd dat ik bij de geschillencommissie een procedure was begonnen om mijn eigen router op de kabel aan te mogen sluiten.
De uitspraak van de commissie is vanmiddag gepubliceerd, en Ziggo moet binnen 21 kalenderdagen na nu de aansluiting van eigen modem/routers faciliteren.
Alles heeft zo'n 150 dagen langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling is, maar ach, na al die jaren klungelen met Ziggo routers mag dat de pret niet drukken.
Nu maar Fritz!boxen bestellen, want dat zijn zover ik kan nagaan de enige kabelrouters in de vrije verkoop.
Hi all,
Bij deze een update: Vanaf vandaag is vrije modem keuze voor alle klanten van Ziggo beschikbaar. Vanaf eind januari hebben wij een steeds groeiende groep van klanten van deze optie voorzien. Sommigen van jullie hebben er alsnog een tijd op moeten wachten, omdat wij ons netwerk niet overal direct geschikt voor de ‘vrije modem keuze’ konden maken. Vanaf vandaag is dat dus wel het geval. Tegelijkertijd hebben wij het activatieproces van het eigen modem eenvoudiger gemaakt. Dit kan je nu namelijk zelf in de Mijn Ziggo app doen. Op deze pagina vind je verdere uitleg.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@caesar Het werkt bij mij in ieder geval niet, app laat niks zien, scherm blijft leeg kan dus geen gegevens ingeven, niet dat het nodig is maar was even benieuwd.
Vorige week was volgens de site een eigen modem nog niet mogelijk, nu nog even niet gekeken.
@PJD_ Welk eigen modem probeer je aan te sluiten? Ik heb het idee dat je op een verkeerd spoor zit.
Hoi @MR_CHIP nee dat gaat niet werken dus niet doen!! Als je als klant een modem wat eigen eigendom van Ziggo was en dus al niet verkocht had mogen worden activeert via de Mijn Ziggo app werkt je telefonie dus niet meer! Alleen modem van externe leveranciers mogen worden aangemeld in de app.
telefonie via ziggo boeit me toch niet en zal ik nooit gebruiken
@Steefb Ik ga nog geen ander modem aansluiten, ik keek alleen even omdat ik dit bericht las dat het mogelijk moest zijn.
Dus ik open de app en na de stap om op "meer info" bij het huidige modem te klikken blijft de volgende pagina leeg op het plaatje van de connectbox na, kan dus niet de gevraagde registratie gegevens in vullen.
@caesarDat is nu de vraag, gaat er wat mis in de app, of kan ik er niet komen omdat ik de connectbox in bridge heb staan, ik had dit van te voren uitgezocht en volgens de monteur kon ik dit niet meer zelf doen, terwijl in mijn vooronderzoek ik dit wel zelf moest kunnen doen in oud UPC gebied, maar dat heeft de monteur gelijk geregeld dus was geen probleem.
zelf in of uit bridge mode halen is als het modem het nieuw type bacxxxx bootfile heeft gekregen idd niet zelf meer te doen ivm het gelijk trekken tussen oud upc en ziggo gebied
De app communiceert met een administratieve database, niet met de technische systemen waar jouw modem geregistreerd staat. Dat is ook wel logisch, want anders zou zo'n app enorm risico kunnen zijn voor het functioneren van het netwerk.
Ik heb nog nooit een Ziggo router als router gebruikt, ook niet de Gigabox die nu vredig ligt te slapen in een lade. Toch kan ik de gegevens van die box vinden in de app.
Dat kan zijn, maar als de app op dat punt leeg blijft klopt er iets niet, volgens de omschrijving moet je daar je router gegevens invullen als je een eigen router wil, en dat gaat dus niet, en wat is de reden, ik heb de app ook al opnieuw geinstaleerd.
En hoe het verder werkt in de systemen van Ziggo maakt mij weinig uit, als het maar werkt als ik een eigen modem wil ipv de connect box.
LS
Kunnen de volgende modems bij Ziggo gebruikt worden?
Axing CMO 1-01 en 1-02.
Iemand wellicht zelfs ervaring?
Dank.
Frans
Nee, die kunnen niet gebruikt worden. Die Axing's zij (a) docsis 3.0 en (b) niet gecertificeerd.
het 1ste zoek resultaat geeft aaan dat hij eurodocsis 3.0 is
Als je een beetje rondkijkt op de website van Axing, dan kom je er er achter dat ze ook een CMTS hebben. Dan wordt het duidelijk waar die modems voor bedoeld zijn. Met die CMTS en die modems kan een ziekenhuis o.i.d. voor Ziggo gaan spelen, dus een intern kabel netwerk opzetten waarbij ze zelf ook als provider dienst doen. Die modems zijn niet bedoeld voor openbare kabel netwerken.
Ze zijn wel degelijk Eurodocsis 3.0!
Die CMTS is iets heel anders en niet bedoeld voor toepassing op Ziggo!
De Modems moeten (minstens) DOCSIS 3.1 ondersteunen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem
en eurodocsis 3.0 met als reden dat er niet overal een docsis 3.1 upstream kanaal beschikbaar is
Je moet goed lezen wat ik geschreven heb. Axing levert een CMTS en twee types hele simpele DOCSIS modems. Daarmee kan een instelling ZELF een intern kabel netwerk opzetten, dus ZELF voor Ziggo gaan spelen in hun eigen instelling. Zoals ik verder schreef zijn die modems dus NIET bedoeld voor aansluiting op een openbaar kabel netwerk als Ziggo.
Ieder EuroDOCSIS 3.1 modem ondersteund per definitie EuroDOCSIS 3.0, die backwards compatibility is onderdeel van de EuroDOCSIS 3.1 norm.
ik denk dat je effe je kennis moet bijwerken er bestaat geen euro variant meer vanaf docsis 3.1
dus een docsis 3.1 modem is niet compatible met eurodocsis 3.0 als het geen europees model is
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.